Publisher Theme
I’m a gamer, always have been.

نام تجاری بازی انحصاری Deep Down مجدداً ثبت شد؛ آخرین فرصت کپکام

0

Deep Down؛ عنوان انحصاری پلی‌استیشن 4 که شرکت کپکام مراحل تولید آن را زیر نظر داشت؛ داستان پُرپیچ و خمی داشته است. بازی با شور اشتیاق زیادی در فوریه‌ی 2013 معرفی شد و در یک همایش PlayStation Meeting تایید شد که به صورت انحصاری بر روی پلی‌استیشن 4 منتشر خواهد شد. این بازی به عنوان اولین بازی‌ای که قرار بود با استفاده از موتور پایه‌ی Panta Rhei‘ کپکام ساخته شود با گرافیک خارق‌العاده‌اش توانست توجهات بسیاری را به خود جلب کند.
اما همین‌طور که پیش رفت، مشخص شد که تیم سازنده‌ی بازی باید بر مشکلات بسیاری در ساخت محصول‌شان غلبه کنند. تست بتای بازی که زمان آن از قبل مشخص شده بود چندین بار تاخیر خورد تا این که سرانجام Yoshinori Ono تهیه‌کننده‌ی بازی اعلام کرد که بازی “یک‌مقدار به زمان بیشتری نیاز دارد” و این‌که بازی “به شکل کاملاً متفاوتی در خواهد آمد”.
این “یک‌مقدار” که تهیه‌کننده‌ی بازی در مورد آن صحبت کرد، آرام‌آرام بیشتر از آن چیزی که انتظار می‌رفت زمان بُرد و بعد از آن از 20 مارس 2015 دیگری کلمه‌ای در مورد این بازی از سوی کپکام یا هیچ‌کدام از سازندگان بازی به میان نیامد.
با این حال کپکام در دفتر Patent and Trademark ایالات متحده به‌طور منظم نام تجاری این بازی را به ثبت می‌رسانید که نشان می‌داد این شرکت قصد دارد تا از این نام به صورت تجاری و رسمی استفاده کند. در 2 آگوست، آن‌ها مجدداً این نام را برای خود ثبت کردند.
در متنِ  ثبت نام تجاری کپکام آمده:
“این شرکت تمام تلاشش را برای ساخت این محصول/خدماتِ تحقیقاتی/توسعه با توجه به قوانین مربوط به کالا‌ها و خدمات ادامه می‌دهد.”
این متن نشان می‌دهد که کپکام ملزم است از این نام به عنوان یک محصول تجاری در بازار ایالات متحده استفاده کند.
این پنجمین باری است که کپکام این نام تجاری را در دفاتر مربوطه در آمریکا به ثبت می‌رساند و این شرکت هنوز از آن به عنوان یک محصول تجاری استفاده نکرده. طبق قوانین، هر شرکت یا سازمانی در طول 3 سال تنها 5 بار می‌تواند نام تجاریِ به‌ثبت‌رسیده‌اش را مجدداً بازثبت کند. با این اوصاف اگر کپکام تا پایان دوره‌ی انقضای نام تجاری Deep Down (یعنی فوریه‌ی سال آینده)، این بازی را وارد بازار نکند، حق استفاده از این نام را از دست خواهد داد.
باید دید بالاخره کپکام از Deep Down به همان شکلی که قول داده شده، رونمایی خواهد کرد یا خیر. نمایشگاه Tokyo Game Show در ماه سپتامبر شروع می‌شود و این شاید بهترین فرصت برای کپکام باشد تا از این بازی رونمایی کند.

مطالب مرتبط

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.