Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

قبل از انتشار «آسمان هیچ‌کس» تمام اطلاعات سرورها و پیشرفت بازیبازها پاک می‌شود

0

استودیوی هلوگیمز اطلاعات سرورهای No Man’s Sky را در زمان انتشار رسمی بازی پاک خواهد کرد.
این خبر را Harry Denholm برنامه‌نویس استودیوی هلوگیمز در توئیتر خود عنوان کرد.
همان‌طور که می‌دانید بعضی از بازیبازها توانسته بودند پیش از انتشار بازی به نسخه‌هایی از No Man’s Sky دسترسی پیدا کنند. دلیل این مسئله هم این بود که برخی از فروشگاه به شکل غیرقانونی قبل از انتشار بازی اقدام به پخش بازی کرده بودند. کسانی که به بازی دسترسی داشتند، توانسته بودند به راحتی در کهکشان بزرگ No Man’s Sky جستجو کنند. آن‌ها توانستند سیاره‌های مختلف را کشف کرده و آن‌ها را نام‌گذاری کنند.
طبق گفته‌های Denholm با انتشار رسمی بازی و ریسِت شدن سرورها، پیشرفت شما و سِیوهای‌تان در بازی پاک نمی‌شود بلکه فقط اطلاعات ذخیره‌شده‌ی مربوط به کشفیات شما در سرور پاک می‌شود و مواردی همچون تراز شما دست‌نخورده باقی خواهد ماند.
این یعنی این‌که اگر شما در بازی کند و کاو بسیار کرده باشید و فرضاً نام یک سیاره را به دلخواه خودتان تغییر داده باشید با انتشار رسمی بازی و قبل از دسترسی همه‌ی بازیبازها به بازی، این اطلاعات یک بار از ابتدا پاک شده و برای دسترسی مجدد و همگانی بازیبازها آماده می‌شود، یعنی این‌بار بازیبازهای دیگر هم فرصت نام‌گذاری سیاره‌ها را خواهند داشت. اما در نهایت اطلاعات مربوط به سیستم شخصی خودتام (یعنی اطلاعات محلی) مثلاً تراز کاراکترتان بدون تغییر باقی می‌ماند.
البته در این مورد سونی چیز دیگری می‌گوید. این شرکت می‌گوید با انتشار رسمی بازی و ریسِت شدن سرورها، حتی اطلاعات محلی کاربران هم پاک می‌شود زیرا پچ روز اول بازی (که همزمان با انتشار بازی آماده می‌شود) با این اطلاعات ذخیره‌شده‌ی محلی سازگاری نخواهد داشت.
با انتشار غیرقانونی و پیش از موعد بازی در برخی خُرده‌فروشی‌ها، بعضی از رسانه‌ها هم توانستند به نسخه‌ای از No Man’s Sky دسترسی پیدا کرده و بازی را تجربه کنند اما با این حال سونی، منتقدین را تا قبل از انتشار پچ روز اول بازی از انتشار نقدهایشان منع کرده (خبر آن را در گیم‌نیوز بخوانید). این شرکت همچنین سعی در حذف محتواهای غیرقانونیِ منتشرشده از بازی در وبسایت‌های مختلف از جمله سرویس یوتیوب داشته.
No Man’s Sky در 19 مرداد (فردا) بر روی پلی‌استیشن 4 عرضه می‌شود.
نسخه‌ی PC بازی هم با 3 روز تاخیر در 22 مرداد منتشر می‌شود.

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.