Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

گزارش باکس آفیس؛ هفته‌ی دوم ماه آگوست (۸/۸/۲۰۱۶)

0

فیلم «جوخه انتحار» نقدهای منفی بسیاری دریافت کرد اما این باعث نشد که باکس آفیس را منفجر نکند. این فیلم توانست رکورد ماه آگوست را بشکند و از فیلم «محافظین کهکشان» با فاصله 40 میلیون دلاری عبور کند. با این حال، باکس آفیس 2016 به ما یاد داده که بعد از اکران هفته اول، همه چیز ممکن است تغییر کند و احتمالا بازهم این اتفاق رخ خواهد داد. اما فعلا، «جوخه انتحار» را می‌توانیم یک پیروزی بزرگ برای شرکت «برادران وارنر» و دنیای سینمایی «دی سی» فرض کنیم.

MV5BMTU1NjAzMjM3MV5BMl5BanBnXkFtZTgwMDUxNzA0OTE@._V1_SY1000_CR0,0,1497,1000_AL_

«جوخه انتحار» توانست در سه روز، 135 میلیون دلار بدست بیاورد و به پادشاه بلا منازع ماه آگوست تبدیل شود. رکورد قبلی این ماه در دست فیلم «محافظین کهکشان» با 94 میلیون دلار بود. جالب است که هردوی این فیلم‌ها، در مورد ابرقهرمانانی است که چندان شناخته شده نیستند و هر دو از بازاریابی متفاوت و هوشمندانه استفاده کرده‌اند. با این حال «جوخه انتحار» باید با نقدهای منفی مبارزه کند و مشخص نیست که این نقدهای منفی در هفته‎‌ی آتی چه تاثیر بزرگی بر روی فروش این فیلم خواهد گذاشت. یادمان نرفته که فیلم «بتمن در برابر سوپرمن» در هفته اول‌اش چه فروش بی‌نظیری داشت اما نقدهای منفی، در هفته دوم فروش آن را نابود کردند. با توجه به شرایط مشابه «جوخه انتحار»، فعلا باید تا هفته‌ی آینده منتظر بمانیم و ببینیم چه اتفاقی می‌افتد.

MV5BZDI4YmI5ZjktMTNiZC00MTRlLTllNmQtNjFjMTAxYzM1ZjUzXkEyXkFqcGdeQXVyNjUwNzk3NDc@._V1_

فیلم جیسون بورن، با 61 درصد اُفت فروش، به رتبه‌ی دوم سقوط کرد. فروش خوب هفته اول فیلم، ثابت کرد که مردم هنوز دوست دارند مت دیمون را در نقش بورن ببینند، اما اُفت فروش فیلم نشان می‌دهد که شاید فیلم به اندازه کافی خوب نبوده. هرچند که مقصر اصلی را باید «جوخه انتحار» دانست. این فیلم با 22 میلیون دلار فروش، در حال حاضر 103 میلیون دلار فروخته و به زودی از فروش فیلم‌های «هویت بورن» و «میراث بورن» عبور خواهد کرد. اما راهی طولانی تا شکست دادن فیلم‌ «اولتیماتیوم بورن» در پیش دارد.

1

در رتبه سوم، فیلم «مادرهای بد» توانست موفق ظاهر شود. این فیلم 14 فیلم دیگر به دست آورد تا فروش کلی‌اش را به 53 میلیون دلار برساند. برای فیلمی با بودجه 20 میلیون دلاری، به نظر می‌رسد «مادرهای بد» در انتها یک موفقیت بزرگ برای سازندگان‌اش باشد. MV5BNzA0NzkxMTAzMV5BMl5BanBnXkFtZTgwODUwODQzOTE@._V1_SX1777_CR0,0,1777,960_AL_ (1)

انیمیشن «زندگی مخفیانه حیوانات خانگی» در رتبه چهارم قرار گرفت و 11 میلیون دلار دیگر به فروش‌اش اضافه کرد. حال، فروش کلی فیلم 319 میلیون دلار و از فروش انیمیشن «زوتوپیا» عبور کرده است. به نظر نمی‌رسد که بتواند به 400 میلیون دلار برسد اما تا همین‌جای کار هم به اندازه‌ی کافی راضی کننده ظاهر شده. با اینکه امسال برای انیمیشن‌ها پررونق بوده، اما این رونق ظاهرأ شامل انیمیشن «عصر یخبندان: دوره‌ی برخورد» نمی‌شود. این اثر هفته‌ی آینده احتمالا از باکس آفیس خارج می‌شود و تنها 53 میلیون دلار فروخته است.

فیلم «پیشتازان فضا: فراتر» هم به زودی از 150 میلیون دلار عبور خواهد کرد اما احتمالا به فروش دو قسمت قبلی نزدیک هم نخواهد شد. همچنین از فیلم «شکارچیان روح» باید به عنوان یک اثر ناامید کننده یاد کنیم. دیگر اکران گسترده‌ی این هفته، یعنی «نه زندگی» هم طبق پیش بینی‌ها فروش کوچک 4 میلیون دلاری را تجربه کرد. البته برای یک فیلم با بودجه 5 میلیون دلاری، فاجعه محسوب نمی‌شود.

فیلم «چراغ خاموش» با 54 میلیون دلاری که بدست آورده، هنوز یک برنده‌ی قطعی باکس آفیس است. تنها به این مسئله توجه کنید که بودجه فیلم 5 میلیون دلار بوده است.

MV5BYmEzNWQxYTUtN2Y0NC00N2ZiLTgxN2UtOGExZDRlZjA2ZjNlXkEyXkFqcGdeQXVyNjM0ODg2Njk@._V1_SX1777_CR0,0,1777,999_AL_

در هفته‌ی آینده، «دیزنی» با «اژدهای پیت» یکبار دیگر قدرتمندانه به باکس آفیس باز‌می‌گردد و «سث روگن» با انیمیشن بزرگسالانه‌ی «سوسیس پارتی» آماده است تا یک تجربه‌‎ی جدید برای مخاطبین خود رقم بزند.

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.