Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

پدر و پسر؛ پیش‌نمایش «چرخ‌های جنگ ۴»

0

هواداران بازی‌های رایانه‌ای همیشه حس خاصی نسبت به بازی‌های انحصاری کنسول خود دارند و این بازی‌ها باید بهترین بازی هر نسل باشند؛ بلاخره چه دلیلی به‌جز بازی کردن برای خرید یک کنسول وجود دارد؟

«چرخ‌های جنگ» یکی از پرطرفدارترین دنباله‌های مایکروسافت بوده و قهرمان آن، مارکوس فنیکس، خیلی زود توانست خود را محبوب دل‌ها کند. درحالی که تنها کمتر از 30 روز تا عرضه پنجمین نسخه این سری و چهارمین قسمت اصلی آن فاصله داریم هنوز اطلاعات زیادی پیرامون کمپین تک‌نفره آن در دست نیست. اما از همین اطلاعات موجود می‌توان فهمید هیجان زیادی در انتظارمان است، پس با گیم‌نیوز همراه باشید تا پسر مارکوس فنیکس فقید را معرفی کنیم.

image-1_1mey

اولین نکته بازی که همه را هیجان‌زده کرد معرفی یک قهرمان جدید به نام «جی.دی. فنیکس»، پسر مارکوس، بود. مسلم است که معرفی این پسر باید همراه با جهشی چندین ساله در دوران اتفاقات بازی باشد.

25 سال بعد از نابودی ماده «امولسیون»، تمام موجوداتی که از قبل می‌شناختیم نیز از بین رفتند و هم‌چنین سوخت‌های فسیلی بلااستفاده شدند. به‌علاوه نابود کردن این ماده باعث به‌وجود آمدن تندبادهایی شد که دائما زمین را درمی‌نوردند و شهرها را نابود می‌کنند. حکومت اصلی شهرهایی با دیوارهای بلند ساخت و اجازه جابه‌جایی بین آن‌ها را لغو کرد. اما افرادی دور هم جمع شدند و گروه «غریبه‌ها» را ساختند که برای ادامه زندگی شهرهای حکومت را غارت می‌کنند.

بازی بر پسر مارکوس تمرکز می‌کند که با کمک دوستانش باید خطر جدیدی که بشریت را تهدید می‌کند از بین ببرد.

«چرخ‌های جنگ» را سابقا استدیو «اپیک گیمز» می‌ساخت اما سال 2014 مایکروسافت اعلام کرد آن‌ها حقوق این بازی را از این استدیو خریده و سازنده جدیدی به نام استدیو «کوالیشن» نسخه جدید بازی را خواهد ساخت. این تصمیم بسیار ریسکی بود، زیرا «چرخ‌های جنگ» چهره‌ی ایکس باکس است، همانطور که «خدای جنگ» چهره‌ی پلی‌استیشن است؛ تصور کنید «خدای جنگ» را استدیویی غیر از سانتا مونیکا بسازد!اما از شواهد این‌گونه برمی‌آید که «کوالیشن» توانسته به‌خوبی از عهده کار برآید.

gears-of-war-4_hero_jd_kait_del-938x528

گیم‌پلی بازی تغییر چندانی نداشته و تمام ویژگی‌های پیشین را حفظ کرده؛ به‌علاوه، خصوصیات جدیدی هم اضافه شده است. از جمله مکانیک‌های جدید بازی می‌توان به نبرد با چاقو اشاره کرد که حمله‌های با سلاح سرد را بسیار جذاب‌تر خواهد کرد.

هم‌چنین سالح‌های جدیدی به بازی افزوده شده است. یکی از این سلاح‌ها دریل‌های انفجاری شلیک می‌کند و سلاح دیگر به نام بازکیل که اره‌هایی مانند بوم‌رنگ شلیک می‌کند.

بازیکنان می‌توانند حرکتی ضربه‌ای با شانه خود به دشمن وارد کنند که آن‌ها را روی زمین می‌اندازد و آماده برای کشتن. اما دشمنان نیز می‌توانند بازیکن را از مخفی‌گاهش بیرون بکشند و کارش را تمام کنند.

یکی از مکانیک‌های جالب بازی تاثیر آب‌وهوا در گیم‌پلی است. به‌نظر می‌رسد این ویژگی هم تا چند سال آینده پای ثابت اکثر بازی‌ها شود زیرا همین الان هم بازی‌هایی مانند «بتلفیلد1» و «فینال فانتزی15» از آن بهره می‌برند. در «چرخ‌های جنگ» همانطورکه گفته شد تندبادهای شدیدی وجود دارد که نحوه استفاده از تفنگ و دیگر مواد انفجاری را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

del_torque_bow

«چرخ‌های جنگ» همیشه ازجمله بازی‌های خوب و محبوبی بوده که هم منتقدان و هم بازیکنان را راضی کرده؛ هیچ دلیلی وجود ندارد که این نسخه جدید چیزی غیر از این باشد. گرافیک عالی، گیم‌پلی روان، و داستان جذاب، همه مطمئنا این نسخه از بازی را بهترین خواهند کرد. به‌علاوه سازنده موسیقی بازی هم رامین جوادی، سازنده موسیقی سریال «بازی تاج و تخت» است. پس از این لحاظ خیالمان راحت است.

ramin-djawadi-4efdb14026a90-1

اما همه این‌ها ویژگی‌های بخش تک‌نفره بازی است. وقتی وارد بخش چندنفره می‌شوید بسیاری چیزهای دیگر برای کشف و استفاده وجود دارد. اما به گفته خبرنگار وب‌سایت «گیم‌اسپای» که بازی را تست کرده، بخش چندنفره آن نوآوری زیادی ندارد و همان فرمول قدیمی جست‌وجو و کشتن دشمن در آن حرف اول را می‌زند. اما باید در نظر داشت که این ویژگی نسخه بتای بازی بوده و شاید بازی اصلی بهتر بشود.

«چرخ‌های جنگ 4» 20 مهرماه در تمام دنیا قابل دسترسی است.

بازی را از اینجا دانلود کنید.

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.