Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

آیا ۴K گیمینگ دروغ تجاری است؟

0

طبق گفته‌های اندرو هاوس رزولوشن 4K بالا اصطلاح «4K گیمینگ» را دور نمی‌زند.

سونی می‌گوید 4K گیمینگ سطح بالای پلی‌استیشن4 پرو برای گمراه کردن مخاطب نیست.

با تمام هیجانی که رونمایی از پلی‌استیشن4 پرو داشته یک مسئله موضوع بحث‌های بسیاری شده است: «4K گیمینگ». بااینکه سونی توانایی‌های 4K کنسول جدید خود را دائما یادآوری می‌کرد اما نکتهٔ مهم این است که اغلب بازی‌ها واقعا از رزولوشن 4K استفاده نمی‌کنند. در عوض، بازی‌ها تصاویر معمولی را بسیار بهبود می‌بخشند درحدی که به اندازه تصاویر یک تلویزیون 4K می‌رسد. طبق نظر تعدادی این موضوع کلا ماهیت بحث پیرامون این کنسول جدید را عوض می‌کند اما اندرو هاوس مخالف است.

وقتی از او پیرامون عرضه بازی‌های 4K واقعی برای پلی‌استیشن پرو سوال شد چنین پاسخ داد: «اکثر بازی‌ها بهبود بسیاری خواهند دید-حداقل طبق نمونه‌هایی که من تا امروز دیده‌ام.»

وقتی بر مسئله گمراه کننده بودن 4K گیمینگ اصرار بیشتری شد هاوس اینگونه پاسخ داد: «نه. من فکر نمی‌کنم چنین باشد. به‌نظر من اصطلاح هرچه می‌خواهد باشد، مسئله این است که آیا بازیکنان تغییری ملموس در تجربه خود حس می‌کنند یا نه. من فکر می‌کنم این چیزی‌ست که بازیکنان به دنبال آن هستند و آن‌ها باید این عملکرد را قضاوت کنند.»

به‌عبارت دیگر، سونی با اصطلاح 4K گیمینگ مشکلی ندارد زیرا پلی‌استیشن4 پرو  کیفیت تصویری خارق‌العاده‌ای ارائه می‌دهد، حتی اگر خود بازی 4k اصل نباشد. تا وقتی که این تفاوت برای مصرف‌کننده بارز باشد، مهم نیست که 4K گیمینگ واقعا چه معنی‌ای می‌دهد.

اگر بخواهیم در زبان‌شناسی حرف‌های هاوس دقیق شویم، او گفت اکثر بازی‌های پرو بهبود خواهند یافت-این بدین معنی‌ست که امکان عرضه بازی‌هایی که واقعا 4K باشند وجود دارد. ممکن است 4K گیمینگ حقیقی پدیده‌ای برای آینده نزدیک باشد.

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.