Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

گزارش باکس آفیس؛ هفته‌ی اول ماه اکتبر (۱۰/۳/۲۰۱۶)

0

هفته‌ی گذشته این «هفت دلاور» بود که باکس آفیس را تکان داد اما خیلی زود تسلیم شد تا این هفته، جایگاهی بهتر از سوم پیدا نکند. «خانه خانم پرگینز برای بچه‌های عجیب و غریب» و «افق آب‌های عمیق» دو فیلمی بودند که در هفته اول ماه اکتبر، خودنمایی کردند. هرچند که هر دو فیلم کمتر از انتظار ظاهر شده و باعث شدند تا سورپرایزهای باکس آفیس 2016 تمامی نداشته باشد.

miss-peregrine-photo

فیلم خانه خانم پرگینز برای بچه‌های عجیب و غریب با 28 میلیون دلار رتبه اول باکس باکس را بدست آورد. این فروش را نمی‌دانیم برای «تیم برتون» بزرگ یک شکست فرض کنیم یا یک پیروزی. به هر حال، فراموش‌مان نشده که «چشم‌های بزرگ» در سال 2014 تنها 3 میلیون دلار در هفته آغازین فروخت (اشک‌های جمعیت طرفدار) و انیمیشن «فرنکنوینی»  در سال 2012 تنها با 11 میلیون دلار کار خود را آغاز کرد (نخیر، خوب نیست). از طرف دیگر، فیلم «سایه‌های تاریک» افتتاحیه‌ی 29 میلیون دلاری داشت و در انتها هم یک شکست در نظر گرفته شد. آن افتتاحیه 110 میلیون دلاری «آلیس در سرزمین عجایب» را هم که اصلأ فراموش کنید، چون تکرار کردن‌اش برای برتون، امکان پذیر نیست (نیست، مگر اینکه به سراغ بلاک باستر مشهوری برود). در ضمن فیلم خانه خانم پرگینز بودجه‌ی 110 میلیون دلاری دارد. حالا که فکر می‌کنیم، می‌بینیم نمی‌توان افتتاحیه‌اش را یک پیروزی فرض کرد، مگر اینکه فیلم آن‌قدر خوب باشد که در هفته‌های آتی بتواند مخاطبین زیادی را به سینما بکشاند. ما ناامید نیستیم، به هر حال تیم برتون است دیگر.

فیلم افق آب‌های عمیق که «مارک والبرگ» را در نقش اصلی دارد، با 20 میلیون دلار در جایگاه دوم قرار گرفت و خب برای فیلمی که در مورد انفجار دکل نفتی و این جور چیزهاست، فروش 20 میلیون دلاری بد نیست اما وقتی به بودجه عظیم 100 میلیون دلاری فیلم نگاه می‌کنیم، می‌فهمیم که فیلم باید بهتر آغاز می‌کرد. «پیتر برگ» با اثر قبلی‌اش «تنها بازمانده» فروش آرام اما خوبی را تجربه کرد، با توجه به کیفیت مناسب افق آب‌های عمیق، ممکن است این اتفاق یک بار دیگر رخ دهد.

هفت دلاور، به شکلی دلاورانه با یک اُفت 54 درصدی مواجه شد که نتیجه‌اش فروش 15 میلیون دلاری در این هفته بود. این فیلم حالا 61 میلیون دلار فروخته است. برای اثری از ژانر وسترن، رسیدن به مرز 100 میلیون دلار، یک موفقیت است (بازار بین المللی فیلم هم به زودی داغ خواهد شد) اما فروش هفته‌ی گذشته، یک وعده‌ی دیگر می‌داد و فروش این هفته، یک چیز دیگر می‌گوید.

انیمیشن «لک لک‌ها» با 13 میلیون دلاری که فروخت، توانست جایگاه چهارم را تصاحب کند و فروش کلی‌اش را به 38 میلیون دلار برساند. اُفت 35 درصدی لک لک ها نشان می‌دهد که خانواده‌ها آن را دوست داشته‌اند و اگر در هفته‌های آتی هم اُفت کمی داشته باشد، می‌توانیم آن را یک برنده اعلام کنیم.

شاید لک لک‌ها چندان خوب پرواز نکنند اما کاپیتان سالی با چشم بسته هم هواپیما را هدایت می‌کند! فیلم «سالی» به جایگاه پنجم رفت اما تنها 37 درصد اُفت فروش داشت. فیلم آخر «کلینت ایستوود» 8 میلیون دلار دیگر فروخت تا به مجموع فروش 105 میلیون دلار برسد. در هفته‌ی‌ گذشته گفتیم که فیلم این شانس را دارد تا به مرز 150 میلیون دلار هم برسد، حالا می‌توانیم با قاطعیت این مسئله را تأیید کنیم. فیلم البته هنوز توانایی رسیدن به «اسنایپر آمریکایی» را ندارد اما اوضاع‌اش خوب است.

mv5bnwe4mwfhytetogvjmi00ndc5lthlodgtn2eyytjhztcxmja1xkeyxkfqcgdeqxvymzg0nte4mdq-_v1_

سومین اکران بزرگ هفته، کمدی «مغزهای متفکر» پس از کلی تأخیر اکران شد و با 6 میلیون دلار، ششم شد. این فیلم اگر بتواند هفته‌ی آینده در جدول 10 فیلم بماند، خودش کار بزرگی است!

در انتها، «ملکه کاتوی» نتوانست مخاطب هدف‌اش را پیدا کند و فقیرانه هفتم شد. «نفس نکش» هم که ظاهرأ دستگاه تنفسی قدرتمندی دارد، هنوز زنده است. البته نفس نکش به مرز 100 میلیون دلار نخواهد رسید اما این فیلم کوچک تا همین‌جا هم کار بزرگی انجام داده است.

«فرزند بریجیت جونز» برخلاف دو قسمت قبلی، این‌بار کارش نگرفت و نظر کسی را جلب نکرد تا در رتبه نهم قرار بگیرد و «اسنودن» هم در ته جدول برای دیگران دست تکان می‌دهد و خداحافظی می‌کند. این دو فیلم اگر به فروش 25 میلیون دلار برسند، شاهکار کرده‌اند.

untitledga

هفته‌ی آینده دو فیلم «دختری در قطار» و «تولد یک ملت» اکران می‌شوند و تصمیم دارند تا در صدر جدول قرار بگیرند. هفته‌‌ی آینده، هفته‌ی سخت و مهمی برای تمامی فیلم‌های جدول خواهد بود و در این رقابت سنگین، باید دید چه آثاری موفق‌تر ظاهر می‌شوند.

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.