Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

گزارش باکس آفیس؛ هفته‌ی دوم ماه اکتبر (۱۰/۱۰/۲۰۱۶)

0

با اینکه فیلم‌های خوبی در باکس آفیس حاضر هستند، اما اوضاع فروش چندان عالی نیست و به هر حال پاییز است دیگر. فیلم «دختری در قطار» همان‌طور که انتظار می‌رفت، در صدر جدول قرار گرفت اما دیگر فیلم تازه اکران شده این هفته، «تولد یک ملت» آغاز ناامیدکننده‌ای داشت و این مسئله را اثبات کرد که اگر بهترین فیلم دنیا را هم بسازید، اما در دنیای واقعی، اشتباه بدی مرتکب شوید، فیلم‌تان نمی‌فروشد. اگر جریان را نمی‌دانید، خلاصه‌اش این است که کارگردان فیلم «نت پارکر» در دوران دانشجویی، یک کار زشت انجام داد و مدتی پیش این مسئله رسانه‌ای شد و همه از او متنفر شدند و نتیجه‌اش فروش ضعیف فیلم حاضر است. شاید اگر دنیاهای موازی وجود داشته باشد، در یک دنیای کناری، او لو نرفته و فیلم‌اش فروش بالایی را تجربه کرده باشد اما فعلأ بهتر ترجیح می‌دهیم رویاپردازی را کنار گذاشته و ببینیم در باکس آفیس این هفته، چه اتفاقاتی رخ داده است.

mv5bndg1mgeynjktztbmzc00mtdmltkzzgqtzjexm2myntvlzwewxkeyxkfqcgdeqxvyndkxmtgyotu-_v1_

فیلم دختری در قطار، با 24 میلیون دلار فروش، یک شروع قدرتمند داشت. به هرحال فیلم بودجه 45 میلیون دلاری دارد و این شروع، برایش یک امتیاز است. اگر بخواهیم این فیلم را مقایسه کنیم، به «دختر گمشده» اثر «دیوید فینچر» می‌رسیم، آن فیلم در سال 2014 با 37 میلیون دلار کار خود را آغاز کرد و در انتها 167 میلیون دلار در باکس آفیس آمریکا فروخت. دختری در قطار قطعا به آنجا نمی‌رسد، نمرات متوسط منتقدان را هم در نظر بگیرید اما به هر حال مهم این است که به سوددهی خواهد رسید، حتی اگر در هفته آینده، یک افتضاح به بار بیاورد.

mv5botgxmdc2ndm0nf5bml5banbnxkftztgwmzm1mdmymdi-_v1_sx1777_cr001777999_al_

اما برای رسیدن به فیلم تولد یک ملت، باید از جایگاه دوم، سوم، چهارم و پنجم عبور کنیم تا به آن برسیم. این فیلم تنها 7 میلیون دلار فروخت. اثری که در فستیوال فیلم ساندنس، خون به پا کرده بود و همه عاشق‌اش شده بودند و شرکت «فاکس سرچلایت» آن را به قیمت دیوانه‌وار 17.5 میلیون دلار خرید، به دلیل رسوایی کارگردان‌اش برباد رفت (نمی‌خواهیم داستان را تراژیک کنیم، اما آن دخترک بیچاره در سال 2012 خودکشی کرد). تولد یک ملت اگر خوش‌شانس باشد، شاید بتواند بودجه‌اش را جبران کند، اما موفقیت‌ بزرگ در باکس‌آفیس و حضور پررنگ در فصل جوایز و اسکار را باید در رویاهایش ببیند (یا شاید همان دنیای موازی‌ که در مقدمه گفتیم).

سومین اکران بزرگ این هفته، فیلم «دبیرستان: بدترین سال‌های زنگی من» با 6 میلیون دلار، در جایگاه هفتم قرار گرفت. این فیلم که بودجه ناچیز 8.5 میلیون دلاری دارد، در هفته‌های آتی اگر بتواند خودنمایی کند و اُفت شدیدی نداشته باشد، بدون شک اثر موفقی خواهد بود.

و اما دیگر آثار باکس آفیس، مطابق هفته‌های گذشته، مشغول جنگ و دعوا هستند. فیلم «خانه خانم پرگین برای بچه‌های عجیب و غریب» با اُفت دردناک 48 درصدی رو به رو شد و 15 میلیون دلار فروخت تا فروش‌ کلی‌اش را به 51 میلیون دلار برساند. فیلم «تیم برتون» عزیز تا اینجا 140 میلیون دلار در جهان فروش داشته است اما به نظر نمی‌رسد در بازار آمریکا، بتواند در مقایسه با بودجه 100 میلیون دلاری‌اش، کاری از پیش ببرد.

فیلم «افق آب‌های عمیق» تنها 11 میلیون دلار فروخت تا فروش کلی‌اش را به 38 میلیون دلار برساند. یک لحظه صادق باشیم، آخر 110 الی 120 میلیون بودجه برای این فیلم؟ واقعأ سازندگان چه فکری پیش خودشان کردند؟ آثار بزرگ‌سالانه، معمولأ بودجه‌ای بین 40 تا 60 میلیون دلار دارند، (مثل فیلم «سالی») و حتی با آن بودجه متوسط هم به سختی، به سوددهی می‌رسند! به هر حال افق آب‌های عمیق فیلم خوبی است، اما با این بودجه، کار سختی در هفته‌های آتی خواهد داشت.

فیلم «هفت دلاور» که هفته‌های اخیر، ایستادگی خوبی از خودش نشان داده بود، این هفته وارد سرازیری شد. فیلم که تا اینجا 75 میلیون دلار فروخته است، قطعأ به مرز 100 میلیون دلار خواهد رسید و به هر حال برای «دنزل واشنگتون» یک موفقیت دیگر است اما بودجه 90 میلیون دلاری فیلم را هم در نظر بگیرید.

ما خودمان خسته‌ شده‌ایم که هر هفته از فیلم سالی تعریف کنیم، اما باور کنید مجبوریم! این فیلم با 5 میلیون دلاری که این هفته فروخت، فروش کلی‌اش را به 113 میلیون دلار ارتقأ داد. در واقع این تنها فیلم فصل پاییز است که تا اینجا توانسته از مرز 100 میلیون دلار عبور کند. در فصلی که همه فیلم‌ها یکی پس از دیگر، کمتر از انتظار می‌فروشند، «کلینت ایستوود» و «تام هنکس» ثابت کرده‌اند که چرا از بزرگان سینما هستند.

untitledaw

هفته‌ی آتی، «بن افلک» با فیلم «حسابدار» وارد می‌شود تا یک تسویه حساب جدی با باکس آفیس داشته باشد.

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.