Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

گزارش باکس آفیس؛ هفته‌ی اول ماه دسامبر (۱۱/۲۸/۲۰۱۶)

0

موفقیت باکس آفیسی انیمیشن «موانا» اتفاق عجیبی محسوب نمی‌شود. آشپز بزرگ هالیوود، «دیزنی» می‌داند چگونه غذاهای خوش طعم درست کند. همان فرمول قدیمی، چند آهنگ زیبا، استفاده از «دواین جانسون» و تبلیغات مناسب: اثر پرفروش شما آماده است! وقتی آن‌ها راه موفقیت را بلد هستند، چگونه می‌توان برخلاف دیزنی شرط‌‌ بندی کرد؟ در گیشه‌ی این هفته، موانا موفق شد، چند فیلم دیگر هم مقاومت خوبی از خودشان نشان دادند، چند اکران جدید هم ما را ناامید کردند. باکس آفیس است دیگر، گاهی مهربان و گاهی بی‌رحم.

انیمیشن موانا توانست در تعطیلات پنج روزه، 81 میلیون دلار بفروشد و حتی از پیش‌بینی‌های اولیه‌ی فروش هم عبور کند. اگر اوضاع خراب نشود – که این‌گونه به نظر نمی‌رسد – این انیمیشن خواهد توانست در طولانی مدت به اندازه‌ی «زوتوپیا» موفق باشد. موانا حتی این شانس را دارد تا به اندازه‌ی «فروزن» فروش داشته باشد. خصوصا اگر کودکان -همان‌طور که پیش بینی می‌شد – جذب موسیقی‌های فیلم شوند. شاید کمی زود باشد اما رسیدن به مرز 1 میلیارد دلار چندان دور از دسترس نیست.

فیلم «جانوران شگفت انگیز و زیستگاه آن ها» شاید خیلی سریع جایگاه اول را از دست داده باشد اما هفته‌ی دوم بسیار خوبی را پشت سر گذاشت. این فروش مناسب بدین معناست که بسیاری از خانواده‌های علاقه‌مند به «هری پاتر» منتظر فرارسیدن تعطیلات بودند تا به تماشای فیلم بپردازند. با 66 میلیون دلار فروش از پنج روز، این فیلم حالا 156 میلیون دلار فروخته است. جانوران شگفت انگیز شاید به پرفروش‌ترین‌ قسمت‌های مجموعه‌ی هری پاتر نزدیک نشود اما با توجه پنج‌گانه بودن آن، به اندازه‌ی کافی سودآور خواهد بود.

فیلم «دکتر استرنج» از مرز 200 میلیون دلار عبور کرد و تبدیل به اولین ابرقهرمانی شد که با اولین قسمت‌اش از زمان «مرد آهنی» به چنین موفقیتی دست یافته است. فیلم «ورود» دیگر اثری بود که حیرت‌انگیز ظاهر شد. این فیلم که یک اُفت 7 درصدی داشت، حالا 62 میلیون دلار فروخته است. انیمیشن «ترول‌ها» که این هفته با سرعت‌گیر برخورد کرد، حالا 135 میلیون دلار فروخته است و همین که در حضور موانا، 10 میلیون دلار فروش داشته، اتفاق خوبی برای آن به حساب می‌آید. فیلم «تقریبا کریسمس» نه تنها اُفت نداشت، بلکه با 5 درصد افزایش فروش رو به رو شد تا فروش کلی‌اش را به 36 میلیون دلار برساند.

در بالا به بخش‌های خوب باکس آفیس پرداختیم اما همه چیز در صلح و آرامش نبود. «بابانوئل بد 2» تنها 9 میلیون دلار فروخت و از پیش‌بینی‌های اولیه کمتر ظاهر شد. قسمت اول که در سال 2003 روی پرده رفت، در ابتدا وضعیت بدی داشت اما توانست در انتها به فروش 60 میلیون دلاری دست یابد. به نظر نمی‌رسد که قسمت دوم بتواند چنین کاری انجام دهد.

فیلم «متفقین» کمی وضعیت بهتری داشت و در پنج روز، 18 میلیون دلار فروخت. این فروش برای یک فیلم گران‌قیمت در مورد جنگ جهانی دوم که ستارگانی همچون «براد پیت» و «ماریون کوتیار» را دارد، خوب نیست. با این حال با توجه فروش 10 میلیون دلاری فیلم «بند باز»، اثر جدید «رابرت زمه کیس» بهتر فروخته است.

و اما در انتها برسیم به فیلم «قوانین صدق نمی‌کنند» یا نام دیگرش: بزرگ‌ترین شکست هفته. فیلمی که قرار بود بازگشت شکوهمند افسانه‌ی هالیوودی؛ «وارن بیتی» پس از پانزده سال غیبت باشد اما متاسفانه این اتفاق رخ نداد. نمی‌دانیم چه کسی را مقصر بشماریم، نقدهای متوسط یا تبلیغات نادرست یا این مسئله که فیلم برای مخاطبان مدرن جذاب نیست. هر چه بود، این فیلم تنها 2 میلیون دلار فروخت و توانست بدترین افتتاحیه سال 2016 و یکی از بدترین افتتاحیه‌های تاریخ را داشته باشد. در هفته‌ای که بعضی از فیلم‌ها توانستند زنده بمانند، یک تیر دقیقا به مغز قوانین صدق نمی‌کنند شلیک شد تا مرگ سریعی را تجربه کند.

untitled

هفته‌ی آینده اثر مهمی روی پرده نخواهد رفت اما در بخش اکران محدود، فیلم «جکی» با بازی «ناتالی پورتمن» اکران می‌شود تا در فصل جوایز خودنمایی بیشتری کند.

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.