Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

تماشا کنید: مبارزات در بازی «مس افکت: اندرومدا» چگونه هستند؟

0

در ویدیویی که استودیو سازنده بازی، Bioware به نمایش گذاشته است، نگاهی کلی به سلاح، مهارت‌ها، حرکات، سیستم مبارزه و سایر موارد داخل بازی مس افکت اندرومدا خواهیم داشت. براساس سخنان سازندگان، مبارزات بازی سریع، روان و به صورت سوم شخص صورت می‌گیرد. به لطف وسیله جامپ‌جت(Jump-Jet) بازیکنان آزادی عمل کاملی در زمینه مبارزات خواهند داشت زیرا با استفاده از این وسیله کاربردی می‌توانید بپرید، حمله دشمن را جاخالی بدهید و حتی در آسمان شناور بمانید.

بازی دارای یک سیستم کاورگیری جدید است که به شما اجازه می‌دهد تقریبا پشت هر چیزی در بازی پناه بگیرید. سلاح بازی به چهار نوع شامل تفنگ سنگین، ساچمه‌ای، کمری و تک‌تیرانداز تقسیم می‌شود که هر کدام گزینه‌های مختلفی برای از پا در آوردن دشمن به شما ارائه می‌دهد. اکثر بازیکنان سه نوع اول را برای جنگ‌های نزدیک ترجیح می‌دهند اما در مسافت‌های دورتر مطمئنا تک‌تیرانداز بیشتر به درد شما می‌خورد.

سلاح سرد برای جنگ‌های نزدیک نیز به انواع مختلفی براساس سرعت و قدرت طبقه‌بندی می‌شوند. به طور مثال پتک آسیب زیادی وارد می‌کند اما شمشیر و چاقو سرعت بیشتری به مبارزه داده و می‌توانید هم به موقع جاخالی دهید و هم یک ضربه جانانه به حریف وارد کنید. لوازم و سلاح داخل بازی بسته به مکان منشا آن‌ها بر سه نوع هستند. به گفته بیووَیر(Bioware)، سلاح‌های کهکشان راه شیری از گلوله‌های فیزیکی و مشابه آنچه که در نسخه‌های قبل شاهد بودیم استفاده می‌کنند، منتهی کمی پیشرفته‌تر.

اسلحه‌های راه شیری تاثیرگذاری و قدرت تخریب بیشتری دارند. این گونه از سلاح بیشترین تاثیر را بر روی هدف‌های بدون محافظ دارند اما باید مواظب مقدار مهمات خود باشید. سلاح Remnant نیازی به گلوله ندارند و پرتویی هستند اما داغ می‌کنند. هنگامی که حرارت آن به حداکثر برسد، بازیکن باید مقداری صبر کند تا اسلحه دوباره سرد و قابل استفاده شود.

سلاح با تکنولوژی از محدوده Heleus Cluster کهکشان اندرومدا، پلاسمایی بوده و قابلیت ردیابی اهداف گرم را دارا هستند. اما سایر اسلحه‌های این محدوده شارژی هستند، به صورتی که هر چه بیشتر شارژ شوند، قدرت تخریب بیشتری خواهند داشت.

همانند سلاح، در بخش مهارت‌ها نیز هیچ‌گونه محدودیتی وجود ندارد. هر کدام از شاخه‌های اصلی مهارت‌ها طراحی شده تا شیوه خاصی از بازی بازیکنان را تسهیل نماید. سه نوع شامل Biotics، Combat و Tech.

مهارت‌های بیوتیکی به بازیکنان اجازه می‌دهد تا اجرام و جاذبه را کنترل کنند. مهارت‌هایی مانند کشیدن و پرتاب کردن به شما اجازه می‌دهد تا در میدان مبارزه از دشمنان خود به عنوان محافظ یا حتی سلاح استفاده نمایید.

مهارت‌های مبارزه‌ای مربوط به زمینه قدرت و دقت سلاح شماست که پس از ارتقا آن‌ها قادر به استفاده از نارنجک، مین و سایر موارد تهاجمی دیگر خواهید بود.

و در نهایت مهارت‌های مربوط به زمینه تکنولوژی، به شما قابلیت می‌دهد تا از تسلیحات آزمایشگاهی استفاده کرده یا بهبودهای استراتژیکی داشته باشید. برای مثال مهارت‌های Cryo Beam و Flamethrower مشت‌های شما را قوی‌تر از قبل می‌کند در حالیکه دو مهارت Invasion و Energy Drain دشمنان شما را ضعیف و در نتیجه کشتن آن‌ها را راحت‌تر می‌نماید.

تمامی مهارت‌ها قابلیت ارتقا داشته و هر کدام در زمینه‌های متفاوت به داد شما می‌رسند. در ادامه ویدیو منتشر شده از بازی را به تماشا بنشینید:

بازی زیبا و هیجان‌انگیز Mass Effect: Andromeda در تاریخ 21 مارس مصادف با اول فروردین برای پلتفرم پی‌سی و کنسول‌های پلی‌استیشن 4 و اکس‌باکس وان عرضه می‌شود.

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.