Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

سیزده نکته‌ای که از رونمایی فار کرای ۵ متوجه شدیم

0

چند روز پیش بازی فار کرای 5 به صورت رسمی تایید و معرفی شد. البته این معرفی با تریلری همراه بود که تقریبا اطلاعات خوبی از بازی ارائه کرد. بازی Far Cry 5 در تاریخ هشتم اسفند امسال برای پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و البته پلتفرم پی‌سی عرضه می‌شود. در ادامه به بررسی 13 موردی خواهیم پرداخت که از مطالب مربوط به معرفی بازی فار کرای 5 به دست آورده‌ایم.

 

شورش و مقاومت هارتلند

فار کرای به ایالت‌های کناری آمریکا و البته مونتانا آمده است، جایی که در بخشی غیرواقعی به نام هوپ کانتی گروهک‌های متعصب مذهبی باعث ایجاد رعب و وحشت در دل مردم شده‌اند. خبری از جنگ‌های داخل شهری نیست زیرا در سرزمین‌های وسیع روستایی هستیم، به قدری گسترده که برای اولین بار در سری فار کرای می‌توانیم از هواپیما استفاده کنیم. یکی از موارد مهم بازی همین قضیه است.

وارد فرقه “دروازه عدن” شوید

چیزی که عجیب‌تر از روایت فار کرای در ایالات متحده است، دشمنان شما در بازی بوده که دسته‌ای از فرقه‌گرایان به نام “دروازه عدن” هستند. آنطور که از تریلر رسمی معرفی بازی متوجه شدیم، این فرقه می‌خواهد دیدگاه و خواسته‌های خود را به سرزمین‌های اطراف تحمیل کنند. در تریلر مذکور همچنین شاهد حضور گسترده این فرقه هستیم که عمدتا با پیکاپ‌های خود در اطراف گشت زده و مردم محلی را مجبور به گرویدن به فرقه خود می‌کنند. یک واعظ مسیحی بخش قابل توجهی از ویدیو را پر کرده است، شخصی که تمامی هفت گناه مرگبار بر روی پوستش حک شده است. تعصب وی را نمی‌توان به راحتی انکار کرد.

خانواده‌ای سازمان‌یافته

رهبر فرقه دروازه عدن، پدر جوزف هستند. پسر بزرگ‌تر او، جیکوب، یک ارتشی سابق بوده و پسر کوچک‌ترش، جان، مشاور گروه به حساب می‌آید. خواهر ناتنی آن‌ها، فیث، خانواده را تکمیل کرده و نقش تسکین‌دهنده را ایفا می‌کند. مطمئنا در مدتی که با پدر جوزف گذرانده، توانسته چیزهای با ارزشی در مورد سخنرانی‌های تاثیرگذار و آرام از وی فرا بگیرد.

مقاومتی نظامی

وجود یک مقاومت در منطقه ثابت می‌کند که هوپ کانتی به صورت کامل در تسخیر فرقه دروازه عدن قرار ندارد. اعضای اصلی این مقاومت را یک کشیش به نام جروم، صاحب یک بار به اسم مری و خلبانی به نام نیک تشکیل می‌دهند. اگر هدف این افراد مبارزه برای آزادی باشد، قطعا با روی باز به قهرمانان شما در بازی کمک می‌رسانند.

جهان‌آزاد، جاده آزاد

نمی‌توان یک بازی را با نام سری فار کرای صدا زد اگر نتوانید با اتومبیل‌های گوناگون در جهان گسترده آن به سمت مقصد خود رانندگی کنید. در ویدیو به نمایش درآمده از بازی شاهد حضور هلی‌کوپتر، پیکاپ، تراکتور و اتومبیل‌های مخصوص آفرود بودیم. اگر عملکرد اتومبیل‌ها مانند نسخه‌های قبلی فار کرای باشد، نیازی به تفکر زیاد در مورد انتخاب آن‌ها نخواهید داشت و هر کدام که نزدیک‌تر باشد را بر خواهید داشت.

هر جا می‌خواهید فرود بیایید

وسایل نقلیه هوایی در سری فار کرای سابقه حضور داشته‌اند اما نه در حد و اندازه هواپیما. با توجه به فضای گسترده هوپ کانتی، به نظر می‌رسد تعداد زیادی مکان برای فرود هواپیما در اختیار داشته باشیم.

گیم‌پلی آشنا در مکان ناآشنا

در مقایسه با مکان اتفاقات گذشته این سری بازی، مونتانا یک منطقه کاملا متفاوت است. انتقال گیم‌پلی جدید سری که از نسخه سوم شروع شد، به محوطه هوپ کانتی می‌تواند بسیار جذاب باشد. هنوز ویدیو گیم‌پلی بازی منتشر نشده است اما می‌توان مطمئن بود که تعدادی از المان‌های سری به صورت دست‌نخورده به فار کرای 5 انتقال یافته است.

میدان مبارزه روستایی

با تماشای تریلر معرفی بازی و تصاویر آن می‌توان دریافت که بیشتر مبارزات بازی در محیط‌های باز به وقوع می‌پیوندد. البته باید دید که چه محیط‌های دیگری برای تجربه بازی در دروازه عدن در نظر گرفته شده است. جنگل‌ها و لبه دریاچه می‌تواند محیطی زیبا برای یک مبارزه حسابی باشد. این محیط‌ها ما را به یاد مکان‌های آخرالزمانی در بازی‌های زامبی‌محور می‌اندازد. البته این قضیه را اینگونه متوجه نشوید که قرار است یک دی‌ال‌سی با موضوع زامبی برای فار کرای 5 منتشر شود.

قدرت در کار گروهی

بازی تعاملی یکی از نقطه‌های قوت نسخه چهارم فار کرای بود و بازگشت این ویژگی در نسخه پنجم به هیچ عنوان تعجب‌برانگیز نیست. حتی می‌توانید کل داستان بازی را به همراه یکی از دوستان خود تجربه کنید. خوشبختانه بسته به این که داستان را به صورت تک‌نفره یا چندنفره انجام می‌دهید، تغییرات کوچکی در بازی ایجاد می‌شود و این تغییرات بسیار نامحسوس خواهند بود.

جیسون برادی را فراموش کرده و خود دست به کار شوید

شخصی‌سازی قهرمان بازی برای عناوین شوتر در سال 2017 امری عادی است اما نه برای یک نسخه از سری فار کرای. برخی از صحنه‌های ویدیو به نمایش درآمده از بازی به ما سرنخ‌هایی از چگونگی لباس‌ها تا رنگ پوست شخصیت اصلی می‌دهد. البته شخصیت کلی کاراکترها هنوز نامشخص است و باید در ادامه دید واکنش آن‌ها طی کات‌سین‌ها و گیم‌پلی چگونه خواهد بود.

از هر چیزی به عنوان سلاح استفاده کنید

برای نجات یافتن در هر یک از نسخه‌های سری فار کرای باید زیرک و البته خلاق باشید. این قضیه شامل جمع‌آوری تعداد زیادی سلاح و مهمات می‌شود اما نباید فراموش کنید که از محیط اطراف نیز به سود خود بهره بگیرید. از وسایل کشاورزی تیز استفاده کنید، اتومبیل دشمن را با تراکتور به دره پرتاب کنید و البته دشمن را به دنبال خود کشانده و شکم آن‌ها را به شاخ‌های یک گاو نر تقدیم نمایید.

حیات وحش در سرزمین‌های وحشی

در رابطه با حیات وحش، هوپ کانتی خانه بسیاری از جاندارانی است که در ایالتی مانند مونتانا می‌توانید پیدا کنید. در کنار گاومیش، حیواناتی مانند گاو، خرس و سگ هم در ویدیو حضور داشتند. بسیاری از آن‌ها به سمت شما حمله‌ور می‌شوند اما می‌توانید از این قضیه بر علیه فرقه دروازه عدن نیز استفاده کنید.

بهترین دوست انسان در مبارزات

سگ‌ها در بازی‌های چند سال اخیر همیشه نقش یک حامی را بازی کرده‌اند و می‌توان به خوبی روی آن‌ها برای حضور در مونتانای فار کرای 5 حساب کرد، به عنوان دوست یا دشمن. هر چند که این مورد به صورت ویدیویی به نمایش گذاشته نشد اما در تصاویر انتشار یافته از بازی شاهد حمله سگ‌ها و حتی گرفتن اسلحه از دست دشمنان نیز هستیم.

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.