برگزاری با شکوه بزرگترین گردهمایی بازیسازان خاورمیانه
بزرگترین رویداد صنعت گیم ایران با وجود مشکلات و چالشهای عدیده خود ،سرانجام امروز کار خود را آغاز کرد و همانطور که انتظار میرفت با استقبال بینظیر بازدیدکنندگان داخلی و خارجی مواجه شد. ما در گیمنیوز سعی داریم پوشش کاملی از ان رویداد بزرگ به شما ارائه دهیم.
TGC 2017(Tehran game convention) با حضور 120 شرکت بازیساز برگزار شد که حدود 30 درصد از آنها را شرکت های خارجی به خود اختصاص دادهاند .
این گردههمایی در همان ساعات اولیه با حضور با شکوه و گسترده علاقهمندان به این حوزه برگزار شد و شرکتکنندگان از سراسر ایران و جهان گرد هم آمدند.
یائو معاون اتحادیه بازیهای رایانهای چین برگزاری نمایشگاه TGC را مثبت دانست و گفت:با توجه به اینکه ایران و چین نقاط مشترک فرهنگی زیادی دارند این نمایشگاه می تواند این ارتباط فرهنگی را بیش از پیش به هم نزدیک کند .
وی افزود : به نظر من کشور ایران بازار بکر و خوبی دارد و چون در خاورمیانه سطح بالایی دارد فکر می کنم که ما بتوانیم از طریق ایران به سایر کشورهای منطقه نیز ورود پیدا کنیم.
یوسف زارعی مدیرعامل شرکت games HAST که از استان کردستان و لباس محلی در نمایشگاه حضور داشت برگزاری TGC را مفید عنوان کرد و گفت :امیدواریم روند برگزاری این نمایشگاه مداوم باشد چون برگزاری سالانه چنین گردهماییهایی نقش بسیار موثری در پیشرفت صنعت گیم ما دارد.
وی افزود : محصول شرکت ما «والیبال حرفهای» نام دارد که توسط من از استان کردستان و همکارم از استان گلستان ساخته و عرضه شده است .
زارعی ادامه داد : یکی از مشکلات عمده بازی سازان ، به ویژه بازیسازان شهرستانی؛ نبود فضای تبلیغاتی مناسب است به طوریکه در حال حاضر محصول ما را حتی در استان خودمان هم آنطور که باید و شاید نمیشناسند که برگزاری TGC توانست این مشکل را تا حد زیادی برطرف کند و ما توانستیم در اسن نمایشگاه محصول خودمان را به بازار معرفی کنیم.
این بازیساز اظهار کرد : محصول شرکت ما در حال حاضر در حدود 700 هزار کاربر را جذب خود کرده است و من فکر می کنم بعداز برگزاری TGC این مقدار بیشتر شود.
وی با بیان اینکه TGC صنعت گیم ایران را ارتقا خواهد داد گفت : همین که صنعت بازی سازی ایران در عرصه بینالمللی بدرخشد و سایر کشورهای پیشرو ، تمایل به سرمایهگذاری در آن را پیدا کنند ، اتفاق بزرگی رخ داده است .
محمدعلی ساعتچی مدیرعملیاتی بازی کوئیز آف کینگز نیز برگزاری نمایشگاه TGC را نقطه عطفی در صنعت بازیسازی ایران دانست و اظهار کرد:با توجه به اینکه امروز روز اول نمایشگاه است ، استقبال خوبی از آن شده است و به نظرم افرادی که از خارج از کشور حضور دارند تاثیر بسزایی در صنعت گیم ما خواهد داشت.
وی افزود : حضور شرکتهای خارجی می تواند رقابت در بازار را دو چندان کند و شرکتهای داخلی باید پرنگتر از قبل ظاهر شوند تا بتوانند موفق عمل کنند و در بازار بمانند.
ساعتچی در پاسخ به این سوال که TGC از لحاظ فنی چقدر می تواند روی بازیسازی ایران اثرگذار باشد ؟ گفت : بسیاری از بازیسازان حرفهای نیز در مراسمها و سخنرانیهای آموزشی شرکت می کنند و من توصیه اکید می کنم که علاقهمندان حتما در این مراسمها حضور داشته باشند .
این بازیساز درباره علت حضور خود در نمایشگاه گفت : یکی از بزرگترین اهداف ما ، جذب سرمایهگذار و خریدار داخلی و خارجی است که این موضوع بدون شک به نفع همه بازیسازها است.
وی ادامه داد: به نظر من بر گزاری TGC بزرگترین حمایتی بوده که بنیاد ملی بازیهای رایانهای از بازی سازان داشته است و من از این بابت از دستندرکاران و برگزار کنندگان نمایشگاه تشکر میکنم.
ساعتچی درباره برخی انتقادهایی که از زمان کم TGC حکایت دارد گفت: به نظر من با توجه به اینکه این نمایشگاه به طور B2B انجام می شود ، زمان مناسبی برای آن در نظر گرفته شده است و نیاز چندانی به طولانیتر شدن آن نیست.
از حضور بازیسازان و شرکت کنندگان این نمایشگاه که بگذریم ، هجوم علاقه مندان به صنعت بازی از دیگر ویژگیهای روز نخست TGC بود.
امیرعلی پارسا یکی از بازدیدکنندگان کم سنوسال TGC که با دوستان خود به نمایشگاه آمده بود می گوید: نمایشگاه مزیتهای زیادی دارد و یکی از آنها سخنرانی ها و کارگاههای حرفهای در نظر گرفته شده در آن است و من توانستم با حضور در این مراسمها با روند بازی سازی بیشتر آشنا شوم.
وی افزود : من با حضور در نمایشگاه علاقه بیشتری به ساخت بازیهای رایانه ای پیدا کردهام و سعی می کنم در آینده یک بازیساز موفق شوم.
طی ساعات آینده منتظر گزارشهای اختصاصی گیمنیوز از رویداد بازیهای رایانهای تهران باشید. همچنین میتوانید گزارشی از کنفرانس مطبوعاتی مدیرعامل بنیاد ملی بازیهای رایانهای و مدیرعامل شرکت گیم کانکشن فرانسه را از اینجا مطالعه کنید.