Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

نشست «چالش‌های یک ناشر بازی در حوزه جذب مخاطب و بازاریابی» در حاشیه‌ی TGC 2017

0

در حاشیه‌ی رویداد TGC 2017، نشست‌ها و جلسات متفاوتی برگزار شده و می‌شود. یکی از این نشست‌ها که امروز با حضور محمدمهدی بهفرراد مدیرعامل پیشگامان یاراکیش، سبحان فروغی مدیرعامل تپسل و آرش جعفری مدیرمحصول شرکت فن‌گیمز برگزار شد، نشست «چالش‌های یک ناشر بازی در حوزه‌ی جذب مخاطب و بازاریابی» بود. در این نشست ابعاد مختلف بازاریابی برای بازی‌های ساخت داخل بررسی شد.

آرش جعفری مدیرمحصول شرکت فن‌گیمز در این نشسست گفت: در بسیاری از موارد ممکن است بازی خوبی برای عرضه داشته باشیم اما این بازی‌ها در جذب مخاطب موفق نباشند. او در ادامه اضافه کرد: جذب کاربر روش‌های مشخص و معمولی دارد و بنابراین استفاده از روش‌های غیر معمول ریسک زیادی داشته و باید اعتماد به نفس زیادی داشت تا از روش‌های جدید استفاده کرد.

در ابتدای راه بهترین روش جذب مخاطب این است که از کلید «بازی مشابه» استفاده کنیم و ببینیم آنها چه راهی رفتند و ما هم این راه را استفاده کنیم.

سبحان فروغی، مدیر عامل شرکت تپسل اما در تکمیل حرف‌های آقای جعفری گفت که با وجود دنبال کردن راه بازی‌های موفق، بازی‌سازان جوان از روش‌های خلاقانه جذب مخاطب نیز غافل نشوند. وی در ادامه افزود: ما از بازی‌سازان مستقل در تپسل حمایت می‌کنیم و تلاش داریم هزینه‌های زیرساختی و تبلیغاتی آنها را کاهش دهیم.

آقای بهفرراد مدیر عامل شرکت پیشگامان یاراکیش در نیز در این نشست بعد دیگری از موضوع را مورد بررسی قرار داده و گفت: در گذشته چالش ما و اکثر مشکلات‌مان در بخش تولید بازی بود اما امروز دغدغه اصلی جذب مخاطب است. بهفرراد با بیان این که  از همان ابتدای مراحل تولید بازی، باید هزینه جذب مخاطب را پیش‌بینی کرد گفت: تجربه ما نشان می‌دهد بهترین جا برای تبلیغ بازی، درون بازی‌های دیگر است. در ادامه آقای بهفرراد توضیحاتی درباره‌ی نوع جذب مخاطب، براورد هزینه‌ها و کسب درآمد و نیز ویژگی‌ها و وظایف یک ناشر ارائه دادند.

مدیرعامل پیشگامان یاراکیش وعده داد: ما برای بهبود تجارت خود، قطعا از بازی‌سازان مستقل استقبال کرده و از آنها حمایت می‌کنیم.

TGC 2017، بزرگترین رویداد بازی‌های رایانه‌ای خاورمیانه، هم اکنون در تهران در حال برگزاری است. منتظر گزارش‌های اختصاصی گیم‌نیوز از این نمایشگاه باشید.

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.