Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

نیمی از TGC 2017 پشت سر گذاشته شد؛ گزارش گیم‌نیوز از اولین روز رویداد

0

همایش و نمایشگاه TGC امروز در حالی آغاز شد که به گفته‌ی حسن کریمی قدوسی مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، به عنوان اولین همایش بین‌المللی در این سطح و با این وسعت کاری بی‌سابقه به شمار می‌رفت. با در نظر گرفتن همین نکته، شاید بسیاری از شرکت‌کنندگان و حاضرین انتظار چنین استقبال و فراگیری را نداشتند.
در واقع TGC به عنوان یک نمایشگاه و رویداد B2B برگزار می‌شود و در این نوع رویداد حضور چشمگیر این میزان از شرکت‌کنندگان نشان غیرمنتظره است. با این وجود، شرکت‌های بازی‌سازی بزرگ و کوچک با هدف توسعه‌ی دانش و کسب و کار خود در این نمایشگاه حضور دارند. در جریان این همایش، کنفرانس‌های تخصصی برگزار شدند که در مجموع، استقبال بی‌نظیری از آن‌ها شد. به علاوه این سخنرانی‌ها با نظم بسیار خوبی برگزار شدند و همین مسئله آن را در سطح بین‌المللی قرار می‌دهد. حضور گسترده‌ی سخنرانان خارجی و استقبال آن‌ها از سوالات، نظرات و پیگیری‌های علاقه‌مندان و بازی‌سازان جوان ایرانی این رویداد را تا حد قابل توجهی به اهداف خود نزدیک کرده است.
در حاشیه‌ی TGC امروز، نظر برخی از سخنرانان خارجی این رویداد را جویا شدیم که رضایت حداکثری آن‌ها را نشان می‌داد. آقای Tony Albrecht در مورد استقبالی که از سخنرانی تخصصی او با موضوع Pitfalls of Object Oriented Programming شد، عنوان کرد که این میزان علاقه و توحه به این موضوع را انتظار نداشته و از این استقبال بی‌نظیر شگفت‌زده شده است.


آقای Alvaro Pinto در مورد این‌که باز هم به چنین رویدادی پا خواهد گذاشت عنوان کرد که این حضور را لازمه‌ی موفقیت در بازار بین‌المللی می‌داند. وی دذ پاسخ به این سوال که آیا حضور در این نمایشگاه را به همکاران خود پیشنهاد می‌کند گفت که اگر آن‌ها می‌خواهند در صنعت موفقیتی کسب کنند حتما باید این کار را انجام دهند.
آقای Keith Fuller نیز، از این‌که در ایران حضور داشت بسیار خرسند بود و این رویداد را مثبت ارزیابی کرد. آقای David Coleman که از استودیوی سازنده‌ی Gears of War 4 در این رویداد شرکت داشت، ابراز امیدواری کرد که این رویداد و رویدادهای مشابه بتوانند در سال‌های آتی، به پیشرفت صنعت بازی ایران کمک کنند. وی که به عنوان سخنران به این مراسم دعوت شده بود، متاسفانه موفق به ایراد سخنرانی خود نشد و از این بابت ابراز تاسف کرد.


گزارش‌های مفصل از کنفرانس‌های تخصصی در رویداد TGC را متعاقبا در گیم‌نیوز خواهید خواند.
در این رویداد همچنین حامیان TGC با ارائه‌ی برنامه‌های خود به جذب مخاطب پرداختند. بازی‌سازان به دنبال راهی برای انتشار بازی‌های خود در مارکت‌های جهانی با ناشرین خارجی گفتگو و مذاکره کردند که این مهم به واسطه‌ی برنامه‌ی گیم کانکشن میسر شده بود. این نشست‌ها و مذاکرات فردا هم ادامه دارند و بازی‌سازان ایرانی می‌توانند با استفاده از اپلیکیشن گیم کانکشن، قرارهای ملاقات خود را تنظیم کنند.
فردا، کنفرانس‌های تخصصی و حضور در غرفه‌ها برای شرکت کنندگان ادامه خواهد یافت و در پایان، برندگان Developer Awards مشخص خواهند شد. جایزه‌ای که به گفته‌ی حسن کریمی قدوسی، مدیر عامل بنیاد، یک جایزه‌ی صادرات محور است و به بازی‌ها کمک خواهد کرد تا راهی برای ورود به بازار جهانی پیدا کنند. انتخاب برگزیدگان این جشنواره بر عهده‌ی یک هیئت انتخاب 6 نفره بوده است که تماما خارجی هستند و ارتباطی با بنیاد و برگزارکنندگان این رویداد ندارند.
فردا آقایان واعظی وزیر ارتباطات و فناپری اطلاعات و صالحی امیری وزیر ارشاد از این نمایشگاه دیدن خواهند کرد. فردا آخرین روز از اولین همایش و نمایشگاه بین‌المللی TGC است.

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.