Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

گزارش تصویری گیم‌نیوز از غرفه‌های TGC 2017

0

حضور شرکت‌های بزرگ بازی‌‌سازی و ناشرین خارجی در TGC همه‌ی ماجرا نبود و در این نمایشگاه علاوه بر حامیانی همچون ایرانسل، تپسل، سامسونگ و آریو، استودیوها و تیم‌های مستقل بازی‌سازی داخلی هم غرفه‌هایی داشتند. به علاوه بخشی از نمایشگاه به غرفه‌های رسانه‌های بازی اختصاص داشت. در ادامه با گیم‌نیوز و گزارشی اجمالی و تصویری از غرفه‌های جالب توجه TGC همراه باشید.

تمرکز این شرکت روی بررسی تاثیرات بازی‌ها بر روی سیستم عصبی مغز است و تیمی متشکل از چندین متخصص اعصاب آن را پشتیبانی می‌کند.
استودیویی مستقل از کرج که بیش‌تر فعالیتش در زمینه‌ی ساخت بازی‌های موبایل است.
برنامه‌ی اینترنتی ورسس که وب‌سایت فیلم‌نت آن را تولید می‌کند در قسمت‌های سی دقیقه‌ای به ارائه‌ی اطلاعات مختلف در زمینه‌ی بازی‌ها می‌پردازد.
یک کانون آموزشی برای کودکان که در جهت رشد خلاقیت آن‌ها، بازی‌هایی نیز تولید کرده است. این کانون در اصفهان واقع است.
مدرسه‌ی سینمایی ونکوور، یکی از شاخص‌ترین آموزشگاه‌های هنری جهان در زمینه‌ی سرگرمی است که فارغ‌التحصیلان آن هم‌اکنون در ساخت بازی‌ها و فیلم‌های بزرگ سهیم هستند.
این شرکت پس از ۹ سال فعالیت، هم‌اکنون سه استودیوی مختلف در ایران دارد. زمینه‌ی کاری آن‌ها در ابتدا طراحی هنری بازی‌ها بود؛ اما پس از مدتی خودشان دست به تولید بازی زدند.
مدریک در زمینه‌ی بومی‌سازی و انتشار بازی‌های خارجی در ایران و خاورمیانه فعالیت می‌کند. این شرکت که سه شعبه در امارات، آلمان و آمریکا دارد، دست به تولید بازی هم می‌زند.
این ناشر مالزیایی با جذب بازی‌سازهای کم‌تر شناخته‌شده، سعی در پیشرفت دادن آن‌ها و توسعه‌ی بازار خود دارد.
حضور شرکت مطرح فنلاندی که بازی معروف پرندگان خشمگین را در کارنامه‌ی خود دارد هم یکی از نقاط عطف این نمایشگاه بود. این شرکت تمرکز زیادی روی ساخت بازی های موبایل دارد.
این ناشر اردنی در زمینه‌ی بازی‌های موبایل فعالیت می‌کند و بازار هدفش نیز خاورمیانه و آفریقای شمالی است.
جمعی از فارغ‌التحصیلان دانشگاه صنعتی شریف، رسانا افزار شریف را در سال ۱۳۸۰ تأسیس کردند. این شرکت یکی از پیشگامان بازی‌سازی در ایران است.
یک شرکت بازی‌سازی نوپا که در قبرس مستقر است.
اسرا که تنها نظام رده‌بندی سنی بازی‌های رایانه‌ای در خاورمیانه است هم صاحب غرفه بود.
حضور شرکت مطرح آلمانی Bigpoint نیز یکی از رویدادهای بزرگ این نمایشگاه بود. این شرکت سازنده و ناشر بازی‌های آنلاین تحت وب است.
این شرکت لهستانی که به‌تازگی زیرمجموعه‌ی شرکت 1C شده است، در زمینه‌ی تولید و انتشار بازی‌ها فعالیت می‌کند.
این شرکت آلمانی، ناشر بازی‌های HTML5 تحت وب است که هم‌اکنون بیش از ۳۰۰ عنوان را در وب‌سایت خود ارائه می‌کند.
فروشگاه اندرویدی اپتوید هم یکی از شرکت‌کنندگان مطرح این نمایشگاه بود که بازی‌سازها را تشویق به انتشار بازی‌های خود در این فروشگاه می‌کردند.
آواگیمز اولین شتاب‌دهنده‌ی مخصوص بازی‌سازها در ایران است که تمرکزش روی توسعه‌ی بازی‌های موبایلی‌ست.
آریو که در درجه‌ی اول یک شبکه‌ی اجتماعی است و یک فروشگاه هم محسوب می‌شود، یکی ازحامیان اصلی این همایش بود.
ناشر ژاپنی که در زمینه‌ی انتشار بازی‌های ژاپنی در سطح جهانی فعالیت می‌کند و البته تولیداتی هم دارد.
شرکت بزرگ فرانسوی Orange که شناخته‌شده است و زمینه‌های فعالیتش بسیار گسترده است نیز به این نمایشگاه آمده بود.
شرکت سامسونگ نیز در این غرفه مانیتورهای خمیده‌ی مخصوص بازی خود را به نمایش گذاشته بود. یک شبیه‌ساز رانندگی در این غرفه وجود داشت که نظر هر بازدیدکننده‌ای را به خود جلب می‌کرد.
محلی برای ملاقات‌هایی که آنلاین برنامه‌ریزی شده بودند.
تپسل یک شبکه‌ی هوشمند تبلیغات دیجیتال است که در سال ۹۴ کار خود را با ارائه‌ی سرویس تبلیغات ویدئویی درون برنامه‌ی برای اولین بار در ایران شروع کرد.
این شرکت بزرگ کره‌ای که در سال ۲۰۰۰ فعالیت خود را آغاز کرده است، فعالیت گسترده‌ای در سطح جهانی دارد. شاخه‌ی مربوط به اروپا، آفریقا و خاورمیانه‌ی این شرکت که در ترکیه مستقر است، در این نمایشگاه حضور داشت.
این ناشر اردنی که در زمینه‌ی بازی‌های موبایل فعالیت می‌کند، بازار عرب‌زبان را هدف قرار داده است. این شرکت تابه‌حال ۴ بازی موبایلی منتشر کرده است.
ناشر مطرح اتریشی نیز در این نمایشگاه غرفه داشت. این شرکت عناوین بزرگی را منتشر کرده است و عنوان بزرگ بعدی، Darksiders III است که در سال ۲۰۱۸ منتشر خواهد شد.
این استودیوی بازی‌سازی مستقل ایرانی از سال ۲۰۱۱ کار خود را شروع کرده است و تمرکزش بیش‌تر بر روی بازی‌های Casual موبایلی است. هم‌چنین این استودیو در ۵ سال گذشته برنده‌ی سه جایزه‌ی داخلی شده است.

نمایشگاه و همایش TGC تهران روز جمعه به کار خود پایان داد.

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.