Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

سونی بیش از ۶۳ میلیون پلی‌استیشن ۴ وارد بازار کرده است

0

شرکت سونی امروز به عنوان بخشی از بیانیه مالی خود در ربع اول سال میلادی جاری اعلام کرد که اکنون 63.3 میلیون دستگاه پلی‌استیشن 4 وارد بازار مصرف کرده است. با یک حساب سرانگشتی می‌توان گفت که سونی از اوایل ماه آوریل تا اواخر ماه ژوئن بیش از 3 میلیون دستگاه دیگر PS4 وارد بازار کرده است. این آمار مربوط به تعداد دستگاه‌هایی است که به خرده‌فروشی‌ها فروخته شده و صرفا به دست مصرف‌کنندگان نرسیده است. آمار فروش دقیق‌تر مربوط به 60.4 میلیون دستگاهی است که سونی در E3 2017 اعلام نمود.

البته با در نظر گرفتن آمارها به این نتیجه می‌توان رسید که فروش پلی‌استیشن 4 سال به سال کاهش داشته است زیرا در چنین مقطعی از سال گذشته، سونی 3.5 میلیون دستگاه فروخته بود. همچنین در اطلاعیه‌ای رسمی سونی اظهار امیدواری کرده تا طی سال مالی جاری 18 میلیون دستگاه وارد بازار کند، تقریبا دو میلیون دستگاه کمتر از سال گذشته.

بخش بازی و سرویس‌های اینترنتی سونی که سود کلانی به این شرکت می‌رساند، با رشدی 5.4 درصدی در امسال به 348.1 بیلیون ین رسیده است. به گفته سونی این رشد قابل توجه مربوط به فروش دیجیتالی بازی‌ها و عناوین هدست واقعیت مجازی است. البته خبری پیرامون تعداد هدست‌های واقعیت مجازی PS VR ارائه نشد اما طبق گزارشات قبلی تا فوریه 2017 فروش 915000 واحدی برای این هدست جذاب اعلام شده است.

سونی شرکتی بزرگ با بخش‌های متعدد شامل فیلم، تلویزیون، گوشی هوشمند و… است. در کل سود این شرکت با رشد 15.2 درصدی به 1.8 تریلیون ین در چنین زمانی از سال رسیده است. نظر شما در مورد آمارهای مالی و فروش شرکت Sony چیست؟

منبع GAMESPOT

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.