Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

جاذبه در چنگال قانون‌شکنان؛ پیش‌نمایش بازی LawBreakers

LawBreakers Logo
1

کلیف بلزینسکی و آریان بروسی از زمان تأسیس شرکتشان، «باس کی» در سال 2014 بسیار مشغول بوده‌اند. بازی آن‌ها که در ابتدا با اسم رمز «بلواستریک» شناخته می‌شد را اکنون با اسم «قانون شکنان» (LawBreakers) می‌شناسیم و حال که بسیار به تاریخ انتشار آن یعنی 17 مرداد نزدیک شده‌ایم قصد داریم پیش‌نمایشی از آن برای شما در این مطلب تهیه کنیم.

اگر با مفاهیمی مانند «کاراکتر شوتر» و یا «هیرو شوتر» آشنایی داشته باشید، احتمالاً به عناوینی مانند «اوورواچ»، «بتل‌بورن» و «تیم فورترس 2» فکر می‌کنید. کلیف و تیم تولید قانون شکنان امیدوارند که هنگام تصور این بازی به گیم‌پلی جاذبه-محور آن فکر کنید. مراحل این بازی با تکیه بر حرکات عمودی طراحی شده‌اند. شاید بتوان همین حرف را تا قسمتی در رابطه با عناوینی که از آن‌ها نام برده شد نیز زد، اما در این بازی این مسئله محوریت اصلی ماجراست.

قسمت زیادی از نقشه‌ای که در آن بازی می‌کنید شامل قسمتی با جاذبه‌ی پایین خواهد بود. اگر در میان راه کسی شما را نگیرد، با پریدن در این مناطق می‌توانید به راحتی به سمت دیگر محیط بروید. دن نانی، طراح ارشد قانون شکنان گفته است که در ابتدا قصد داشته این محیط‌ها جاذبه‌ی صفر داشته باشند اما این قضیه بسیار گیج‌کننده بوده و راه حل آن‌ها برای حل این مسئله این بوده است که محیط‌ها با جاذبه‌ی پایین و نه صفر ساخته شوند. حتی بااین‌وجود اگر قرار بود در این محیط‌های کم جاذبه از قوانین فیزیک نیوتونی پیروی شود، تحرک و مانور دادن در این فضا مشکل می‌‌بود. مانند این که اگر جسمی در این فضا حال حرکت باشد، به حرکت خود ادامه خواهد داد. «باس کی» تصمیم گرفته است تا به جای پیروی کامل از این قوانین به بازیکنان اجازه دهد به سمتی حرکت کنند که به طرف آن هستند، نه سمتی که فیزیک به آن‌ها دیکته می‌کند، تا بتوانند تجربه‌ی جالب‌تری را برای آن‌ها به ارمغان آورد. حرکت‌ در محیط‌های کم جاذبه در این بازی با این که متفاوت‌ است اما هیچ‌گاه خسته‌کننده نمی‌شود و شما را وادار می‌کند که برای یافتن دشمنان نه تنها به چپ و راست خود، بلکه به بالا و پایین خود نیز توجه داشته باشید.

مبارزات در قانون شکنان حس شوترهای کلاسیکی مانند «کوئِیک» و یا «آنریل تورنمنت» را تداعی می‌کند. اتفاقات نبرد‌ها به سرعت رخ می‌دهند و جان پلیر‌ها به‌واسطه‌ی آن سریع تمام می‌شود. نوعی از قسمت بازی  تک‌نفره که مورد تست قرار گرفته ‌بود بلیتزبال نام داشت که در آن توپی در محلی مشخص از نقشه پدیدار می‌شد و هر تیم می‌بایست آن را به بیس خود ببرد.

قانون شکنان یک شوتر مبتنی بر کاراکتر است که در آن مجرمان و یا افراد قانون هرکدام توانایی‌ها و سلاح مختص به خود را دارند که نحوه‌ی بازی آن‌ها را از دیگران متمایز می‌کند. دو تیم مجرمین و افراد قانون با کاراکتر‌های خاص خود و کلاس‌های مشخص هستند. هر دو تیم تیرانداز، تایتان، بتل مدیک و دیگر‌ کلاس‌های موجود را دارند. شما از بین 7 کلاس قادر به انتخاب خواهید بود. هیچ کدام از این کلاس‌ها شباهت بیش‌از‌حدی به دیگری ندارد و همگی نقش خود را به خوبی ایفا می‌کنند. هرکدام با روشی متفاوت مبارزه‌ می‌کنند که این مسئله بسیار ویژه و لذت‌بخش است. می‌توانید تمامی این کاراکتر‌ها را امتحان‌ کنید تا ببینید کدام یک برای نیاز‌های شما مناسب‌تر است و یا این که در میان بازی بسته به ترکیب تیم حریف خود کاراکتر خود را تغییر دهید.

عمده‌ی کلاس‌ها سرعت بالایی دارند اما برخی از آن‌ها مانند تایتان‌ها و مدیک‌ها، اولی به خاطر جذب حملات و دیگری به خاطر جان بخشیدن به دیگر اعضای تیم، کند ظاهر می‌شوند. سلاح‌ها روش‌های شلیک متفاوتی دارند که باعث می‌شود هنگام مبارزه‌ در فضاهای کوچک استراتژی شما اهمیت داشته باشد.

با این که این موضوع گوشزد نمی‌شود اما ترکیب تیمی بسیار مهم است. شما باید کلاس‌های سنگین را در کنار کلاس‌هایی مانند اساسین‌ها داشته باشید نه این که کل تیم متشکل از یکی از این گروه‌ها باشد؛ زیرا که در این بازی اهداف هستند که اهمیت ویژه دارند. اندکی طول کشید تا متوجه شویم که فرم تیم نقش مؤثری بر پیروزی یا شکست آن خواهد گذاشت. شاید باید تذکری در قسمت انتخاب کاراکتر‌ها قرار داده می‌شد که این مسئله‌ را به بازیکنان یادآوری کند که در قانون شکنان رسیدن به اهداف است که اهمیت دارد و نه آمار شخصی.

جابه‌جا شدن در نقشه اکثر اوقات به‌خوبی صورت می‌گیرد. هر کاراکتر قابلیت ویژه‌ای مانند پرواز، سرعت بالا، و غیره برای حرکت دارد. نقطه‌ی قوت برخی کاراکترها نزدیک شدن سریع به حریف برای ضربه از فاصله‌ی نزدیک به دشمن هستند و برخی دیگر از پرتاب راکتی برای فرار از خطر و یا پریدن روی حریف هستند تا پیش از این که حریف متوجه شود چه اتفاقی افتاده‌ است، با صفحه‌ی مرگ مواجه شود. برخی کاراکترها آرام‌تر از چیزی که انتظار داشتیم حرکت می‌کنند اما شاید این به این خاطر باشد که این بازی یادآور دث‌مچ‌های قدیمی است.

داستان پشت قانون شکان بسیار قوی است و «باس کی» دنیایی با کاراکتر‌های خاص و شخصیت مستقل خلق کرده است. دن نانی گفته است که تیم تولیدی آن‌ها برای این بازی کوچک بوده است و تصمیم گرفته‌اند این بازی تنها چند‌نفره باشد و شاید بعدها قابلیت بازی تک‌نفره را به آن اضافه کنند. این ما را به یاد مدلی می‌اندازد که تایتان‌فال از آن استفاده کرده بود و به نظر می‌رسد که این روش برای آن جواب داده باشد، امیدواریم قانون شکنان نیز در همین مسیر قدم بردارد.

از لحاظ ظاهر کاراکتر‌ها باید گفت که قیافه‌ای دیستوپیایی دارند که مملو از تکنولوژی است. با توجه به اسم این بازی این مورد کاملاً درخور به نظر می‌رسد. شباهت کافی میان کاراکتر‌ها برای مرتبط دانستنشان وجود دارد. بیشتر ‌‌آن‌ها  لباس رزمی مشابهی دارد؛ به استثنای ویژگی‌های خاص مانند شاخک‌های متحرک روی کلاه‌خود کرونوس و یا زره جت‌دار توسکا-9. هرکدام از کاراکتر‌ها سلاح‌هایی تخیلی و اغراق‌شده دارند که نشان از تأثیرات بازی «گیرز آف وار» دارد.

قانون شکنان راه متفاوتی برای پیشروی در سبک کاراکتر شوتر پیدا کرده است، اما با این که در حال حاضر تازگی در این بازی حس می‌شوند، چالش اصلی برای «باس کی» این است که آیا خواهد توانست به افزودن ایده‌های جدید ادامه دهد یا خیر. با توجه به عملکرد تیم پشت این بازی به نظر نمی‌رسد که این از آن دسته بازی‌هایی باشد که بعد از انتشارش توسط بازیکنان ترک شود.

 

منبع playstationlifestyle mmos
1 نظر
  1. […] بلزینسکی و راب فرگوسن اپیک را ترک کردند. کلیف به سمت Lawbreakers و Radical Heights رفت و فرگوسن پایه گذار اصلی تولد دوباره Gears of […]

  2. […] خودتان روراست باشید و بگویید وقتی به LawBreakers فکر می‌کنید اولین چیزی که به ذهنتان می‌رسد چیست؟ […]

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.