Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

فصل هفتم Game of Thrones: نکاتی از قسمت چهارم که حتما از دست داده‌اید!

0

حدس می‌زنید یکی از راه‌های تعادل برقرار کردن در جنگی برای تصاحب وستروس که در حال باختنش هستید چه باشد؟ آوردن اژدهایی غول پیکر برای سرخ کردن افراد ملکه پاسخ مناسبی است.

در آخرین قسمت از بازی تاج‌وتخت به نام «غنائم جنگ»، بالاخره دنریس تارگرین و سرسی لنیستر به حمله‌ی دنریس به جیمی و افراد او با هم مساوی شدند. این اتفاق طی دو قسمت گذشته نسبت به دنریس برتری پیدا کرده بود. در این قسمت دنریس جایی گفت: «نقشه‌های هوشمندانه دیگه بسه» و نقشه‌های پیشین خود که با تیریون لنیستر طرح کرده بود را کنار گذاشت و شخصاً  به سمت میدان جنگ حرکت کرد.

آریا استارک نیز به خانه (وینترفل) بازگشت و با خواهرش سانسا و برادرش برن که هر قسمت عجیب‌تر از گذشته می‌شود ملاقات کرد.آریا همچنین به سانسا و برین نشان می‌دهد که از آخرین باری که در وینترفل بوده مشغول به چه کاری بوده است و در مبارزه‌ی تمرینی توانست مشهورترین جنگ‌جوی زن هفت پادشاهی را شکست دهد. سرسی به کمک غنیمت‌های های‌گاردن توانست قرض خود به بانک آهنین را یکجا پس دهد. دنریس و جان اسنو نیز دیوارنگاره‌هایی را از فرزندان جنگل درباره‌ی خطر وایت واکر‌ها یافتند.

 

نماد‌ها:

اگر طرفدار پر و پا قرص بازی تاج‌وتخت بوده باشید، ممکن است سمبل‌های به کار رفته در دیواره‌های غار دراگون‌استون برایتان آشنا بوده باشد. این به این خاطر است که این الگو‌ها را در اولین قسمت از سریال دیده بودیم.

در آن قسمت، یکی از اولین چیزهایی که دیدیم تکه‌های جسدی بود که دایره‌وار چیده شده بودند و خطی از میان آن‌ها می‌گذشت که عامل آن وایت واکر‌ها بوده‌اند.

در فصل سوم نیز تکه‌های اجساد اسب‌ها به شکل مخروطی چیده شده بود.

جان به دنریس گفت که این دیوارنگاره‌ها زمان‌های خیلی دور توسط فرزندان جنگل نگاشته شده بودند. این علامت‌ها به وضوح اهمیت خاصی در فرهنگ‌ آن‌ها دارد و به نظر می‌رسد که وایت‌واکر‌ها برای اهداف خود آن‌ها را تغییر داده‌اند و استفاده می‌کنند.

در تصاویر پشت‌صحنه‌ی این قسمت، دیوید بنیوف توضیح داد که این الگو‌ها معنی رمز‌آلودی برای فرزندان جنگل دارند. ما نمی‌دانیم که اهمیت آن‌ها در چیست اما این الگو‌ها در دنیای ما هم بسیار مهم هستند، و طبیعتاً منطقی است که در این دنیا نیز مهم باشند.

 

 

برن و لیتل‌فینگر:

برن استارک از زمان تبدیل شدندش به کلاغ سه چشم بسیار رفتار عجیب‌وغریبی دارد. اما او که از همه‌چیز آگاه است و همه‌چیز را می‌بیند توانست پیتر بیلیش را در بازی سیاسی خودش شکست دهد.

لیتل‌فینگر تلاش کرد تا برن را همانند سانسا از آن خود کند و به او خنجر والریایی را که برای گرفتن جان برن در فصل یک استفاده شده بود را داد. اما برن با بازگو کردن مکالمه‌ی خصوصی لرد بیلیش با واریس در فصل سوم اجازه داد تا او متوجه شود که برن می‌داند چه در ذهن مکارش می‌گذرد.

برن گفت: «هرج‌ومرج یه نردبانه» و صورت لیتل‌فینگر که پیش از آن لبخند موذیانه‌ی همیشگی‌اش را نشان می‌داد ناگهان ترس و تردید را منعکس کرد.

«هرج‌ومرج یه نردبانه» حرفی است که در فصل سوم به واریس زده شد و لرد بیلیش در آن توضیح داده بود که چگونه از هرج‌ومرج ناشی از تلاش دیگران برای تصاحب تاج‌وتخت به نفع خود استفاده کرده است تا دارایی، مقام و اعتبارش را افزایش دهد. او گفته بود:

«هرج و مرگ چاه نیست. هرج‌ومرج یه نردبانه. خیلی‌ها که تلاش می‌کنن ازش بالا برن و زمین می‌خورن از این کار منصرف می‌شن. شکست اون‌ها رو در هم می‌شکنه. بعضی‌ها هم فرصت بالا رفتن از این نردبان رو دارن اما امتناع می‌کنن و به زمین، عشق یا خدایان که توهمی بیش نیستند چنگ می‌زنن. تنها چیز حقیقی نردبانه. بالا رفتن از نردبان تنها کاریه که باید کرد. اما اون‌ها هیچ‌وقت این رو نمی‌فهمن. اقلاً نه تا زمانی که دیر نشده باشه.»

ارجاع دادن برن به این گفته‌ی بیلیش راهی بود که برن برای نشان دادن عدم اعتماد به لیتل‌فینگر انتخاب کرد. با این که در حال حاضر وفاداری لیتل‌فینگر به خاندان استارک است اما او ممکن است هر لحظه وفاداری‌اش را تغییر دهد.

 

یک سلبریتی دیگر:

همانند حضور اد شیران در قسمت اول، در آخرین قسمت بازی تاج‌وتخت، بازیکن تیم «متس» نیویورک، نواه سیندرگارد در نبرد حماسی میان ارتش دوتراکی‌های دنریس و افراد لنیستر‌ها ظاهر شد. او نقش یک سرباز لنیستر را بازی کرد که هدف‌گیری بسیار دقیقی در پرتاب نیزه‌ای به سمت یک دوتراکی داشت.

 

ناجی جیمی:

دوستی بران و جیمی بسیار دیرینه‌ است. با این در لحظات پایانی این قسمت که جیمی نجات پیدا کرد کاملاً پیدا نبود که چه کسی او را از نفس اژدهای دنریس نجات داده، اما اگر بر روی آن صحنه پخش را متوقف کنید می‌توانید تشخیص دهید که این بران بوده که از پشت اسبش پریده و جیمی را به درون آب انداخته است.

لحظاتی قبل از نجات جیمی دیده بودیم که بران پس از تخریب سلاح ضد اژدها توسط اژدهای دنریس به اسب سفید بی‌سواری خیره شده بود و در این تصویر به نظر می‌رسد که این همان اسب باشد.

با این شرایط جیمی دو قلعه به بران بدهکار خواهد بود.

 

 

منبع Newsweek

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.