Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

نتفلیکس نگران بدهی ۲۰ میلیارد دلاری خود نیست

0

طی ماه‌های گذشته نتفلیکس (Netflix) برای نگاه داشتن جایگاه خود به عنوان برترین سرویس‌های پخش اینترنتی در حال تلاش بوده است. زمانی که لس‌آنجلس تایمز گزارش داد نتفلیکس بیش از 20 میلیارد دلار بدهی دارد، برای مردم سوال شده بود که آینده‌ی اقتصادی این سرویس محبوب پخش اینترنتی چگونه خواهد شد.

همچنین شرکت دیزنی نیز تائید کرد که فیلم‌های خود را تا آخر سال 2019 از این سرویس حذف خواهد کرد. به دنبال مشکلات پیش آمده میان نتفلیکس و جشنواره‌ی فیلم کن هم سؤالاتی در رابطه با همکاری این سرویس با توزیع‌کنندگان بین‌المللی به وجود آمد. حتی کارگردانانی مانند کریستوفر نولان نیز نارضایتی خود را از نتفلیکس اعلام کرده‌اند. او گفته است که به‌هیچ‌عنوان با این شرکت همکاری نخواهم کرد، چرا که توهینی است به تجربه‌ای که برای فیلم دیدن در نظر گرفته شده بود.

تد ساراندوس، مسئول محتوای نتفلیکس، در مصاحبه‌ای گفته بود که آن‌ها می‌دانستند استودیو‌هایی نظیر دیزنی و فاکس از آن‌ها جدا خواهند شد و از این بابت مطمئن بوده‌اند. همچنین دلیل سرمایه‌گذاری هنگفت‌ آن‌ها بر روی محتوای اختصاصی این شبکه‌ نیز به همین دلیل بوده است. در سال 2015 این شرکت 5 میلیارد دلار بر روی محتوای اختصاصی خود سرمایه‌گذاری کرد و در سال 2016 این رقم به 6 میلیارد دلار رسید. پیش‌بینی می‌شود این رقم در سال 2017 به 7 میلیارد دلار برسد که در مجموع به این معنی است که در سه سال گذشته، حدود 20 میلیارد دلار بر روی محتوای اختصاصی خود سرمایه‌گذاری کرده است.

برنامه‌ریزی نتفلیکس برای آینده‌ی خود بسیار شایان توجه بوده است. آن‌ها از 5 سال پیش برای جدا شدن استودیوهایی مانند دیزنی و فاکس برنامه‌ریزی کرده بودند. یک از دغدغه‌های بزرگ ساراندوس این است که این روند باز هم ادامه پیدا کند.

اگر اهداف ساراندوس و رید هستینگز، مدیر ارشد اجرایی نتفلیکس، محقق شود و این سرویس به جایی برسد که نیمی از محتوای آن اختصاصی باشد، این به این معنی خواهد بود که کاربرد نتفلیکس از یک سرویس اضافه به عنصری لازم برای بینندگان تلویزیون تبدیل می‌شود. با این که این شرکت جدا شدن دیزنی را ضرر بزرگی برای خود تلقی می‌کند اما برای این اتفاق آماده است و قصد دارد سازندگان و آثاری را به سرویس خود اضافه کند که مردم مشتاق آن‌ها هستند.

از اقدامات این شرکت در این زمینه می‌توان به قرارداد چند‌میلیونی و چندساله‌‌ی آن‌ها با شوندا رایمز است که آثاری همچون «آناتومی گری» ر در کارنامه‌ی خود دارد که پس از گذشت 13 فصل هنوز یکی از موفق‌ترین سریال‌های شبکه‌ی ای‌بی‌سی است. آن‌ها همچنین برای همکاری با چاک لور و جری ساینفیلد نیز برنامه دارد. آن‌ها می‌دانند که برای افزایش و نگه داشتن مشترکین خود باید هزینه‌های بسیار زیادی بپردازند.

نتفلیکس باور دارد راهی برای راضی کردن طرفداران جدی سینما و تلویزیون به صورت همزمان وجود دارد و حدود 20 میلیارد دلار روی آن سرمایه‌گذاری کرده است. آن‌ها همچنین واقف هستند که باید از هزینه‌های خود بکاهند و این دلیل لغو کرد بیش از پیش محتوای اختصاصی‌شان مانند سریال «سنس 8» است که ساخت آن در حدود سریال بازی تاج و تخت برایشان هزینه‌ داشت و مخاطبی حتی نزدیک به آمار عنوان موفق اچ‌بی‌او برای این سریال وجود نداشت. از طرف دیگر سریالی مانند «13 دلیل که چرا» که درمورد خودکشی یک نوجوان است برای فصل دوم خود تمدید شد، چرا که با وجود عدم انتشار آمار بینندگان از طرف این سرویس، گفته می‌شود که یکی از پربیننده‌ترین عناوین نتفلیکس بوده است.

مدیران نتفلیکس کار خود را بلندند و می‌دانند که با بیش از 104 میلیون مشترک در سرتاسر دنیا، هنوز هم جا برای گسترش و پیشرفت دارند. حتی با وجود بدهی 20 میلیارد دلاری و جدا شدن دیزنی از این سرویس، نتفلیکس به این زودی‌ها با مشکل مواجه نخواهد شد.

منبع Polygon

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.