Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

PlayerUnknown’s Battlegrounds شایستگی عنوان «بازی سال» را دارد

0

بازی PlayerUnknown’s Battlegrounds  در مرحله‌ی دسترسی پیش‌ از موعد خود است و این به این معنی است که بازیکنان با علم به این که ساخت بازی هنوز نهایی نشده، 30 دلار برای بازی کردن آن از طریق استیم پرداخت می‌کنند. این بازی همانند بسیاری از عناوین مشابه خود که در مرحله‌ی دسترسی پیش از موعد قرار دارند دستخوش تغییرات و آزمایشات بسیاری خواهد شد.

سؤال اصلی این است جایگاه بازی‌های دسترسی پیش از موعد برای عنوان بازی سال چیست و چگونه باید با این دسته از بازی‌ها برخورد کرد. 2017 شاید اولین سالی باشد که یکی از این بازی‌ها را می‌توان به عنوان یکی از نامزد‌های جدی این جایزه در نظر گرفت. اما شاید باید ماهیت تغییرپذیر این دسته از بازی‌ها را به عنوان نقاط مثبت و نه منفی آن‌ها در نظر گرفت.

پیدا کردن عنوانی که به اندازه‌ی PlayerUnknown’s Battlegrounds ساعات بازی و آمار پخش زنده داشته باشد و یا پیرامون آن به این میزان بحث و گفت‌وگو شکل گرفته باشد دشوار است. محبوبیت جایگزین کیفیت نیست اما زمانی که یک بازی به این میزان در لیست بازیکنان باقی می‌ماند می‌توان کیفیت این بازی را نیز از آن نتیجه گرفت. سلب صلاحیت یک بازی برای جایزه‌ی بازی سال به خاطر این که ممکن است در آینده تغییراتی در آن ایجاد شود کار درستی نیست.

بازی دیابلو 3 به قدری از زمان انتشار خود در سال 2012 فاصله گرفته است که می‌توان به دید یک بازی جدید به آن نگاه کرد و می‌توان ادعا کرد که امکان رقابت دوباره‌ی آن برای عنوان بازی سال وجود دارد.

«دوتا 2» عنوان دیگری است که سال‌ها پیش منتشر شده اما به طور مستمر دستخوش تغییرات و به‌روز‌رسانی‌ها شده است. «ورلد آف وارکرافت 2»ای وجود ندارد اما اگر این بازی را به شکل فعلی با نسخه‌ی اصلی و ابتدایی مقایسه کنید متوجه منظور ما می‌شوید. بازی «آسمان هیچ‌کس» از زمان انتشار خود بسیار پیشرفت کرده و بهتر شده است.

این مسئله که ممکن است در بازی مشکلات غیرمنتظره‌ای وجود داشته باشد یا این که بازیکنان بدانند که دشمنان نمی‌تواند از روی بیشتر فنس‌ها بپرند از دسته مسائلی هستند که با توجه به وضعیت بازی قابل توجیه است و زمانی که این بازی نهایی شود، همه باید خود را با توانایی پریدن از میان پنجره‌ها و را ورود به ساختمان‌ها از طبقه‌ی دوم وفق بدهند.

این که این مسئله باعث بهبود یا  بدتر شدن شرایط بازی می‌شوند را نمی‌توان حدس زد، اما به طور قطع شرایط را تغییر خواهد داد. هیچ‌چیز مشخص نیست و این موضوع بسیار دل‌چسب است.

2017 سال فوق‌العاده‌ی برای صنعت بازی بوده است اما PlayerUnknown’s Battlegroundsای که ممکن است برای عنوان بازی سال رقابت کند، نسخه‌ای از این بازی است که در سال 2017 وجود دارد. این بازی تغییر خواهد کرد اما بدون اشراف بر این که در نهایت این بازی چگونه خواهد بود، می‌توان گفت که در حال حاضر یکی از بهترین بازی‌های سال است و تمام‌نشده بودن آن بیشتر نقطه‌ی قوت آن به حساب می‌آید.

منبع Polygon

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.