Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

چرا بلیزارد مجبور به عذرخواهی از همه‌ی استرالیایی‌ها شد؟

0

تفاوت‌های فرهنگی، امری بدیهی است و در نظر گرفت آن‌ها، مخصوصا زمانی که شباهت‌ها بیشتر از تفاوت‌ها هستند بسیار مهم و ضروری است. وقتی یک بازی ساخته می‌شود و مخاطب بسیاری را به سمت خود می‌کشد، این ریزه‌کاری‌های فرهنگی هم از چشم افراد دور نمی‌مانند. همین می‌شود که یک شرکت بزرگ بازی‌سازی به خاطر اشتباهی کوچک مجبور می‌شود از کل یک کشور به وسعت و جمعیت استرالیا عذرخواهی کند.

«جف کاپلان» کارگردان بازی Overwatch به همین خاطر از کل کشور استرالیا عذرخواهی کرده است. به خاطر یک سوء تفاهم فرهنگی که در نقشه‌ی جدید این بازی که با نام “Junkertown” عرضه شده وجود داشته است. این نقشه‌ی جدید که به زودی به بازی اضافه می‌شود، در استرالیا واقع شده است و در گوشه‌ای از آن، یک تابلو وجود دارد که روی آن عبارت امریکایی “Take-out” (بیرون بر) به جای عبارت استرالیایی “Take-away” (باز هم بیرون بر) درج شده است!

کاپلان در پستی در ردیت به این مسئله واکنش نشان داده و وعده‌ داده است که با یک افزونه این مشکل برطرف شود.

من می‌خواهم در این‌جا از کل کشور استرالیا عذرخواهی کنم. لطفا ما را به خاطر این سهل‌انگاری فرهنگی ببخشید. ما در یک افزونه به زودی این مشکل را برطرف می‌کنیم. (این تابلو ممکن است تا آماده شدن این افزونه برای چند روزی در نقشه بماند و دیده شود.) من همچنین شنیده‌ام که لیوان قهوه را خیلی بزرگ در نظر گرفته‌ایم. داریم یاد می‌گیریم… سعی می‌کنیم…

این‌طور که کوتاکو گزارش می‌دهد، این تنها المان این نقشه از بازی نیست که از لحاظ فرهنگی متناسب ساخته نشده است. در تریلر رونمایی از این نقشه که در ادامه می‌بینید، گوینده جمله‌ای می‌گوید که اساسا با تاریخ کشور استرالیا در تناقض است.

 

عجیب نیست که کارگردان بازی بابت یک مورد جزئی از مردم یک کشور (جمیعا!) عذرخواهی می‌کند؟ عجیب است وقتی آن را با رفتارهای مشابه در کشور و مخصوصا در فضای فرهنگی مقایسه می‌کنیم.

مپ Junkertown در گیمزکام قابل بازی است، پس تا عرضه‌ی آن نمی‌توانیم خیلی فاصله داشته باشیم. امروز از انیمیشن جدید این بازی هم قرار است رونمایی شود. طبیعتا اخبار مرتبط با آن را در گیم‌نیوز خواهید خواند.

منبع gamespot

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.