Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

۶ بازی که بهتر است دوباره بازی کنید

0

برخی از بازی‌های ویدئویی هستند که شاید قوی‌ترین شروع را نداشته باشند، اما به مرور زمان بهبود پیدا می‌کنند و تجربه‌هایی خوب و یا بعضاً فوق‌العاده را برای شما خلق می‌کنند. در این مطلب به عناوینی خواهیم پرداخت که شروع خوبی نداشتند و یا به مرور زمان پیشرفت کرده‌اند.

 

Final Fantasy 14

هفت سال پیش که این بازی برای اولین بار منتشر شد، چندان وضعیت خوبی نداشت. بازیکنان از مشکلاتی مانند مأموریت‌های ناقص، ضعف رابط کاربری، عملکرد ضعیف و بسیاری موارد دیگر ناراضی بودند. در نقدی که سایت گیم‌اسپات در مورد این بازی نوشته بود گفته شده بود این بازی فاقد هویت، یک‌پارچگی و لذت‌بخشی است و به آن امتیار  4 از 10 داده شده بود. مدیر ارشد اجرایی اسکوئر اینکس حتی گفته بود که این بازی به شدت به برند فاینال فانتزی لطمه زده است.

پس از این که در سال 2012 سرورهای بازی بسته شدند و انتشار نسخه‌ی پلی‌استیشن 3 آن کنسل شد، اسکوئر اینکس تصمیم گرفت که این بازی با با نسخه‌ی جدید و بهینه‌سازی‌شده‌ای به نام Final Fantasy XIV: A Realm Reborn جایگزین کند و این بازی در سال 2013 برای پی‌سی منتشر شد. خوشبختانه این بازی تقریبا تمام جوانب بازی Final Fantasy XIV را بهبود بخشید؛ نسخه‌ی پلی‌استیشن 3 و به دنبال آن نسخه‌ی پلی‌استیشن 4 آن نیز منتشر شد که حتی بهتر از نسخه‌ی پی‌سی به نظر می‌رسید. علاوه بر این به‌روزرسانی‌های محتوایی رایگان متعددی نیز به همراه صورت بسته‌های الحاقی دیگری منتشر شد که باعث بهبود هرچه بیشتر بازی گردید. برای مثال Heavensward 40 ساعت به محتوای داستانی آن اضافه کرد و Stormblood که در ماه ژوئن منتشر شد، دنیای جدیدی را زیر آب به این بازی معرفی کرد که 50 ساعت دیگر به بخش داستانی این بازی افزود. خلاصه‌ بگوییم، فاینال فنتزی 14 کاملا با نسخه‌ی اولیه‌ی بازی که طرفداران را ناامید کرده بود تفاوت دارد.

 

No Man’s Sky

می‌توان گفت که «آسمان هیچ‌کس» قربانی انتظاراتی است که برای طرفداران خود ایجاد کرده بود. ایده‌ی بازی خوب بود و به خوبی اجرا شده بود اما باعث شد که انتظارات عده‌ای برآورده نشود. دنیای این بازی بسیار عظیم بود اما بخش‌های بسیاری از آن خالی و یا تکراری بودند. همچنین سرنخ‌های کافی برای دنبال کردن وجود نداشت که این به معنی سردرگم شدن بازیکنان و یا عدم اشتیاق آن‌ها به ادامه‌ی بازی بود.

از زمان انتشار این بازی تا کنون، توسعه‌دهنده‌ی بازی Hello Games به انتقادات پیرامون این بازی به بهترین شکل ممکن پاسخ داده است. در ماه نوامبر حالت‌های «خلاقانه» و «بقا» به همراه قابلیت ساخت بیس به بازی اضافه شد. ماه بعد به‌روزرسانی جدیدی منتشر شد که اجازه می‌داد این بیس‌ها را در سطح اینترنت به اشتراک بگذارید؛ همچنین گزینه‌ی مرگ‌ دائمی و وسائل نقلیه‌ی زمینی نیز در این به‌روز‌رسانی به بازی معرفی شدند. اخیرا نیز به‌روزرسانی دیگری عرضه شد که پشتیبانی از بازی چندنفره را محیا کرد و در کنار بسیاری موارد دیگر، 30 ساعت به محتوای داستانی بازی افزود.

همچنین استوری‌لاینی هم در بازی وجود دارد که شاید از آن گذشته باشید. نیرویی مرموز که به نام اتلس شناخته می‌شود هدفی دارد و داستان پیرو آن به شما در دنیای بازی جهت می‌دهد. اگر برای اولین باز اتلس را دنبال نکرده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم آن‌ را امتحان کنید.

 

Rainbow Six Siege

این بازی در زمان انتشار خود در دسامبر 2015 با واکنش مثبت منتقدین روبرو شد اما تنها کمی بعد از انتشار بود که سیلی از انتقاد‌ها به سمت آن روانه شد. بازیکنان از مشکلاتی نظیر انتخاب حریف نادرست، مشکلات ارتباطی و لگ و عدم وجود بالانس در بین عناصر بازی شکایت داشتند.

این مشکلات‌ ماه‌ها در بازی باقی ماندند و با این که تعداد بازیکنان همچنان بالا مانده بود، نقوص این بازی رفع نشدند.

در حال حاضر اما این بازی به طور کل به چیز دیگری بدل شده است. بعد از پچ‌ها، هات‌فیکس‌ها، تغییرات بالانس و بسیاری موارد دیگر که طی چند ماه رخ دادند، Rainbow Six Siege بالاخره به عنوانی تبدیل شد که می‌بایست در زمان انتشار خود می‌بود. آمار بازیکنان این بازی از مرز 20 میلیون گذشته است و 2.3 میلیون بازیکن هرروزه از آن استفاده می‌کنند.

انتخاب حریف به درستی عمل می‌کند، بالانس بازی بسیار ارتقاء یافته است و باگ‌های آن بسیار نادرند. به واسطه‌ی بسته‌های الحاقی رایگان این بازی باعث شده‌اند که همچنان برای بازیکنان جدید و جذاب باشد. نقشه‌ها و پوسته‌های جدید، علاوه بر کاراکتر‌های تازه‌ی قابل آزادسازی، همواره دلیلی برای بازگشت به این بازی ارائه داده‌اند.

این ماه قرار است تا متوای رایگان جدیدی نیز به بازی افزوده شود که باعث می‌شود زمان مناسبی برای بازگشت Rainbow Six Siege باشد.

 

Friday The 13th

این بازی در زمان انتشار خود افتضاح بود. حتی اگر از باگ‌های متعدد این بازی و ظاهر نه‌چندان جالب آن صرف نظر می‌کردیم، تقریبا می‌توان گفت که Friday The 13th را به زحمت می‌شد بازی کرد. اگر موفق می‌شدید که مسابقه‌ای پیدا کنید، این عمل حدود 10 دقیقه طول می‌کشید و همین مسئله باعث شده بود که امتیاز این بازی در بررسی‌ها بسیار پایین باشد.

با این که بسیاری از مشکلات بازی هنوز پابرجا هستند، تفاوت اینجاست که پیدا کردن یک مسابقه ممکن است و زمانی که یکی را پیدا کنید، بازی بسیار سرگرم کننده خواهد بود.

توسعه‌دهنده‌ی این بازی، ایلفونیک، همچنان به بهبود آن ادامه می‌دهد و قرار است تا امسال حالت تک‌نفره‌‌ی آن نیز به بازی اضافه شود.

 

Rocket League

هنگام انتشار این بازی کسی با آن مشکلی نداشت و می‌توان گفت که بی‌نقص بود؛ یک بازی چندنفره‌ی جذاب و مستحکم که ایده‌ی فوتبال بازی کردن با ماشین‌ها در آن بسیار جالب بود. این روزها اما این بازی به شدت بهبود یافته است.

بعد از دو سال از انتشار، Rocket League محول شده است. حالات جدیدی به بازی اضافه شده‌اند که آن را برای بازیکنان تازه‌تر کرده‌ است. راکت‌ لیگ هم‌اکنون بسکتبال با ماشین، ابرقهرمانان سوار بر ماشین و والیبال در زمین چندضلعی با ماشین است و بیش از 33 میلیون نفر از زمان انتشار آن  به این بازی پرداخته‌اند. با وجود نقشه‌ی رایگان جدیدی که ماه پیش معرفی شد و نسخه‌ی نینتندو سوییچ این بازی، Rocket League همواره دلایل تازه‌ای برای بازگشت معرفی می‌کند.

 

Mass Effect: Andromeda

بعد از سه‌گانه‌ی بسیار موفق «مس افکت»، انتظارات از چهارمین بازی این مجموعه بسیار بالا بود. اندرومدا داستان مس افکت را به کهکشان دیگری بد که شخصیت‌ها و مکان‌های جدیدی برای اکتشاف وجود داشتند. اما باگ‌های بسیاری نیز در این بازی وجود داشت. با وجود بررسی‌های مثبت از این بازی، اندرومدا با نقد‌های بسیاری به وضعیت بازی در زمان انتشار مواجه شد. انیمیشن‌ها و مدل شخصیت‌ها بسیار عجیب بودند و برخی این بازی را به منتشر شدن پیش از اتمام متهم کردند. گفته می‌شود EA به خاطر این مشکلات مجموعه‌ی مس افکت را به حالت تعلیق درآورد و حالا توسعه‌دهنده‌، بایوور مونترئال، به EA Motive پیوسته است.

توسعه‌دهندگان به پشتیبانی و بهبود مس افکت: اندرومدا ادامه داده است و این به این معنی بوده که بالاخره این بازی در شرایطی قابل قبول قرار داد. در پس مشکلات اندرومدا البته بازی قابلی قرار داشت و حال که بسیاری از مشکلات آن رفع شده‌اند، تجربه‌ی بازی به شدت بهبود یافته است. به هیچ عنوان نمی‌توان این بازی را بی‌نقص دانست، اما برخی از بهترین محیط‌ها و مبارزاتی را که در مجموعه‌ی مس افکت دیده‌اید را می‌توان در آن یافت.

 

منبع Gamespot

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.