Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

والو، نینتندو و دیگران دعوت‌نامه‌ی «مایکروسافت» برای کراس-پلی را دریافت کردند

0

مایکروسافت برای صحبت درباره‌ی قابلیت کراس‌پلی میان کنسول‌های مختلف و پی‌سی با تیم‌های توسعه دهنده آمادگی دارد.

مایک یبرا، معاون بخش ایکس‌باکس گفته است که مشتاق است با امثال والو (Valve) و نینتندو برای گسترش قابلیت کراس‌پلی میان پلتفرم‌های مختلف و نه‌تنها میان ایکس‌باکس و پی‌سی، مذاکره کند.

او گفته است: «بحث درباره‌ی انتخاب بازی‌کننده‌هاست. باید کاری کنیم تا عناوین مدت طولانی‌تری دوام بیاورند. برای من مهم نیست که این بازی‌ها روی چه پلتفرمی اجرا می‌شوند، فقط می‌خواهم که مردم از بازی کردن لذت ببرند؛ چرا که این به نفع صنعت بازی است. انتظارات از مصرف‌کنندگان و توسعه‌دهندگان تغییر کرده است. مردم می‌خواهند همگی در بخش بازی آنلاین حضور داشته باشند.»

«ما کاملا با این مسئله موافقیم. اگر توسعه‌دهنده‌ای می‌خواهد که در این رابطه مذاکره کند ما از این مسئله استقبال خواهیم کرد.»

از بازی‌هایی که از قابلیت کراس‌پلی بهره می‌برند می‌توان به Ark: Survival Evolved, Forza Horizon 3, Crackdown 3 و Sea of Thieves نام برد.

بازی ماینکرفت که متعلق به خود مایکروسافت است نشان می‌دهد که این قابلیت چگونه می‌تواند در پلتفرم‌های پی‌سی، ایکس‌باکس وان، نینتندو سوییچ و موبایل به کار گرفته شود. البته سونی به نظر برای ایجاد این قابلیت میان دو کنسول رقیب مشتاق نیست.

یبرا گفت: «فکر می‌کنم راکت لیگ اولین توسعه‌دهنده‌ای بود که به سراغ ما آمد و گفت می‌خواهیم این بازی بین پلتفرم‌های مختلف قابل بازی کردن باشد. در آن زمان آن‌ها نسخه‌ی سوییچ نداشتند اما صحبتشان این بود که می‌خواهند این کار را انجام دهند. نشستیم و مذاکره کردیم و گفتیم حتما باید این کار را بکنیم.»

او همچنین هفته‌ی گذشته گفته بود که اگر جامعه‌ی توسعه‌دهندگان از این مسئله حمایت کنند، کنسول ایکس‌باکس وان ایکس قابلیت‌ها و محتوای اختصاصی خواهد داشت.

 

 

منبع vg247

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.