Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

کلیشه‌های بیش از حد استفاده شده در پوستر فیلم‌ها را بشناسید!

0

درست است که نباید فیلم‌ها را از روی طرح پوستر آن‌ها قضاوت کرد، اما اگر بدانید که کلیشه‌های پوسترها چه چیزهایی را در مورد محتوای فیلم فاش می‌کنند، از این پس به طرح پوستر هر فیلم دقت بیشتری می‌کنید. در این مطلب به پیامی که هر پوستر در مورد فیلم منتقل می‌کند می‌پردازیم. چند دهه است که به طرح‌های تکرار شونده‌ی پوستر فیلم‌ها نگاه می‌کنیم و تقریبا می‌شود گفت که از این طرح‌ها خسته شده‌ایم، اما طراحان پوستر همچنان به ارائه‌ی طرح‌ها و ژست‌های تکراری ادامه می‌دهند. کلیشه‌های بیش از حد استفاده شده‌ در طراحی پوستر فیلم‌ها را بشناسید.

مرد و زنی که پشت به هم ایستاده‌اند

اگر دو نقش اصلی مرد و زن داستان فیلم یک ارتباط عاطفی (از جنس عشق یا تنفر) با هم دارند و مجبورند برای مقصودی با هم همکاری کنند، این بهترین ژستی است که می‌توانند بگیرند و طراح پوستر از آن استفاده کند.

یک چشم بزرگ

چشمی که به وضوح به من و شما و خیره شده است. احیانا یک فیلم ترسناک که مضمون آن طبیعت انسان است.

زردِ زیادی

یک پوستر زرد روشن احتمالا نشان از یک فیلم مستقل دارد؛ البته با داستانی به اندازه‌ی کافی عامه‌پسند که می‌تواند توجه مخاطب عام را هم به خود جلب کند.

تصویر درشت از چهره در مقابل آدم‌های کوچک

کلیشه‌ی تصویر درشت از چهره‌ی بازیگر در بالای پوستر در حالی که همان شخصیت یا دیگران در پایین طرح، با اندازه‌ای بسیار کوچک‌تر نقش بسته، معمولا با یک صحنه از ساحل یا صحرا برای پس‌زمینه همراه می‌شود. باید خودتان را آماده‌ی اشک ریختن هنگام تماشای این فیلم کنید.

زن قرمز پوش

قدیمی‌ترین و مبرهن‌ترین کلیشه‌ی هالیوودی، یک زن در لباسی قرمز است. (ماتریکس را دیده‌اید؟) ساده است. یک داستان نسبتا کمدی و رمانتیک.

قهرمان چشم بسته

این فیلم به وضوح در مورد یک قهرمان است که برای «عدالت» می‌جنگد. با بروکراسی و یا دولت مبارزه می‌کند و مبارزه‌ی او الزما فیزیکی نیست.

فونت بزرگ و درشت روی تصویر بسته‌ی شخصیت

نشانه‌ی یک قهرمان نه چندان سنتی که قابل اعتنا است. فیلم‌ها با چنین پوستری این روزها زیادتر از بقیه شده‌اند.

چهره‌ی موزاییکی

اگر چهره‌ی قهرمان فیلم در پوستر آن با تکه‌های به هم چسبانده شده‌ی تصویر ساخته شده است، احتمالا او یک قهرمان با مشکلات فراوان در زندگی و جهان اطراف خود است. معمولا فیلم‌های هیجانی و معمایی این‌گونه پوستری دارند.

پشت به دوربین

معمولا شخصیت حاضر در این تصویر، یک سلاح هم در دست گرفته است و از روی شانه به دوربینی که پشت او قرار دارد نگاه می‌کند. درام سنگین فیلم‌ها با این پوستر واضح و ثابت شده است.

آبی

فیلم‌ها با محوریت «حیوانات» معمولا یک پوستر تماما آبی دارند و حروف سفید رنگ. اگر بار درام قصه هم زیاد باشد، احتمالا تصویری از یک ماه کامل در آسمان پوستر دیده می‌شود.

سفید، مشکی و شعله‌های آتش

پس‌زمینه و چهره‌ی سفید و مشکی همراه با شعله‌های آتش نشان از یک فیلم اکشن پر ضد و خورد دارند. فیلم‌هایی که قطعا با دیدن پوستر آن‌ها بسیار مشتاق دیدنشان می‌شوید.

قهرمان در حال دویدن

قهرمان در حال دویدن در پوسترهای فیلم معمولا از زاویه‌ای نامتعارف به تصویر کشیده می‌شود. او در حال دویدن است، اما به کجا؟ یک فیلم ملتهب با داستانی که آدرنالین را در خونتان افزایش می‌دهد. شخصیت اصلی در این فیلم‌ها به طور ناخواسته وارد ماجرایی هیجان‌انگیز شده است و باید چیزی را کشف کند تا از مخمصه رهانیده شود.

عینک دودی!

یکی از پر استفاده‌ترین کلیشه‌ها که البته احتمالا منظور خاصی ندارد، اما چون به شدت جذاب است و شخصیت اصلی فیلم را خفن‌تر نشان می‌دهد، محبوبیت زیادی دارد.

روی شانه

زنی که از روی شانه به دوربین نگاه می‌کند، در پوستر نشان از فیلمی دارد که شخصیت اصلی آن یک دختر باهوش و خفن است که دلربایی هم می‌کند!

نیمکت

وقتی در پوستر فیلم، شخصیت‌های اصلی روی نیمکت نشسته باشند، فیلم در مورد شخصیت‌های غیرعادی است که مشکلی دارند اما این مشکل با مثبت‌اندیشی برطرف می‌شود. فارست‌گامپ احتمالا اولین تصویری است که به ذهن شما می‌رسد.

تصویر بسته‌ی تام کروز

خب، بیایید توافق کنیم که تصویر تام کروز روی پوستر خیلی می‌تواند جذاب باشد. از قدیم تا همین اواخر…

 

 

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.