Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

نُت‌نوشت: بررسی موسیقی متن بازی Absolver اثر Austin Wintory

1

آستین وینتوری، آهنگسازی آمریکایی است که در سال 1984 در ایالت کلرادو زاده شده است. او آثار بسیاری در زمینه‌ی موسیقی متن فیلم و بازی‌های ویدئویی در کارنامه‌ی خود دارد و شاید بتوان گفت موسیقی ساخت او برای بازی Journey بیشترین شهرت را برای او به ارمغان آورده و باب آشنایی بسیاری با آثار او بوده است. او برای موسیقی متن این بازی توانست جایزه‌ی امی را در زمینه‌ی بهترین موسیقی متن یک اثر بصری از آن خود کند که در نوع خود بی‌سابقه بوده و تنها موسیقی متن یک بازی ویدئویی است که موفق شده این جایزه را دریافت کند. او از سال 2003 تاکنون 300 موسیقی متن ساخته است.

موسیقی ساخته‌ی وینتوری برای بازی رزمی نقش‌افرینی Absolver داران المان‌های فولک گوش‌نواز بسیاری است که به طور مداوم در جای جای آلبوم به گوش می‌رسند. از همان ابتدای کار می‌توان صدای عود را در بافت موسیقی تشخیص داد که در کنار فضاسازی‌های شرقی آن ترکیب دلنوازی را برای شنونده‌ی ایرانی ایجاد می‌کند.

بر خلاف انتظاری که از موسیقی متن یک بازی اکشن/رزمی ممکن است در ذهن مخاطب ایجاد شود، این آلبوم از لحاظ حماسی بودن اووردوز نمی‌کند، بلکه شاید حتی بتوان گفت که جو حماسی آلبوم نسبت به محتوای بازی مربوطه پایین‌تر است و با این که در این بررسی به عنوان یک آلبوم مستقل هیچ شکایتی از این مسئله نداریم، شاید این مسئله باعث شود که به درستی در چهارچوب بازی نگنجد.

رنج آلات استفاده شده در تهیه‌ی این اثر مناسب است و در عین‌ این حال که عمده‌ی ساز‌ها در قطعات مختلف حضوری دوباره دارند، هر قطعه حسی تازه برای شنونده به ارمغان خواهد آورد. در زمینه‌ی سازهای کوبشی و همراهی آن با بیس هیچ اغراقی نشده کار به خستگی گوش شنونده منجر نخواهد شد.

از دیگر مواردی که پیرامون این آلبوم می‌توان گفت، عدم شلوغی بیش از حد آن است که اجازه می‌دهد هرکدام از سازها به طور جداگانه و مطلوب قابل شنیدن باشند. می‌توان گفت سازی نیست که به طور مشخص بر دیگران سلطه داشته باشد و هرکدام نقش خود را با فراغ بال بازی می‌کنند. ساند استیج و مسترینگ آلبوم به خوبی خود را در فضای کلی آلبوم نشان می‌دهند. استفاده‌ی وینتوری از اصوات الکترونیک تاثیر گذارند و با این که هرزگاهی در جا‌های مختلف آلبوم شنیده می‌شود، به هیچ عنوان به حدی نمی رسد که آلبوم را از حس و حال آکوستیک خود خارج کند.

به طور کلی فضای آلبوم آنچنان که باید و شاید به موسیقی متن یک بازی اکشن نمی‌خورد، با این وجود بدون شک این آلبوم باز هم یک تجربه‌ی شنیداری بسیار خوب از یک هنرمند برجسته‌ است که رضایت شنونده پس از پایان را به دنبال خواهد داشت.

با استفاده از اسپاتیفای می‌توانید به دو آهنگ منتخب از این آلبوم شنیدنی گوش کنید:

Oratian Quarter
Hands Outstretched
1 نظر
  1. […] در گیم‌نیوز بخوانید: نُت‌نوشت: بررسی موسیقی متن بازی Absolver اثر Austin Wintory. […]

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.