Publisher Theme
I’m a gamer, always have been.

آینده‌ی اپل تی‌وی به خاطر محتوای آن درخشان است

0

اپل طی کنفرانس خود نسخه‌ی 4kای از اپل ‌تی‌وی را معرفی کرد اما این مسئله جذاب‌ترین وجه معرفی آن نبود.

این به‌روزرسانی سخت‌افزاری 179 دلاری بیش از آن‌که یک تقویت برای این محصول باشد، یک اقدام لازم بود. محصول Roku با قیمت 69 دلاری خود همان مشخصاتی را ارائه می‌دهد که دستگاه جدید اپل در اختیار قرار می‌دهد. یک Chromecast 70 دلاری همچنین به کاربران اجازه خواهد داد که در صورت پشتیبانی تلویزیونشان ویدئو‌ها را به صورت 4K پخش کنند. ارائه‌ی قابلیت 4K HDR برگ برنده‌ای برای اپل رو نمی‌کند، بلکه تنها آن‌ها را در رقابت نگه می‌دارد.

چیزی که اپل در قسمت مختصر کنفرانسش در رابطه با اپل‌ تی‌وی به نمایش گذاشت ازلحاظ سخت‌افزاری و تکنولوژیک حائز اهمیت نبود، بلکه اهمیت آن مربوط به محتوا می‌شد. اپل تائید کرد که برخی از بزرگ‌ترین استودیو‌های فیلم‌سازی هالیوود حاضرند فیلم‌هایشان را با کیفیت 4K به آی‌تونز بیاورند که بر روی اپل تی‌وی قابل‌دسترس است. اپل همچنین برای کسانی که فیلم‌های موجود با کیفیت 4K را با کیفیت HD خریداری کرده‌اند این امکان را فراهم کرده است که به صورت رایگان نسخه‌ی 4k آن‌ها را دریافت کنند.

این مسئله نشانگر دو چیز است. اینکه اپل به این زودی‌ها قصد کنار گذاشتن اپل تی‌وی را ندارد و مهم‌تر از آن اینکه اپل در پی ایجاد ارتباطات با استودیو‌ها و شبکه‌‌های مختلف است.

ادی کیو، معاون ارشد نرم‌افزار‌ها و سرویس‌های اینترنتی اپل اعلام کرد که طی ماه‌های آینده برنامه‌ی Amazon TV در دسترس خواهد بود که نشان می‌دهد این دو غول تکنولوژی قصد دارند جنگ دیرینه‌ی خود را کنار بگذارند و با یکدیگر همکاری کنند. این اپلیکیشن هنوز آماده نیست اما اپل از بابت آوردن سریال‌های کانال‌های آمازون به اپل تی‌وی بسیار خوشحال است.

سؤالی در این زمینه موجود ندارد که اپل قصد دارد وارد رقابت بر سر محتوا شود. با توجه به سه سریال فعلی اپل یعنی Planet of the Apps، Carpool Karaoke و Vital Signals و همچنین اضافه شدن چندین تن از مقامات بلندرده‌ی سونی تی‌وی و سونی پیکچرز به کادر آن‌ها، سؤال اصلی این است که اپل کی خواهد توانست راه خود را به بازار محتوای محبوب باز کند؛ نه اینکه آیا این اتفاق خواهد افتاد یا خیر.

در ماه فوریه، مدیر ارشد اجرایی اپل، تیم کوک، تائید کرد که بخش خدمات اپل  بیش از 3 میلیارد دلار درآمد داشته است. به واسطه‌ی همین موفقیت، کوک گفته است که می‌خواهد با ایجاد محتوای اختصاصی در بخش استریمینگ این رقم را دوبرابر کند.

گفته‌های کوک گزارش وال استریت ژورنال را تائید می‌کند که گفته بود این شرکت قصد دارد که محتوای تلویزیونی خود را از طریق اپل موزیک به کاربران برساند. به جای اینکه اپلیکیشن جدیدی ایجاد شود، کسانی که مبلغ 10 دلار در ماه را برای اپل موزیک پرداخت کنند قادر خواهند بود تا به تمامی سریال‌های اختصاصی ساخته‌ی اپل یا عناوینی که پخش‌ آن‌ها بر عهده‌ی اپل است نیز دسترسی داشته باشد.

پس از این گزارش شایعاتی در این زمینه وجود داشته است که اپل قصد دارد نسخه‌ی خود را از بریکینگ بد بسازد و برای حق پخش فیلم‌های آینده‌ی جیمز باند پس از پایان قرارداد سونی، در حال رقابت با آمازون است. ممکن است روزی بتوانید فیلم جدید جیمز باند را به صورت رایگان از طریق اپل موزیک تماشا کنید.

 

اگر فرض را بر این بگیریم که اپل بتواند حق پخش جیمز باند را برده شود، باز هم این فیلم را به سینماها خواهد برد، اما حقوق دیجیتال را نیز نباید فراموش کرد. اپل قادر خواهد بود تا آن را مختص آی‌تونز کند. برای کسانی که نمی‌خواهند نسخه‌ی بلوری و یا دی‌وی‌دی را خریداری کنند و همچنین نمی‌خواهند آن را بر روی آیپد خود تماشا کنند، داشتن اپل تی‌وی دیگر بهترین راه تماشای آن نیست، بلکه تنها راه برای این‌کار خواهد بود.

اپل بهتر از همه از این مسئله آگاه است. آن‌ها این روش را با آی‌تونز و آی‌پاد نیز پیاده کردند. با این که ممکن است اپل نتواند آن‌گونه که بر روی صنعت موسیقی تأثیر گذاشت تلویزیون را نیز تحت‌الشعاع قرار دهد، اهمیتی که این شرکت به تلویزیون و سرویس‌هایش نشان می‌دهد بسیار هیجان‌انگیز است.

منبع Polygon
مطالب مرتبط

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.