Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

معرفی بهترین‌های استندآپ کمدی: Louis C.K

0

اگر از دنبال کنندگان اجرا‌های استند‌آپ باشید احتمال این که با این نام‌آشنای صحنه‌ی کمدی آشنایی نداشته باشید کم است. Louis C.K از مجریانی است که به میزان قابل توجهی میان مخاطبین ایرانی این‌گونه آثار شناخته شده است و این محبوبیت بی‌دلیل هم نیست. در ادامه با معرفی اجمالی این هنرمند عرصه‌ی استندآپ کمدی با گیم‌نیوز همراه باشید.

این کمدین 50 ساله‌ی آمریکایی فعالیت خود را ابتدا در زمینه‌ی نویسندگی برای کمدین‌هایی مانند دیوید لترمن و کریس راک آغاز کرد. لوییس سی‌کی البته تنها در زمینه‌ی استند‌آپ کمدی فعال نبوده است و اگر با آثار او آشنایی داشته باشید می‌دانید که علاوه بر اجراهایش پشت میکروفون، او همچنین خالق سریال‌هایی مانند «لاکی‌ لویی»، «لویی»، «هوراس اند پیت» نیز هست و در چند فیلم سینمایی نیز نقش‌‌آفرینی کرده است.

در مورد کمدی لوییس سی‌کی می‌توان گفت که بی‌پرواست. از مسائلی که ممکن است حاشیه ایجاد کند دوری نمی‌کند. تاکید ویژه‌ای بر روی تمسخر مسائل جنسی دارد و در تمامی اجراهایش ردی از دو دختر کوچکش نیز به چشم می‌خورد که شاید همین مسئله باعث شود شوخی‌هایش بی‌کینه‌تر و پدرانه‌تر به نظر برسند. عمده‌ی متریال‌های مورد استفاده‌ی او برای پرورش جوک‌هایش اتفاقات روزمره‌ای هستند که با دیدی کمدینانه (!) به آن‌ها نگاه می‌کند و برای اجرایشان دست به دامان لودگی می‌شود که البته نمی‌توان به این نکته به عنوان ویژگی منفی او نگاه کرد؛ چرا که این کار را به نحو احسن انجام می‌دهد و تقلید‌های او از حرف زدن افراد که به شدت طعنه‌آمیز و به دور از واقعیت هستند، تنها در جهت افزایش بار کمدی اجراهایش صورت می‌گیرند.

او همچنین از سن بالا و فیزیک خود نیز به خوبی استفاده می‌کند و این حس را به بیننده منتقل می‌کند که پای صحبت‌های یک مرد مسن غرغروی بسیار بامزه نشسته است. این که او به طور مداوم از خودش نیز برای شوخی‌هایش مایه می‌گذارد می‌تواند باعث شود که هضم اجراهایش برای مخاطبین ساده‌تر شود. شوخی‌های او گاه و بی‌گاه جنبه‌ی انتقادی پیدا می‌کنند و علاوه بر این که مخاطب را به خنده وامی‌دارند، به مسائل اجتماعی نیز وارد می‌شوند و سعی در اصلاح دارند. حتی گاهی اوقات طنز او به کمدی سیاه نیز تنه می‌زند و شما را در دوراهی اخلاقی بر سر خندیدن یا شوکه شدن قرار می‌دهند. از مسائل دیگری که او در برنامه‌های خود به آن‌ها اشاره می‌کند و آن‌ها را دست می‌اندازد ازدواج، رفتار‌های آزاردهنده‌ی مردم با حساسیت بالا، تفاوت‌های جنسیتی، تعاملات با فرزندان و تربیت‌ها و مسائلی از این قبیل است.

هفته‌ی گذشته کریگ فرگوسن را در اولین قسمت از سلسله مطالب «بهترین‌های استندآپ کمدی» در گیم‌نیوز معرفی کردیم. می‌توانید نظرات خود را در مورد این بخش با ما در قسمت کامنت‌ها در میان بگذارید و به بهتر شدن آن کمک کنید.

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.