Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

هرآنچه لازم است درباره‌ی Project Cars 2 بدانید

0

Project Cars دو سال پیش عرضه شد و در بازاری از شبیه‌سازی‌های مسابقات اتومبیل‌رانی قرار گرفت که امثال فورتزا موتوراسپورت و گرن توریسمو آن را اشغال کرده بودند. زمانی که این بازی منتشر شد نظر عموم در رابطه با این بازی Slightly Mad Studios این بود که  قابل‌توجه و بسیار خوب است و قابلیت این را دارد که با رفع مشکلات اندکی که در بازی وجود داشت و همچنین تمرکز بر روی نقاط قوت بسیار این بازی، نسخه‌ی بعدی آن به یک شبیه‌سازی بسیار قدرتر تبدیل شود. از نقاط قوتی که در مورد این بازی بسیار به آن اشاره می‌شد این بود که بسیاری آن را عنوانی اصیل و منحصر به فرد می‌شناختند. در ادامه با گیم‌نیوز همراه باشید.

حال Project Cars 2 در شرف عرضه است و چیزی به تاریخ انتشار نهایی آن باقی نمانده است. این‌طور که به نظر می‌رسد این شبیه‌سازی توانسته باشد تمامی نکات مثبتی که در عنوان پیشین خود یافت می‌شد را حفظ کند. در این مطلب به بررسی جنبه‌های مختلف این بازی خواهیم پرداخت.

مسابقات هیجان‌انگیز:

مسابقات در پراجکت کارز 2 قرار است تا به سطح مشخصی از اصالت و نزدیک‌ بودن به واقعیت دست پیدا کند اما این به این معنی نیست که قرار است سرعت گیم‌پلی بازی پایین بیاید. مسابقات در این بازی بسیار پرهیجان و سریع خواهند بود. مسابقات رالی‌کراس نیز به صورت رسمی جزئی از این بازی اعلام شده است که سریع بودن بازی به جذابیت این بخش نیز خواهد افزایید.

 

سطح دشواری بالا:

در نظر داشته باشید که شبیه‌سازهای مسابقات رانندگی با گذر زمان به شما مزه خواهند کرد و مخاطبین خاص خود را دارند. هنگام مواجهه با این بازی نبایست انتظار بازی‌های مسابقه‌ای همیشگی را داشته باشید و باید این را بدانید که مخاطبان این بازی طیف خاصی از کاربران را شامل می‌شود. با توجه که این بازی در واقع یک شبیه‌ساز مسابقات اتومبیل‌رانی است این مسئله غیرقابل‌اجتناب است که باید سخت‌تر از حالت معمول باشد. تسلط یافتن بر روی تمامی جنبه‌های گیم‌پلی این بازی در پیست و بیرون از آن کاری دشوار و زمان‌بر است اما اگر عملکرد خود بازی در این زمینه خوب باشد، همین مسئله خواهد بود که به جذابیت بازی کمک خواهد کرد.

 

بیش از 170 خودرو:

یکی از ایرادات بازی پیشین این مجموعه این بود که به نسبت تعداد پایین‌تری از اتومبیل‌ها در آن در دسترس بودند. توسعه‌دهندگان این بازی این انتقادات را با روی باز پذیرفته‌اند و در این نسخه به جای 70 خودرویی که پیش‌تر در بازی وجود داشتند، 170 انتخاب خواهید داشت.

 

تعداد بالای پیست‌ها:

زمینه‌ی دیگری که Project Cars 2 در آن به صورتی بی‌سابقه می‌درخشد تعداد پیست‌های اتومبیل‌رانی آن است. در این بازی بیش از 50 پیست قابل انتخاب خواهند بود. به نظر می‌رسد که این تعداد بیش از هر بازی شبیه‌سازی دیگری باشد که بر روی کنسول‌ها وجود دارد. البته بازی‌هایی مانند Dirt 4 را که به صورت تصادفی پیست‌های مسابقه را ایجاد می‌کرد را نباید به حساب آورد.

 

واقعیت مجازی:

Project Cars 2 قابلیت پشتیبانی از واقعیت مجازی را بر روی تعدادی از پلتفرم‌ها را خواهد داشت. در نسخه‌ی پی‌سی این بازی می‌توانید هم از اوکلوس ریفت و اچ‌تی‌سی وایب استفاده کنید. توسعه‌دهندگان این بازی همچنین گفته‌اند که قصد دارند نسخه‌ای برای واقعیت مجازی پلی‌استیشن نیز تولید کنند و هم‌اکنون این پروژه در دست اجراست.

گرافیک بسیار بالا:

با این که نسخه‌ی قبلی این بازی به‌هیچ‌عنوان از لحاظ گرافیکی بازی ضعیفی نبود، همچنان در مقایسه با رقبای خود اندکی ضعیف‌تر می‌نمود. به نظر می‌رسد که Project Cars 2 قصد دارد تا علاوه بر تاکید بر روی اصالت و کیفیت گیم‌پلی خود، بر روی جنبه‌های بصری بازی نیز تمرکز ویژه‌ای داشته باشد. بازی به نظر بسیار تیز‌تر و دقیق‌تر می‌رسد و افکت‌هایی مانند آب‌و‌هوا و زمان‌های مختلف روز بسیار واقعی‌تر از گذشته هستند.

 

سیستم جدید بازی:

این بازی همچنین قرار است تا سیستم‌های جدیدی برای افکت‌های مختلف درون بازی داشته باشد که شامل مواردی مانند آب‌و‌هوا و زمان‌های مختلف در طی روز خواهد شد. شرایط آب‌و‌هوایی مرتبط با زمانی از سال خواهند شد که در آن مشغول مسابقه دادن هستید؛ همین مسئله راجع به ساعت روز در بازی نیز صدق می‌کند. مواردی مانند برف و باران نیز تأثیراتی واقعی در پیست و محیط خواهند گذاشت که باعث می‌شود این بازی بیشتر و بیشتر به واقعیت نزدیک شود.

 

پیست‌های برفی جدید:

یکی از نتایج به‌کارگیری سیستم جدید آب‌و‌هوایی این خواهد بود که می‌توانید در آن‌ها در شرایط مورد نظر به انجام مسابقات بپردازید. باید دید که این بازی چگونه از پس مسیر‌های برفی بر خواهد آمد و تأثیراتی که این شرایط بر روی رانندگی بازیکنان خواهد گذاشت به چه میزان خواهد بود. رانندگی در مسیر‌های برفی هم از لحاظ گیم‌پلی و هم از لحاظ بصری بسیار دلنشین خواهند بود.

 

مسابقات با خودروهای کلاس‌های مختلف:

البته که مسابقات اتومبیل‌رانی می‌بایست  بر اساس کلاس خودرو‌ها انجام بگیرند اما پراجکت کارز 2 به بازیکنان اجازه خواهد داد که در مسابقاتی شرکت کنند که شامل خودرو‌هایی از کلاس‌های مختلف می‌شوند. اگر دوست دارید در مسابقه‌ای شرکت کنید که پورش، مینی‌ کوپر و یک ماشین فرمول 1 در آن حضور دارند، این بازی به شما این اجازه را خواهد داد که به نظر می‌رسد به جذابیت بازی بیفزاید.

هوش مصنوعی متعادل‌تر:

بازیکنان در بازی قبلی از این مسئله گله‌مند بودند که هوش مصنوعی رانندگان خودرو‌ها بیش‌ از اندازه بالا بوده و بیش از حد تهاجمی رفتار می‌کرده‌اند. در این بازی کاربران قادر خواهند بود تا این مسئله را تحت کنترل داشته باشند و در تنظیمات بازی گزینه‌هایی برای تغییر این میزان سختی وجود دارد و در نتیجه توانایی این را خواهید داشت که پیش از درگیر شدن با مسئله‌ی شکست دادن بهترین‌های بازی، ابتدا قابلیت‌های خود را تقویت کنید.

 

تقویت گیم‌پلی کنترلر‌:

انتقاد‌هایی درباره‌ی مشکلات گیم‌پلی کنترلر بازی اصلی وجود داشت و طرفداران بازی امیدوار بودند که در دنباله‌ی آن این موضوع برطرف شود. به نظر می‌رسد که این اتفاق خواهد افتاد. توسعه‌دهندگان این بازی مجدداً بر روی نحوه‌ی فرماندهی کنترلرها کار کرده‌اند. البته این به این معنی نخواهد بود که الزاماً بهتر خواهد شد، اما مطمئناً می‌توان گفت که متفاوت خواهد بود و همین نشانه‌ی خوبی است.

 

بهبود بخش چندنفره:

مانند بسیاری از جوانب دیگر این بازی، بخش چند‌نفره‌ی بازی Project Cars 2 نیز تغییرات قابل‌ملاحظه‌ای نسبت به عنوان پیشین خود خواهد داشت. یک از اصلی‌ترین راه‌هایی که این مسئله از طریق آن محقق خواهد شد این است که بنا به کارهایی که به صورت آنلاین انجام خواهید داد، خود بازی بازیکنانی را با سطح و سبکی مشابه شما پیدا خواهد کرد. امیدواریم که نحوه‌ی عملکرد این سیستم به خوبی پاسخگو باشد.

خودروهای قدیمی:

ویژگی دیگری که در Project Cars 2 در دسترس خواهد بود این است که شما خواهید توانست با اتومبیل‌های قدیمی مسابقه دهید. این بازی شامل چندین خودروی قدیمی خواهد بود و این به این معنی است که می‌توانید با/علیه آن‌ها مسابقه دهید. بی‌شک این قابلیت هیجان‌انگیزی هم برای طرفداران سرسخت خودروهای قدیمی و هم مشتاقان شبیه‌سازی‌های رانندگی خواهد بود.

 

قابلیت‌های تصویری:

تاکنون این مسئله تائید شده بود که این بازی برای هر دو کنسول پلی‌استیشن 4 پرو و ایکس‌باکس وان ایکس پشتیبانی خواهد شد. همچنین با این که این بازی در پی‌سی‌های قدرتمند نیز قابلیت 4k را خواهد داشت، توسعه‌دهندگان بازی پا را از این نیز فراتر گذاشته‌اند و تائید کرده‌اند که قصد دارند قابلیت پشتیبانی از وضوح تصویر 12k را برای 3 نمایشگر را نیز به بازی اضافه کنند.

 

Project Cars 2 قرار است تا در تاریخ 31 شهریورماه برای پلتفرم‌های ایکس‌باکس‌ وان، پلی‌استیشن 3 و پی‌سی عرضه شود.

منبع gamingbolt

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.