Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

معرفی بهترین‌های استند‌آپ کمدی: Anthony Jeselnik

0

آنتونی جسلنیک، متولد 22 دسامبر سال 1978 آمریکاست که در حوزه‌های نویسندگی، استندآپ کمدی، بازیگری و تهیه‌کنندگی فعالیت داشته است. عمده‌ی شهرت او به خاطر کمدی تاریک اوست که ممکن است شنونده را دچار دوگانگی‌های اخلاقی کت.

او در ابتدا در فصل اول برنامه‌ی Late Night With Jimmy Fallon به نویسندگی پرداخت و در سال 2009 نیز میزبان یکی از برنامه‌های Comedy Central Presents بود. او در سال 2010 آلبوم کمدی موفق خود را به نام «شکسپیر» روانه‌ی بازار کرد و پس از آن به نویسندگان Comedy Central Roast پیوست و اولین اجرای خود در این برنامه را در سال 2011 و در برنامه‌ای با حضور دونالد ترامپ، رئیس جمهور حال حاضر ایالات متحده‌ی آمریکا داشت. او همچنین طی دو سال بعد در روست چارلی شین و روزین بار نیز حضور پیدا کرد. در سال 2013 او برنامه‌ی The Jeselnik Offensive به میزبانی خودش را از کمدی سنترال پخش کرد که دو فصل به طول انجامید و بعد از آن نیز دومین آلبوم کمدی خود را به نام Caligula به انتشار رسانید.

در کمدی جسلنیک می‌بایست که انتظار بدترین‌ها را داشته باشید. موضوعات انتخابی او تماما حول محور مباحث خط‌قرمزی هستند که شاید به دید افراد بسیاری نباید با آن‌ها شوخی شود و یا تابو محسوب می‌شوند. درست است که این مسئله تقریبا میان تمامی کمدین‌های حال حاضر مشترک است، اما درصد برجستگی شوخی‌های او در این زمینه‌ها به حدی بالاست که می‌تواند در این زمینه برای او منحصربه‌فردکننده واقع شود. بیشتر شوخی‌های او در قالبی کوچک اجرا می‌شوند (One-line Jokes) و قدرت خود را در پانچ‌لاین‌ها یا بخش اصلی هر شوخی نشان می‌دهند که عمدتا با یک توییست ناگهانی همراه‌اند و در بسیاری مواقع، با وجود این که پ از مدتی الگو‌ی شوخی‌های او را متوجه خواهید شد، باز هم قادر به غافل‌گیر کردن شما هستند.

یکی از ایراداتی که ممکن است بتوان به اجراهای جسلنیک گرفت این است که به احتمال زیاد لحن او را یکنواخت خواهید یافت. اما بسته به این که از چه زاویه‌ای این موضوع را در نظر بگیرید ممکن است حتی به این یک‌نواختی لحن او به عنوان یک موضوع مثبت نیز بنگرید؛ چرا که به نظر می‌رسد اجرا کردن شوخی‌های کوتاه و تاثیرگذار، با این لحن بهتر انجام می‌شود و در میزان خنده‌دار بودن آن‌ها موثرتر خواهد بود.

شاید جسلنیک از آن دسته افرادی نباشد که بتواند با شوخی‌هایش شنونده‌های غیرحاضر را به قهقهه‌ بیاندازد، اما مطمئنا جوک‌های او به اندازه‌ی ظریف و استادانه نوشته شده‌اند که از تاثیر آن‌ها بر روی خودتان لذت خواهید برد. البته این مسئله مشروط به این است که این توانایی را داشته باشید تا از سد دوگانگی اخلاقی ناشی از مسائل حساس مورد بحث بگذرید و به مطالب بیان شده تنها به دید یک شوخی بنگرید. اگر این کار برای شما دشوار است، شاید آنتونی جسلنیک بهترین انتخاب برای شما نباشد.

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.