Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

مایکروسافت تولید کینکت را متوقف کرد

0

مایکروسافت بالاخره به عدم کارآمدی کینکت اعتراف کرد. پس از این که سال‌ها بحث از رده خارج شدن کینکت وجود داشت، این غول نرم‌افزاری هم‌اکنون تصمیم کرفته است که تولید این وسیله‌ی جانبی را متوقف کند. طبق گزارشات موجود، حدود 35 میلیون دستگاه کینکت از ابتدای معرفی آن در ماه نوامبر سال 2010  فروخته شده است. در سال 2011 کینکت ایکس‌باکس 360 حتی توانست عنوان بیشترین فروش دستگاه‌های جانبی را در کمترین زمان به خود اختصاص دهد و این رکورد را در کتاب رکورد‌های جهانی گینس ثبت کند.

پس از معرفی کینکت در زمان ایکس باکس 360، جامعه‌ای از علاقه‌مندان پیرامون این محصول شکل گرفت. این دستگاه در میان هکرها نیز به محبوبیت رسید که به دبال این بودند که راهی ایجاد کنند که حرکات بدن را دنبال کند و بتواند عمق را به درستی درک کند. مایکروسافت تلاش کرده بود که با عرضه‌ی ایکس‌باکس وان، به کینکت استفاده‌ی عمومی‌تری ببخشد اما بخاطر قیمت بالا و نبودن قابلیت‌های موجه، این پروژه با شکست مواحه شد. مایکروسافت مجبور شد این دستگاه را به طور جداگانه از ایکس‌باکس وان به فروش برساند و مجبور شد برای اتصال آن به کنسول ایکس‌باکس وان اس از یک رابط مضحک استفاده کند و بدین ترتیب، رفته رفته نام کینکت از محبوبیت کمتری برخوردار شد.

نگاه کردن به کینکت به عنوان یک پروژه‌ی شکست خورده آسان است اما حقیقت این است که سخت‌افزار و تحقیقاتی که مایکروسافت در این زمینه توسعه داده بود به این شرکت کمک کرده است که از این تکنولوژی در جاهای دیگری استفاده کند. برای مثال HoloLens از بسیاری از تکنولوژی‌های به‌کاررفته در کینکت استفاده است تا به توانایی تشخیص عمق برسد و بسیاری از لپتاپ‌های امروزی با دوربین‌های Windows Hello عرضه می‌شوند که از تکنولوژی‌های کینکت برای تشخیص صورت افراد بهره می‌گیرند. مایکروسافت حتی از برخی از تکنولوژی‌های به‌کاررفته در کینکت برای هدست‌های واقعیت ترکیبی ویندوز هم استفاده کرده است.

به نظر می‌رسد شرکت اپل –به شکلی غیرمنتظره- عمومیت‌دهنده‌ی استفاده از تکنولوژی شبه‌کینکت باشد. تلفن همراه هوشمند iPhone X که هفته‌ی آینده برای خرید در دسترس قرار خواهد گرفت، دارای دوربینی با قابلیت تشخیص عمق است که به وسیله‌ی آن کاربران می‌توانند به وسیله‌ی تشخیص چهره‌ی خود قفل دستگاه را باز کنند. مهم‌ترین جنبه‌ی iPhone X درواقع یک کینکت مینیاتوری است و اپل از جذب شرکت PrimeSense (سازندگان کینکت اصلی) به منظور کاهش اندازه‌ی سخت‌افزار آن برای استفاده در یک تلفن همراه استفاده کرده است.

 

منبع The Verge

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.