Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

استفاده‌ی عجیب مقامات روسی از تصویر یک بازی موبایل برای اثبات همکاری آمریکا با داعش

0

بامداد امروز، حساب رسمی توئیتر «وزارت دفاع روسیه» تصویری “غیرقابل انکار” دال بر ارتباط ایالات متحده با داعش منتشر کرد. تنها ایراد این تصویر که قرار بود سندی غیرقابل انکار باشد این است که در واقع یک اسکرین‌شات از یک بازی موبایلی است و اصلا واقعیت ندارد. در ادامه با گیم‌نیوز همراه باشید.

طبق اخبار به دست آمده، وزارت دفاع روسیه سعی داشته که تصویری از یک بازی آیفون (iPhone) را به عنوان سندی برای همکاری آمریکا با داعش منتشر و از آن استفاده کند. گفتنی است که مقامات امریکایی ادعا دارند در تلاش برای نابودی داعش هستند و این ارتباط بی معنا است. «الیوت هیگینز» محقق و فعال علمی اولین بار متوجه این اشتباه شد و آن را در وبسایت خود توضیح داد. به علاوه در حساب توئیتر خود نیز به ذکر این موضوع پرداخت. این تصویر متعلق به بازی موبایلی AC-130 Gunship Simulator: Special Ops Squadron است.

Screenshot-2017-11-15 Russia Used Game Screenshot To Try To Prove That US Is Cooperating With ISIS

در بخشی از نوشته‌ی او آمده است:

لازم به ذکر است که روس‌ها رسما و تلویحاً آمریکا را به استفاده از تصاویر ساختگی از بازی‌های ویدئویی برای اثبات مدعای خود متهم کرده‌اند، و حالا خودشان همین راه را رفته‌اند.

تصویر یاد شده بعدا از حساب توئیتر رسمی وزارت دفاع روسیه حذف شد، اما پیش از حذف شدن آن، چندین بار بازنشر داده شد و خبر آن را حتا بسیاری از خبرگزاری‌های روسی از جمله «اسپات‌نیک» منتشر کردند. وزارت دفاع روسیه هنوز توئیت خود را پاک نکرده و بر سر مواضع خود مانده است (این توئیت به زبان‌های روسی، انگلیسی و عربی منتشر شده) و بقیه‌ی تصاویر آن نیز سر جای خود هستند. مقامات روسی فقط زحمت کشیده‌اند آن عکسی که مربوط به بازی بوده را حذف کرده‌اند. در زیر تصویری می‌بینید که متعلق به ویدئوی رونمایی از این بازی در یوتوب است:

جالب است بدانید که این اولین بار نیست که مقامات کشور روسیه از تصاویر قلابی بازی‌های ویدئویی برای انتشار اطلاعات غلط و خلاف واقع استفاه می‌کنند. پرونده‌ای در حال حاضر در جریان است که ادعا می‌کند روسیه بازی Pokemon Go را به نوعی دست‌کاری کرده بودند که اطلاعات خلاف واقع را پیش از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2016 به صورت گسترده نشر دهند. گیم‌نیوز اطلاعی در مورد صحت این ادعاها و یا اثبات آن‌ها ندارد.

ممکن است گرداننده‌ی حساب رسمی توئیتر وزارت دفاع روسیه از درستی یا نادرستی تصویری که به دستش رسیده بوده، اطلاعی نداشته، اما بهتر است در چنین مواقعی، حداقل یک بار جستجوی گوگلی انجام شود.

منبع gamespot theguardian mashable

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.