Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

یادداشت: به مناسبت سه رقمی شدن The Walking Dead

شبکه‌ی AMC صدمین قسمت از یکی از پربیننده‌ترین سریال‌های سال‌های اخیرش را با عنوان “Mercy” در 22 اکتبر 2017 پخش کرد: اولین قسمت از هشتمین فصل سریال که نزدیک به 12 میلیون بیننده‌ی رسمی در آمریکا داشت. درون‌مایه‌ی “The Walking Dead” از ابتدا بازماندگانی بودند که در آخرالزمانی فلاکت‌بار مجبور به نبرد با زامبی‌ها می‌شوند. حالا اما در ابتدای فصلِ جدید، زامبی‌ها نیروهای کم و بیش قابل کنترلی هستند که در حاشیه‌اند و نبرد بین «زنده‌ها» به موضوع اصلی این سریال تبدیل شده است.

احتمالا با یک دیالوگ بسیار کوتاه تمامی اتفاقات فصل قبل را به یاد بیاوریم:

-Who are you?
+I am Negan.

منجی‌ها به رهبری «نیگان» دسته‌ای از بازماندگان هستند که مسلک او را در پیش گرفته‌اند . اسم همه‌ی آن‌ها نیگان است؛ همه به یک شکل در آمده‌اند و هویتی جز او ندارند. تعدادشان هم کم نیست. دسته‌ای به مراتب قوی‌تر و ترسناک‌تر از زامبی‌ها! فصل هفتم جلوه‌ی قدرت نیگان‌ها بود. قدرتی که خود را صاحب تمامی آدم‌ها و منابع به جا مانده در زمین می‌داند و همه یا باید به آن‌ها «خدمت» کنند و یا «بمیرند». این بار مرگ نه در قامت مرده‌ای متحرک بلکه در قامت نیگانِ «لوسیل» به دست به سراغ شما می‌آید . نه با ضربه‌ای به سرش تمام می‌شود و نه مثل زامبی‌ها بی‌محافظ است و نابودی‌اش با چند تمرین ساده ممکن. فصلی که شروعی خیره کننده داشت اما در ادامه با افت و خیزهایی همراه بود. «بدمن»ی را خلق کرد اما نتوانست قصه پردازی را حول محور او ادامه دهد و البته نتوانست رضایت منتقدان و بینندگان سریال را جلب کند.

فصل هشتم اما روایت قدرت آدم‌های آن سمت میدان است. آدمهایی که قبل از هر چیز می‌خواهند نیگان نباشند. الکسناندریا هیل تاپ و کینگدام به رهبری ریک مگی و ایزگیل با برنامه‌ای حساب شده به دنبال نابودی منجی‌ها هستند.

تصمیم خود را گرفتند

یا می‌میرند و یا آزادی شان را پس می‌گیرند. افراد خود را آماده کرده‌اند و نقشه‌ای دقیق دارند. نمایش نابودی منجی‌ها را با سخنرانی لیدرهایشان شروع کردند. به پیروزی‌شان مطمئن‌اند و «باهم» برای به دست آوردنش می‌جنگند. چه مرگ در این راه هم برای‌شان مساوی با پیروزی است. به نظر می‌رسد آن‌چه سازندگان مجموعه در این جدال به آن علاقه دارند در همان نامِ اپیزود اول نمایان است: رحم. بخشش و مروت. باید بخشید یا انتقام گرفت؟ فرصت زندگی داد یا بی پروا کشت و نابود کرد؟ دلیل درگیری مسیح و مورگان همین است و ریک و دریل هم برای همین به جان هم می‌افتند. در خصوص یکی از سربازان جنگ ویتنام گفته‌اند که:

تیرانداز ماهری بود اما همیشه برای سربازانی که در جنگ می‌کشت ناراحت بود و به این هم توجه نداشت که آن‌ها هم افراد او را می‌کشتند.

انسان‌هایی که در جنگ‌اند و اما قواعد جنگ را نمی‌پذیرند. در این قحطی، زنده‌ها به دنبال کشته‌های بیشتر نیستند و زندگی، حتی اگر زندگی دشمن‌شان باشد برای‌شان ارزشمند است. در مقابلِ انسان‌هایی که برای پیروزی بر منجی‌ها باید دقیقا همانند آن‌ها شوند. دشمن دشمن است و چه یکی از نیگان‌ها باشد و چه زامبی، باید نابود گردد. نبرد همیشگی خیر و شر و این بار در جهنمی که «بقا» حرف اول را می‌زند.

در ادامه‌ی فصل هشتم

رابرت کرکمن خالق واکینگ دد اخیرا در مصاحبه‌ای اعلام کرد دوست دارد گذشته‌ی کاراکتر نیگان را در این فصل ببیند. بخشی که احتمالا تمام طرفداران سریال نیز منتظر آن‌اند. گذشته‌ی نیگان داستان جذابی است که بعید به نظر می‌رسد سازندگان سریال از آن بگذرند. مسیر داستانی «دوایت» و «یوجین» نیز از جذابیت‌های این فصل است. شخصیت‌هایی در مقر اصلیِ نیگان که کم‌تر از هر کسی در آن‌جا، نیگان هستند!

بازگشت دسته‌ی عجیب و فانتزی “Scavengers” از دیگر اتفاقاتی است که منتظر آن هستیم. با توجه به افت تعداد بینندگان سریال و نقدهای منفی به فصل قبل به نظر می‌رسد سازندگان با دست پر به تلوزیون برگشته‌اند. اسکات گیمبل یکی از نویسندگانِ مجموعه، از سرعت بالای اتفاقات فصل جدید گفته. سرعتی که با فصل قبل قابل مقایسه نیست و خبر از جنگی داد که 16 قسمت به طول می‌انجامد. طبق گفته‌ی گیمبل -و همان‌طور که قابل پیش‌بینی بود- نبرد با منجی‌ها در پایان این فصل تمام می‌شود اما آن‌چه همه منتظر آن هستند جدال رو در روی ریک و نیگان است.

مرگ نیگان مسئله نیست، چگونگیِ مرگ و یا سرنوشت او اتفاقی است که طرفداران منتظر آن‌اند.

نویسنده‌ی میهمان: فاطمه شفیع‌زاده

1 نظر
  1. AMIN می‌گوید

    بهترین سریالیه که تو کل زندگیم دیدم و امیدوارم اینطوری هم بمونه
    تا حالا هروقت پای این سریال نشستم،احساس کردم که میتونم تا اخر عمرم به دیدنش ادامه بدم و واقعا هم امیدوارم حداقل تا اونموقع ادامه پیدا کنه
    مخصوصا با حضور بهترین شخصیت های سریالیه دنیا ینی ریک و دریل

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.