Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

نُت‌نوشت: بررسی موسیقی متن فیلم Kingsman: The Golden Circle

0

«مردان پادشاه: حلقه‌ی طلائی» فیلمی است در ژانر اکشن و ماجراجویی جاسوسی که چاشنی کمدی نیز دارد و کارگردانی آن بر عهده‌ی متو وان بوده است. وان به همراه جین گلدمن مسئولیت نوسیندگی آن را بر عهده داشته‌اند. این فیلم دنباله‌ی فیلم سال 2014، «مردان پادشاه: سرویس مخفی» است که در آن بازیگران شناخته‌شده‌ی بسیاری همانند دیو گیبونز، مارک میلار، کالین فرث، جولین مور، هیل بری، التون جان، چینینگ تتوم و جف بریگز به ایفای نقش پرداخته‌اند. ساخت موسیقی متن این فیلم بر عهده‌ی هنری جکم و متیو مارگسون بوده است که پیش از این خالق موسیقی متن آساری چون «سرویس مخفی» و «کیک‌اس» نیز بوده‌اند.

در وصف موسیقی متن فیلم مردان پادشاه 2 باید گفت همان چیزی است که از آن انتظار می‌رود و باید باشد. یک موسیقی حماسی پر افت و خیز با دوز بالایی از هیجان که شنونده را به وجد خواهد آورد. البته این به این معنی نیست که مانند بسیاری از موسیقی متن‌های موجود در این روزها، با حتی یکبار گوش دادن به آن باعث شود که گوش شنونده از سهمگینی حماسه‌ی تزریقی آزرده شود و به بیانی دیگر، به هیچ عنوان به اندازه‌ای یکنواخت نیست که خسته‌کننده باشد. جدا از قطعات حماسی و هیجانی آلبوم که با اقتدار توجه را به خود جلب می‌کنند، قطعات متعددی نیز وجود دارند که به ایجاد تعادل میان  وجوه مختلف آلبوم کمک می‌کنند؛ همچنین نباید از بخش‌هایی در میان همان قطعات هیجانی که به شنونده فرصت استراحت می‌دهند و به ایجاد اشتیاق در او کمک می‌کنند نیز غافل شد. بهره بردن هنری جکمن و متیو مارگسون از عناصر موسیقی فولک در برخی از قطعات این آلبوم (برای شروع، Eggsy Is Back) منجر به تجربه‌ی شنیداری متنوع‌تر و دوست‌داشتنی‌تری از یک موسیقی حماسی می‌شود.

در ارتباط با عناصر حماسی آلبوم می‌بایست گفت که با وجود اینکه بخش اعظم اثر را تشکیل می‌دهند، بسیار با ظرافت در کل آلبوم پراکنده شده‌اند. موسیقی هیچ‌گاه، حتی در اوج هیجان، به قدری شلوغ نیست که نتوانید به درستی بر روی جزئیات و ریزه‌کاری‌های آن متمرکز شوید. دیگر نکته‌ی مثبتی که می‌توان اشاره کرد، این است که برعکس بیشتر ساندترک‌های مشابه، قطعات در حین حفظ انسجام کلی آلبوم، به اندازه‌ی کافی از یک‌دیگر متمایز هستند و این تصور برای شنونده‌ ایجاد نخواهد شد که آنچه می‌شنود را با کمی تغییر، در قطعات پیشین هم تجربه کرده است. این تنوع حتی بعضا در خود قطعات نیز به چشم می‌خورد و به نظر می‌رسد که خالقین اثر، به خوبی به این قضیه توجه ویژه داشته‌اند. برای مثال در قطعه‌ی هفدهم این آلبوم (Cabin Ambush) می‌توان به خوبی متوجه شد که موسیقی مرتبا در حال پرورش و تغییر فرم است.

 

برای شنیدن قطعات انتخابی ما از این آلبوم، به کانال تلگرامی گیم‌نیوز مراجعه کنید.

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.