Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

تئوری‌های طرفداران درمورد تریلر جدید Death Stranding

0

یکی از جنبه‌های سرگرم‌کننده‌ی بازی Death Stranding، نامفهوم و مبهم بودن آن است. به همین خاطر است که تریلر جدید این بازی که در جریان The Game Awards 2017 به نمایش درآمد و در آن نورمن ریدوس، یک بچه، موجودات فضایی و بسیار موارد نامفهوم دیگر به چشم می‌خوردند، یکی از هیجان‌انگیز‌ترین مسائل پیرامون این بازی بوده است.

تریلر اخیر این بازی در مراسم The Game Awards 2017 را می‌توانید از اینجا تماشا کنید.

برای مشاهده‌ی لیست برندگان بخش‌های مختلف The Game Awards 2017 اینجا کلیک کنید.

با این که تصاویر نشان داده شده در این تریلر غیرقابل فهم و توضیح هستند، طرفداران آثار قبلی هیدئو کوجیما تلاش دارند تا جایی که می‌توانند به مفاهیم گنجانده شده در آن دست پیدا کنند و سوال‌هایی نظیر این را جواب دهند که آن شخصیت منفی پشت نقاب که بود و آیا اینکه واقعا تصویر خود کوجیما در تریلر مشاهده می‌شود یا خیر. در این مطلب آخرین تئوری‌های موجود درباره‌ی Death Stranding را با یکدیگر مرور خواهیم کرد.

 

ارجاع به انجیل:

یکی از جزئیاتی که تنها برخی از کسانی که تریلر را تماشا کرده بودند به آن دقت کردند، عددهای روی لباس مخصوص شخصیت نورمن ریدوس است که از این قرار هستند: 0914-137

با این که ممکن است این اعداد به این موضوع ارتباطی نداشته باشند، طرفداران ریزبین‌تر و دقیق‌تر از این هستند که حتی جزئیاتی به این اندازه کوچک را نیز از نظر بگذرانند. از تئوری‌های مرتبط با این اعداد می‌توان به این اشاره کرد که برخی می‌گویند اعداد نشان‌داده‌شده به کتاب انجیل اشاره دارند. که اگر به این اعداد به عنوان نشانی یک بخش در کتاب نگاه کنیم، قسمت یاد شده به این شکل پایان می‌یابد:

خوشا به حال آنکه اطفال تو را بگیرد و ایشان را به صخره‌ها بزند.

 

با توجه به معنی ترسناک آن، این بخش از کتاب همیشه بحث‌برانگیز بوده است اما طرفداران ارتباطاتی میان آن و بازی Death Stranding یافته‌اند. «اطفال» می‌تواند به بچه‌ای اشاره داشته باشد که شخصیت نورمن ریدوس (سم) با آن دیده می‌شود. آیا این ممکن است به این معنی باشد که سم درواقع قهرمان بازی نیست، بلکه شخصیت منفی آن است؟

 

طفل شبیه‌سازی شده است و درواقع کلید زندگیست:

اصلا باید دید که جریان این بچه چیست؟ در اولین تیزر بازی Death Stranding دیدیم که این بچه به سم چسبیده بود اما در تریلر نشان‌داده‌شده در جریان مراسم جوایز، دیدیم که زمان بسیار بیشتری به او اختصاص داده شده بود. مشخصا ارتباط فیزیکی عمیقی میان سم و این بچه وجود دارد که برای فهم این موضوع می‌توانید تصویر زیر را در نظر داشته باشید.

نکات نامفهوم بسیاری در این قسمت وجود دارند، اما یکی از تئوری‌های مطرح شده در وبسایت ردیت –که طرفداران زیادی نیز دارد- از این قرار است:

«بچه‌ها نسخه‌های شبیه‌سازی‌شده‌ی افرادی هستند که آن‌ها را حمل می‌کنند. فردی که در تریلر مسئول خلاص شدن از شر اجساد است بچه‌ی خود را فعال می‌کند که باعث می‌شود تمامی خاطرات او به طفل منتقل شود. این فرد سپس طفل را به سمت سم پرتاب می‌کند و خودش را می‌کشد.»

طبق این تئوری، از این به بعد سم مسئول نگه‌داری از طفل است و این کار را با متصل کردن آن به خود (و گاهی قرار دادن او درون بدن خودش) انجام می‌دهد. ریدوس می‌بایست از این طفل به‌خاطر همراه مرده‌اش حفاظت کند و تا زمانی که برای فرو رفتن در مایع سیاهی که به نظر می‌رسد به سرعت سن افراد را افزایش می‌دهد، آماده نشده باشد او را سالم نگه‌ دارد.

بخشی از این تئوری از یکی از تاریک‌ترین و شوم‌ترین لحظات این تریلر گرفته شده است.

«جایگاه طفل فردی که له شده بود، شکسته بود و این مایع سیاه به بیرون ریخته بود و به همین دلیل است که تا این حد سن او افزایش یافته بود.»

با توجه به آن‌چه که تاکنون از این بازی دیده‌ایم، این که بچه‌ها هم نقش نسخه‌ی شبیه‌سازی‌شده‌ی والدینشان را ایفا کنند و هم نمادی فیزیکی برای اضمحلال اخلاقی باشند بسیار منطقی است. همچنین این موضوع با راهنمایی کوجیما در حساب شخصی توییترش که گفته بود با تماشای دوباره‌ی دو تریلر قبلی این بازی می‌توانید سرنخ دیگری به دست بیاورید.

 

حضور کوجیما در این تریلر:

یکی از کاربران ردیت که توجه بسیار خوبی به تریلر داشته است متوجه شده که در ثانیه‌ی بیستم دقیقه‌ی چهار، یک سر که با مایع سیاه پوشیده شده است از آب خارج می‌شود. این سر متعلق به هرکه باشد، عینک به چشم دارد. کوجیما نیز عینک دارد و ممکن است که این خود او باشد.

این صحنه به قدری سریع اتفاق می‌افتد که نمی‌توان گفتکه تنها یک حدس است یا می‌توان به آن اعتماد کرد؛ اما مسئله است که این اولین بار نیست که کوجیما در آثار خود ظاهر می‌شود. او تقریبا در تمامی بازی‌های مجموعه‌ی Metal Gear Solid حضور داشته است.

 

شاید مدس میکلسن را دیده باشیم:

بازیگر دیگر حاضر در این بازی، مدس میکلسن، به طرز مشکوکی در تریلر جدید این بازی حضور نداشت. با این که این مسئله برای کسانی که به او علاقه دارند چندان جالب نبوده باشد، اما شاید بدون این که متوجه آن بوده باشیم، این بازیگر را دیده باشیم.

این تئوری که مجددا از سایت ردیت نشات گرفته است است می‌گوید که شخصیت کلاه‌پوشی که سم و دیگر افراد تیم او را می‌ترساند در واقع شخصیت مدس میکلسن در بازی است. این تئوری تنها به خاطر فرم بدن این شخصیت است که بی‌شباهت به ظاهر این بازیگر در تریلری قبلی این بازی در The Game Awards 2016 نیست.

کاربری که این تئوری را مطرح کرده گفته است: «زمانی که او را دیدم صد درصد مطمئن بودم که او همان مدس است. باید خود او باشد. فرم بدنی او همان است و همیشه فکر می‌کردم که مدس بتواند معلق شود و توانایی‌های ذهنی خارق‌العاده‌ای داشته باشد. در تریلر می‌توانید ببینید که هنگام زنده کردن مرده‌ها، در قطب‌نمایش اختلال ایجاد می‌شد که بخاطر تداخل در انرژی الکترومغناطیسی بوده است.»

ممکن است این همان راهنمایی کوجیما در خصوص توجه به تریلر‌های قبلی بوده باشد. برخی دیگر ار کاربران ردیت معتقدند که حرکت‌های این شخصیت مرموز و مدس میکلسن به هم شباهت دارند (حوالی دقیقه‌ی 3:50 در هر دو تریلر مراسم جوایز سال‌های 2017 و 2016).

 

مطمئنا در روز‌‌های آینده نکات دیگری نیز درباره‌ی این بازی توسط کاربران کشف خواهد شد. زمان انتشار این بازی برای کنسول پلی‌استیشن 4 مشخص نیست.

 

منبع Polygon

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.