Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

یلدا ۹۶: پنج فیلم خانوادگی پیشنهادی دورهمی شب یلدا

0

دورهمی شب یلدا از رسوم باستانی ایرانیان است. این‌که شب یلدا را چگونه بگذارنیم، یکی از سوال‌هایی است که معمولا در اوقات منتهی به طولانی‌ترین شب سال، شما را به خود درگیر خواهد کرد. اما، ممکن است برای شب یلدا فقط آجیل و هندوانه برای دورهمی شما کفایت نکند و دلتان بخواهد ساعاتی که در کنار خانواده و اقوام هستید را کمی مدرن‌تر از رسوم باستانی سپری کنید و چه راهی بهتر از تماشای فیلم‌های خانوادگی. پیشنهاد گیم‌نیوز برای شب یلدای سال 96 برای شما پنج فیلم خانوادگی فوق‌العاده مفرح و سرگرم‌کننده است که می‌توانند همه‌ی اعضای خانواده را راضی کنند. ما در تحریریه‌ی گیم‌نیوز هم به دنبال یافتن بهترین راه برای ساختن بهترین یلدای ممکن هستیم و پیشنهاد اصلی‌مان این است که این شب را حتما در کنار کسانی که دوستشان دارید بگذرانید. این پنج فیلم پیشنهاد گیم‌نیوز را برای شب یلدای امسالتان در نظر بگیرید:

The Nightmare Before Christmas

«کابوس پیش از کریسمس» فیلمی انیمیشنی است که با استفاده از تکنیک استاپ-موشن (تکنیکی که برای ساخت انیمیشن‌های معروفی مثل بره‌ی ناقلا استفاده شده است) ساخته شده است. فیلم محصول سال 1993 است و نویسندگی آن را تیم برتون بر عهده داشته. ایده‌ی اولیه‌ی ساخت این فیلم از شعری می‌آید که تیم برتون در زمانی که به عنوان یک انیماتور در دیزنی کار می‌کرد سرود و بعد تصمیم گرفت ایده‌ی ساخت آن را به روسای خود در این شرکت بدهد. البته چون تم کلی داستان The Nightmare Before Christmas کمی تاریک و وهم آلود بود، دیزنی آن را تحت نام خود منتشر نکرد و برچسب Touchstone Pictures را به آن چسبانید. آن‌ها معتقد بودند که این فیلم برای کودکان کمی سنگین است. ساخت فیلم در سال 1991 شروع شد و بعد از اکران هم در نظر مخاطبین و هم در نظر منتقدان درخشید و مورد استقبال قرار گرفت.

داستان این فیلم در مورد «جک» (پادشاه کدوتنبل) است که رهبر مردمان شهر «هالووین» شناخته می‌شود. او در کنجکاوی‌های خود به دروازه‌ی شهرهای دیگر می‌رسد که هر یک از تعطیلات مهم سال را نشان می‌دهند. جک به طور اتفاقی وارد شهر «کریسمس» می‌شود و با رسوم آن آشنا می‌گردد و بعد می‌خواهد که مردم شهرش را با این جشن آشنا کند اما موفق نمی‌شود. برای همین تصمیم دیگری می‌گیرد…

فیلم را «هنری سلیک» کارگردانی کرده و «دنی الفمن» علاوه بر ساخت آلبوم موسیقی این انیمیشن موزیکال، وظیفه‌ی صداپیشگی/آواز شخصیت اصلی فیلم را هم بر عهده داشته است. فیلم کابوس پیش از کریسمس یک فیلم مفرح و شاد است ولی فضای وهم آلودی دارد و شاید برای کسانی که از روح و گابلین و هیولاهای دیگر خوششان نمی‌آید گزینه‌ی مناسبی نباشد. این فیلم برای همه‌ی اعضای خانواده مناسب است و از جمله انیمیشن‌های تحسین شده‌ای است که می‌شود در شبی به بلندای یلدا آن را تماشا کرد.

The Lego Movie

«فیلمِ لگو» (The Lego Movie) یک انیمیشن درخشان سه‌بعدی کامپیوتری است که در سال 2014 ساخته و اکران شده است. داستان در مورد ساکنین شهری لگویی است که در معرض «چسبانده شدن» توسط یک سرمایه‌دار شیطان‌صفت است. او می‌خواهد به همه‌جا و همه‌کس در شهر چسب بپاشد و آن‌ها را ثابت کند تا بتواند هر کاری دلش خواست انجام دهد. اما از دل این مردم قهرمانی لگویی برمی‌خیزد و برای نگه داشتن شهر از شر او تلاش می‌کند. اتفاقات فیلم لگو مهیج و نشاط آور هستند. اما نباید فراموش کرد که فیلم در واقع یک استعاره‌ی بزرگ است و در مورد ارزش‌هایی است که شاید این روزها در جامعه، مخصوصا جامعه‌ی ما کم‌رنگ شده‌اند. به همین ترتیب باید تا پایان فیلم را که البته بسیار سرگرمی‌ساز و مفرح است دنبال کنید و در سکانس پایانی موضوع اصلی را متوجه شوید.

فیلم The Lego Movie پر از رنگ و لعاب و موسیقی و نشاط است و برای یک دورهمی خانوادگی بسیار مناسب است. این انیمیشن مناسب همه‌ی اعضای خانواده است و ضمن این‌که سریع، پرکشش و پر هیجان است، برای کسانی که با دنیای لگو و قهرمانان آن آشنا هستند جذابیتی دو چندان دارد. به همین خاطر این فیلم علاوه بر این‌که به دلیل داشتن این ویژگی‌ها راحت و سریع با کودکان ارتباط برقرار می‌کند، به خاطر داستان جذابی که دارد به دل بزرگ‌سالان هم می‌نشیند و بعید است کسی از دیدن آن پشیمان شود.

Finding Dory

«در جستجوی نمو» یکی از بهترین انیمیشن‌های پیکسار است که قطعا برای شما خاطره‌انگیز است. اگر انیمیشن سه‌بعدی در جستجوی نمو را دیده باشید، حتما شخصیت «دوری» را هم می‌شناسید. فیلم Finding Dory یکی از بهترین انتخاب‌ها برای دورهمی‌های خانوادگی است. دوری که ماهی فراموشکاری است ناگهان چیزی یادش می‌آید. او برای یافتن پدر و مادر خود راهی می‌شود و بعد از مشقت‌های فراوان بالاخره… خودتان بهتر است فیلم را ببینید و داستان را دریابید. در جستجوی دوری ادامه‌ای خلف برای انیمیشن محبوب و دل‌نشین پیکسار است و در آن بازیگران سرشناسی مثل الن دجنرس به صداپیشگی پرداخته‌اند. البته اگر می‌خواهید فیلم بیشتر جواب بدهد بهتر است آن را با دوبله تماشا کنید. و اگر یادتان باشد در جستجوی نمو هم با دوبله‌ای خاطره‌انگیز پخش شد و از جمله فیلم‌هایی است که به طور قطع می‌تواند خانواده را سرگرم کند.

Hunt for the Wilderpeople

فیلم کمدی-ادونچر Hunt for the Wilderpeople یک فیلم مستقل نیوزیلندی است که در سال 2016 اکران شد. این فیلم که ابتدا در جشنواره‌ی ساندنس سال 2016 به نمایش درآمد، اثری تقریبا ناشناخته است در مورد یک خانواده‌ی عجیب که اتفاقا مجبور می‌شوند برای مدتی به جنگل پناه ببرند! داستان این فیلم در مورد «ریکی» است که مادر واقعی‌اش او را رها کرده و چندین سال در نواخانه زندگی می‌کرده است، اما حالا توسط یک خانواده متشکل از «بِلا» و شوهرش «هِک» به فرزندخواندگی قبول شده است. ریکی نوجوانی زودرنج است و برقراری ارتباط با او کار ساده‌ای نیست، اما هک خیلی زود یخ رابطه با این پسر را می‌شکند و او را به شکار علاقه‌مند می‌کند. بعد از این‌که بلا می‌میرد، هک به ریکی می‌گوید که احتمالا دیگر اجازه ندهند آن‌ها با هم زندگی کنند. به همین خاطر ریکی تظاهر به خودکشی می‌کند و بعد از به آتش کشیدن انباری، به جنگل می‌گریزد. هک اما او را به راحتی پیدا می‌کند ولی چون پای او در یک سقوط آسیب دیده، آن‌دو مجبور می‌شوند که مدتی را در جنگل بگذرانند. در همین حین است که ماموران برای بازگرداندن ریکی به خانه‌ای می‌روند که حالا کسی در آن‌ نیست و ضمنا با دیدن انبار سوخته احتمال می‌دهند که جان ریکی در خطر است. از طرف دیگر سه شکارچی احمق هم با تصور این‌که هک می‌خواهد به ریکی آسیب برساند به دنبال آن‌ها می‌افتند. این دو که راه پیش و پس در مقابل خود نمی‌بینند، بر آن می‌شوند که در همین جنگل بمانند و…

در همین خصوص...
1 از 19

فیلم Hunt for the Wilderpeople یک فیلم تحسین برانگیز است در مورد یک ماجرای پر کشش که داستانی قوی و سر و شکلی استاندارد دارد و می‌تواند شما را علاوه بر سرگرمی، به فکر فرو ببرد. روابط انسانی در این فیلم به خوبی به تصویر کشیده شده‌اند و به ارزش‌های انسانی بهای زیادی داده شده است. داستان این فیلم اقتباسی از رمان Wild Pork and Watercress نوشته‌ی بری کرامپ است و مشخصا متن قابل توجهی دارد. اگر می‌خواهید در طولانی‌ترین شب سال فیلمی تاثیرگذار و دوست‌داشتنی ببینید و ضمنا دلتان نمی‌خواهد این فیلم زیادی شوخی باشد و یا انیمیشن، پیشنهاد گیم‌نیوز به شما فیلم Hunt for the Wilderpeople است.

Growing Up Smith

فیلم Growing Up Smith یک فیلم خانوادگی محصول سال 2017 است که داستان یک خانواده‌ی هندی که در سال 1979 به آمریکا مهاجرت می‌کنند تا در “رویای آمریکایی” زندگی کنند و خوشبختی بسازند. جریان فیلم با محوریت پسر این خانواده پیش می‌رود که با دیدن دختر همسایه یک دل نه صد دل عاشق می‌شود و حالا با ایده‌آل‌های خانواده‌اش بیشتر از همیشه فاصله دارد.

فیلم Growing Up Smith در سال 2015 برای اولین بار به اکران در آمد و در چندین و چند جشنواره‌ی معتبر شرکت داده شد و موفق به دریافت جوایزی از جمله بهترین فیلم خانوادگی در جشنواره‌ی فیلم گاردن استیت شده است. این فیلم همچنین از نظر مخاطبین ووداستاک به عنوان اثر برتر شناخته شده است و علی‌رغم فروش دو میلیون دلاری نقدهای مثبتی دریافت کرده. از جمله این‌که فیلم به عنوان انتخاب هفته‌ی مجله‌ی تایم هم نائل شده است.

 

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.