Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

فرمور ۴.۰۵ پلی‌استیشن ۴ هک شد

0

دو ماه بعد از اعلام تیم نرم‌افزاری FailOverflow در مورد جزئیات نفوذ کرنل (Kernel Exploit) در فرمور 4.05 کنسول پلی‌استیشن 4 سونی، SpecterDev امروز بالاخره فایل‌های مورد نیاز برای پیاده‌سازی و اجرای این هک را منتشر کرد. روز گذشته این تیم نرم‌افزاری خبر داده بود که دارندگان کنسول پلی‌استیشن 4 که می‌خواهند دسترسی بیشتری به کنسول خود داشته باشند، باید منتظر جزئیات بیشتر از هک کرنل باشند. امروز به هر ترتیب اعلام شد که فرمور 4.05 پلی‌استیشن 4 هک شده است. در ادامه با گیم‌نیوز همراه باشید.

فایل‌های کرنل (Kernel) منتشر شده تازه به دست ما رسیده است و هنوز فرصت نکرده‌ایم آن‌ها را امتحان کنیم. اما با در نظر گرفتن سابقه‌ی SpecterDev باید گفت که اعتماد کردن به این هک کار سختی نیست. برای استفاده از این هک که به خاطر یک حرفه‌ی امنیتی در فرمورهای 4.05 و پایین‌تر کنسول شکل گرفته است، نباید کنسول خود را آپدیت کرده باشید. سونی با انتشار فرمور 4.06 موارد امنیتی را برطرف کرده بود.

اگر کنسول شما با آپدیت 4.05 یا پایین‌تر کار می‌کند، می‌توانید این هک را امتحان کرده و نتیجه را به ما گزارش دهید.

با توجه به این‌که این هک تازه منتشر شده و در مراحل ابتدایی قرار دارد، ممکن است تجربه‌ی ساده‌ای برای کاربران نباشد. اما به هر حال، این واقعیت می‌تواند به گسترده شدن صحنه‌ی حضور هکرها در فضای کنسول پلی‌استیشن 4 سونی دامن بزند و بعد از این‌که فرمور 4.05 پلی‌استیشن هک شد، دیگر فرمورها هم مورد آزمایش قرار بگیرند.

سازندگان این کرنل همچنین اعلام کرده‌اند:

در این پروژه شما با یک نفوذ تمام عیار به حفره‌ی امنیتی پلی‌استیشن 4 در فرمور 4.05 آشنا می‌شوید. این کرنل به شما اجازه می‌دهد که دستگاه را جیل‌بریک کرده و دخالت‌هایی در ساختار آن اعمال کنید. این هک منتشر شده اما، هیچ‌گونه کدی برای مقابله با برنامه‌های ضد سرقت نرم‌افزارها را شامل نمی‌شود و شما نمی‌توانید بازی‌ها را به سادگی روی آن اجرا کنید.

با این‌حال شما می‌توانید از این‌جا فایل‌های مورد نیاز برای این هک را دریافت کنید. 

برای این‌که بتوانید این هک را اجرا کنید باید حتما کنسول شما در نسخه‌ی 4.05 فرمور باشد. اگر هنوز این نسخه را دریافت نکرده‌اید می‌توانید با جستجوی آنلاین فایل‌های مورد نیاز را دریافت کنید. اگر کنسول خود را به فرمورهای بعد از 4.05 آپدیت کرده‌اید، راهی برای داون‌گرید نیست و این هک روی کنسول شما کار نمی‌دهد.

 

منبع wololo hothardware wololo

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.