Publisher Theme
I’m a gamer, always have been.

هرچیزی که لازم است راجع به Anthem بدانید

0

در جریان رویداد E3 2017، BioWare و EA عنوان جدیدی به نام Anthem را معرفی کردند. این بازی نقش‌آفرینی دنیای باز به سرعت تبدیل به یکی از بازی‌هایی شده‌ است که طرفداران بیش از همه انتظارشان را می‌کشند و این موضوع به این خاطر است که ارتباط مستقیمی به بازی‌های Destiny، Titanfall و حتی Mass Effect دارد. این بازی نه‌تنها اولین بازی طراز اولی بود که در این رویداد معرفی شد، بلکه EA و مایکروسافت هر دو وعده دادند که بازی Anthem عنوان تیراندازی بزرگ بعدی خواهد بود. تریلر گیم‌پلی این بازی را اینجا ببینید.

در نگاه اول مشخص است که این بازی می‌خواهد ترکیبی از بازی‌های Mass Effect و Destiny باشد اما اگر دقیق‌تر شوید خواهید دید که نشانه‌هایی از بازی‌های Halo و Far Cry نیز در آن وجود دارند. در این مطلب سعی کرده‌ایم تمامی نکاتی که باید درباره‌ی این بازی بدانید را در کنار هم آورده‌ایم.

 

دنیای بازی Anthem ترکیبی از تکنولوژی‌های پیشرفته و حیات وحش است

با توجه به بازی بسیار موفق Destiny از بانجی و عملکرد آن به عنوان یک بازی تیراندازی اول‌شخص، باید خود را برای مقایسه کردن Anthem با دستینی آماده کنید. از اولین نکاتی که می‌توان در این بازی به مقایسه‌ی آن پرداخت Freelancer ها هستند که در واقع می‌توان آن‌ها را Guardian‌ها در بازی Detiny قلمداد کرد. آن‌ها قهرمانان توان‌مندی هستند که به سمت ناشناخته‌ها می‌روند تا موجودات دشمن زا از بین ببرند و هرگونه فلزات گران‌بها و اسلحه‌ای را که ممکن است به دست بیاید جمع‌آوری کنند. پیش از این که به اکتشاف در دنیای باز این بازی بپردازید، می‌بایست بیس خود را سروسامان دهید. مانند برج در بازی Destiny و مزرعه در بازی Destiny 2، مکان اصلی شما در بازی Anthem قلعه‌ی تارسوس است که مکان امنی برای بشر محسوب می‌شود و بر فراز یک جنگل قرار دارد.

قلعه‌ی فورت توسط یک دیوار خاص محافظت می‌شود که مردم عادی را از حیوانات خطرناک و دشمنان محافظت می‌کند. کوئست‌ها و تعامل با ان‌پی‌سی‌ها در این جا صورت می‌گیرند. این مناطق در بازی Anthem بر خلاف دستینی عمل می‌کنند که در آن پیش از ماجراجویی سوم‌شخص، در حالت اول شخص در شهر به گذار می‌پردازید.

فریلنسر‌های Anthem با لباس‌های مخصوص به اکتشاف دنیا می‌پردازند

قرار نیست فری لنسر‌ها با استفاده از بدن‌های معمولی و آسیب‌پذیر خود به دلاوری بپردازند و از لباس‌های مخصوصی به نام جاولین (javelin) استفاده می‌کنند. این لباس‌ها که تمامی بدن را می‌پوشانند بی‌شباهت به لباس آیرون من نیستند و به بازیکنان اجازه می‌دهند که میزان زیادی به هوا بپرند و سپس از جت استفاده کنند و تغییر جهت بدهند. نکته‌ی جالب این‌جاست که شما مجبور به انتخاب یک کلاس برای همیشه نیستید و در عوض جاولین‌ها را دارید که به عنوان یک کلاس عمل می‌کنند و می‌توانید لباس‌های مختلفی را برای تجربه کردن روش‌های مختلف بازی کردن جمع‌آوری کنید. کارگردان بازی Anthem، جاناتان وارنر در صحبت‌های خود در اولین تریلر گیم‌پلی این بازی درباره‌ی جاولین‌ها گفته بود: «آن‌ها قابلیت شخصی‌سازی بسیار بالایی دارند و می‌توانید ظاهر و عملکرد آن‌ها را هرطور که می‌خواهید تنظیم کنید.»

تا کنون دو مدل از جاولین‌ها مشخص شده‌اند که اولین آن‌ها Ranger است. این‌ها همان عملکرد کلاس DPS را دارند و وارنر آن‌ها را «همه‌کاره و متعادل» توصیف کرده است. دیگر مدل جاولین‌ها Colossus است که تانک بازی محسوب می‌شود و قادر است میزان آسیب بالایی را در ازای سرعت حرکت کمتر و طولانی‌تر شدن زمان آماده شدن توانایی‌های خود تحمل کند. مشخص نیست که سطح فریلنسر‌ها به طور مستقل از جاولینشان افزایش پیدا خواهد کرد یا این که آیا هر لباس باید به طور انفرادی افزایش سطح پیدا کند. مانند بازی دستینی، هر جاولین دو توانایی مخصوص و یک توانایی اصلی دارد و تریلر‌های این بازی، توانایی شلیک‌ راکت متمرکز برای رنجر‌ها و شلیک خوشه‌ای کلوسوس‌ها را نشان می‌دهند. همان‌طور که انتظارش را دارید، جاولین‌ها دارای اسلات‌های زیادی برای شخصی‌سازی دارا هستند.

 

گیم‌پلی بازی Anthem ترکیبی از اکتشاف در دنیای باز و تیراندازی اکشن است

با به‌ تن کردن جاولین منتخب خود و بیرون رفتن از محدوده‌ی دیوار‌ها، تازه بازی Anthem آغاز می‌شود و به جنگلی در یک سیاره‌ی بی‌نام قدم می گذارید. با این که به احتمال زیاد این سیاره پیش‌تر سکونت‌گاه یک تمدن بوده است، تنها ویرانه‌هایی از آن باقی مانده و رویش گیاهان روی آن‌ها باعث شده که پناه‌گاهی برای انواع گونه‌های جانوری باشند. شما به تنهایی و یا در تیم‌هایی با چهار نفر می‌توانید در دنیای Anthem گشت و گذار کنید. استفاده از تعداد افراد بیشتر در تیم می‌تواند مزایایی مانند آسیب‌رسانی و یا قدرت دفاعی اضافی به همراه داشته باشد.

جاولین بهترین لباس برای فریلنسرهاست که می‌توانند با استفاده از آن‌ها به‌راحتی به اکتشاف در زمین، دریا و آسمان بپردازند و با کاهش سرعت نیز روبرو نشوند. مانند مجموعه‌ی Far Cry، به نظر می‌رسد که بازیکنان قادر باشند که به هر سو بخواهند بروند و موجودات خطرناک یا غیرخطرناک محلی را بکشند که به احتمال زیاد ارتباطاتی با مکانیزم ناشناخته‌ی «ساختن» در بازی Anthem خواهد داشت. در کناز موجوادت حار در حیاط وحش، شما همچنین با موجودات فضایی انسان‌نما‌یی رودررو خواهید شد که «اِسکار» نام دارند و به محض دیدن شما به سمتتان تیراندازی خواهند کرد. از لحاظ ظاهری بین اسکار‌ها و کاوننت‌ها در بازی Halo شباهت‌هایی وجود دارد. نمی‌توان گفت که آیا هوش مصنوعی در این بازی به اندازه‌ی Halo قدرتمند است یا نه، اما محیط باز و بزرگی که در آن به مبارزه با اسکار پرداخته می‌شود می‌تواند نشان‌گر میزان مشابهی از حرکات فی‌البداهه و تعدد روش‌ها برای هر درگیری باشد.

 

Anthem از موتور فراست‌بایت استفاده می‌کند

مانند بسیاری از بازی‌های مدرن EA، این بازی نیز از موتور پیشرفته‌ی DICE، یعنی فراست‌بایت استفاده می‌کند که اخیرا برای بازی‌هایی همچون Battlefield 1 و Star Wars Battlefront 2 به کار رفته بود. رونمایی از بازی Anthem در جریان مراسم E3 2017 از این جهت بسیار مهم بود که بازی روی سخت‌افزار جدید ایکس‌باکس وان ایکس به نمایش درآمده بود که باعث شده بود کیفیت تصویر خارق‌العاده‌ی آن کاملا جلب توجه کند.

تیمی از کارکشته‌ترین سازندگان بهترین‌ بازی‌های BioWare در حال کار روی Anthem هستند

با این که اطلاعات زیادی از این بازی در دسترس نیست اما به نظر می‌رسد که می‌توان از آن انتظار روایت و داستانی عظیم را داشت که بتواند بازیکنان را برای ده‌ها و شاید صد‌ها ساعت درگیر خود کند. اگر نگران این هستید که این بازی هم مانند Destiny شروع موفقی نداشته باشد، باید بدانید که درو کارپشین، نویسنده‌ی بایوور، از طریق حساب شخصی خود در توییتر اعلام کرده است که مشغول کار بر روی Anthem است و اگر این نویسنده را به اسم نمی‌شناسید باید بدانید که او در Star Wars: Knights of the Old Republic یکی از نویسندگان ارشد بوده است و رهبری نویسندگان در بازی‌های اول و دوم Mass Effect را نیز بر عهده داشته است. به عبارت دیگر می‌توان گفت که این نویسنده توانایی خلق داستان و دیالوگ‌های درگیرکننده را داراست.

 

ممکن است بازی یک حالت واقعیت مجازی داشته باشد

با استناد به عکسی از مهمانی کریسمس EA، به نظر می‌رسد که این شرکت در حال تدارک یک حالت واقعیت مجازی برای بازی Anthem باشد که ممکن است به همراه بازی عرضه شود و یا حتی به واقعیت نرسد، اما به هر جهت این احتمال وجود دارد. تصویر یاد شده را در زیر می‌بینید:

همچنین یکی از کاربران وب‌سایت ردیت که نحوه‌ی ارتباط خود با BioWare را مشخص نکرده است، درباره‌ی این موضوع گفته است: «توانستم آن را امتحان کنم. تجربه‌ی جالبی بود اما فقط برای اعضای داخلی امکان‌پذیر بود و چیزی نبوده که بخواهد عرضه شود. اما از کجا معلوم؛ شاید اگر درخواست‌ها زیاد باشد یک تجربه‌ی تبلیغاتی یا همچین چیزی تهیه کنند.»

 

منبع Gamespot
مطالب مرتبط

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.