Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

فیلم‌های سودای سیمرغ جشنواره فجر سی و ششم مشخص شدند

0

بعد از بررسی 67 فیلم ارسالی به دبیرخانه‌ی جشنواره‌ی فیلم فجر، دبیر سی و ششمین دوره جشنواره اسامی فیلم‌های راه‌یافته به بخش سودای سیمرغ را اعلام کرد. همان‌طور که پیش‌تر اعلام شده بود، ظهر امروز اسامی فیلم‌های سودای سیمرغ جشنواره فجر سی و ششم اعلام شد. ابراهیم داروغه زاده با حضور در جمع خبرنگاران، اسامی 22 فیلم داستانی، 1 انیمیشن و 2 فیلم مستند را اعلام کرد. به گزارش گیم‌نیوز به نقل از سینما، این فیلم‌ها بعد از نمایش برای هیئت داوران به این مرحله از جشنواره راه یافته و در بخش سودای سیمرغ به نمایش درمی‌آیند. اسامی فیلم‌های انتخابی به شرح زیر است:

فیلم‌های داستانی

۱) اتاق تاریک (روح الله حجازی)
۲) امپراتور جهنم(پرویز شیخ طادی)
۳) امیر(نیما اقلیما)
۴) بمب (پیمان معادی)
۵) به وقت شام (ابراهیم حاتمی کیا)
۶) تنگه ابوغریب (بهرام توکلی)
۷) جاده قدیم (منیژه حکمت)
۸) جشن دلتنگی (پوریا آذربایجانی)
۹) چهارراه استانبول (مصطفی کیایی)
۱۰) خجالت نکش (رضا مقصودی)
۱۱) دارکوب (بهروز شعیبی)
۱۲) سرو زیر آب (محمد هلی آهنگر)
۱۳) سوتفاهم (احمدرضا معتمدی)
۱۴) شعله‌ور (حمید نعمت الله)
۱۵)عرق سرد (سهیل بیرقی)
۱۶) فیلشاه (هادی محمدیان)
۱۷) کار کثیف (خسرو معصومی)
۱۸) کامیون (کامبوزیا پرتوی)
۱۹) لاتاری (محمد حسین مهدویان)
۲۰) ماهورا (علیرضا زرگرنژاد)
۲۱) مصادره (مهران احمدی)
۲۲) مغزهای کوچک زنگ‌زده (هومن سیدی)
۲۳) هایلایت (اصغر نعیمی)

دو فیلم مستند

۲۴) بانو قدس ایران
۲۵) زنانی با گوشواره‌های باروتی

این در حالی است که بسیاری از کارگردانان سرشناس امسال از ارائه‌ی فیلم خود به دبیرخانه‌ی جشنواره امتناع کرده‌اند. از این میان می‌توان به عبدالرضا کاهانی اشاره کرد که یکی از کارگردانانی است که در تلاش برای اکران فیلم قبلی خود «ارادتمند نازنین، بهاره، تینا» ناکام بوده است. او از ارائه‌ی فیلم خود به جشنواره خودداری کرده و ضمن آن خاطرنشان کرده بود که خواسته‌ی اصلی او، اکران فیلمش است. این‌جا می‌توانید نقد فیلم «استراحت مطلق» آقای کاهانی را در گیم‌نیوز مطالعه کنید.

محسن امیریوسفی هم که باری دیگر فرم شرکت در جشنواره را با فیلم «آشغال‌های دوست‌داشتنی» پر کرده بود، همین امروز با فیلمش از این جشنواره انصراف داد و در بیانیه‌ای اذعان کرد که خواسته‌ی اصلی عوامل سازنده‌ی این فیلم، اکران در فضایی آرام است. در بیانیه‌ی سازندگان آشغال‌های دوست‌داشتنی آمده است:

با توجه به اینکه «آشغالهای دوست داشتنی» از ابتدا بیشتر سودای اکران داشت تا سودای سیمرغ و با توجه به شرایط موجود، تصمیم گرفتیم برای دوری از حواشی جدید، از حضور در جشنواره فیلم فجر انصراف دهیم.

فیلم‌سازان دیگری هم امسال سودای اکران داشته‌اند تا سودای سیمرغ. ابوالحسن داوودی فیلم «هزارپا» را به این جشنواره ارائه نداد و گفت که سری که درد نمی‌کند را دستمال نمی‌بندند! مانی حقیقی هم از دیگر کارگردانانی است که سال گذشته با «اژدها وارد می‌شود!» در این جشنواره حضور داشت ولی امسال از ارائه‌ی فیلم خود به دبیرخانه جشنواره امتناع کرد. محمدرضا هنرمند و بهمن فرمان‌آرا دیگر فیلم‌سازانی هستند که با غیبت خود لیست فیلم‌های سودای سیمرغ جشنواره فجر را خالی جلوه می‌دهند.

سی و ششمین جشنواره فیلم فجر بهمن ماه امسال برگزار می‌شود.

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.