Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

طرح فیلترینگ بازی‌های خارجی گریبان استیم و شبکه‌های دیگر را می‌گیرد؟

0

طرح فیلترینگ بازی‌های خارجی به مطلب داغ این روزها در حوزه‌ی بازی تبدیل شده است. روز گذشته پیرو انتشار گفتگوی مدیر عامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با خبرگزاری ایسنا، در مطلبی به شایعات به وجود آمده در مورد مسدود شدن بازی‌های خارجی غیر مجاز پرداختیم. با وجود تصریح مدیر عامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای مبنی بر تلاش برای ضابطه‌مند کردن انتشار بازی‌های خارجی در ایران، بسیاری از کاربران، مخصوصا طرفداران بازی‌های آنلاین خارجی نگرانی‌هایی دارند.

به گزارش گیم‌نیوز با توجه به ابراز نگرانی‌های بازی‌کنندگان و بازی‌سازان کشور از اجرایی شدن این طرح و مسدود شدن شبکه‌های انتشار بازی‌ها، از جمله استیم، اوریجین، فروشگاه‌های پلی‌استیشن و ایکس‌باکس لایو و… حسن کریمی قدوسی به شفاف‌سازی در مورد نحوه‌ی اجرای این طرح پرداخت. توضیحات تکمیلی مدیر عامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در مورد طرح ضابطه‌مند کردن عرضه‌ی بازی‌های خارجی احتمالا نگرانی‌های همه‌ی گیمرها را برطرف می‌کند:

طرح جدید بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برای ضابطه‌مند کردن عرضه‌ی بازی‌های خارجی در مارکت‌ها و سایت‌های رسمی داخلی است.

با وجود این‌که روز گذشته نیز در توضیحات رسمی بنیاد ملی در باره‌ی این طرح برای جلوگیری از انتشار بیشتر شائبه‌های به وجود آمده با انتشار خبر ایسنا این طرح را متوجه مارکت‌ها و سایت‌های داخلی دانسته بود، همچنان نگرانی‌ها از طرح فیلترینگ بازی‌های خارجی ادامه داشت. تا جایی که برخی از کاربران از امکان محدود شدن دسترسی به بخش آنلاین بازی‌های کنسولی نیز ابراز نگرانی می‌کردند. به هر حال اظهارات امروز حسن کریمی، شفاف‌تر از قبل به این نگرانی‌ها خاتمه می‌دهد:

قرار نیست در این طرح فعالیت مارکت‌های محبوب خارجی مثل استیم، اوریجین، بتل نت و سرورهای کنسول‌ها و … محدود شود، گیمرها نگران نباشند. طبق طرح بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، عرضه کننده‌های بازی‌های خارجی رایانه‌ای و موبایلی که می‌خواهند این بازی‌ها را به صورت تجاری در مارکت‌ها و وب‌سایت‌های داخلی منتشر کنند، باید از سال 97 «پروانه عرضه» بگیرند.

طرح فیلترینگ بازی‌های خارجی بدون مجوز در راستای ضابطه‌مند کردن عرضه‌ی بازی‌ها در کشورانجام می‌گیرد.

 

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.