Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

هیولا اولین پلتفرم عرضه بازی‌های پی‌سی در ایران متولد شد

0

پی‌سی گیمرها حتما با پلتفرم‌های عرضه‌ی دیجیتالی بازی‌ها آشنا هستند. فروشگاه‌های دیجیتالی عرضه‌ی بازی که علاوه بر انتشار بازی‌ها قابلیت‌های زیاد دیگری هم دارند. بدون شک، «استیم» به عنوان معروف‌ترین و پرکاربردترین پلتفرم عرضه‌ی بازی‌های پی‌سی، معرف حضور همه‌ی پی‌سی‌بازها هست. اوریجین، بتل دات نت، gog و دیگران، پتلفرم‌های عرضه‌ی بازی‌های پی‌سی هستند که در جهان حضور فعال و فراگیر دارند. اما آیا استفاده از این شبکه‌ها برای کاربران ایرانی به همان سادگی است که برای بقیه است؟ مسلما شما هم از معضلات استفاده از این شبکه‌ها و موانع بسیار خرید بازی‌ها از استیم آگاه هستید. حالا، «هیولا» آمده تا به عنوان اولین پلتفرم قانونی عرضه‌ی بازی‌های پی‌سی در ایران، به عنوان جایگزینی مناسب برای استیم و دیگران خود را مطرح کند.

هیولا اولین پلتفرم عرضه بازی‌های پی‌سی

روز گذشته در مراسمی با حضور اصحاب رسانه، هیولا اولین پلتفرم عرضه بازی‌های پی‌سی در ایران، معرفی شد. شرکت فن‌افزار به صورت رسمی این پلتفرم عرضه‌ی بازی‌های پی‌سی را رونمایی و منتشر کرد. به گزارش گیم‌نیوز به نقل از فارنت  امیرحسین فصیحی مدیرعامل فن‌افزار ومربی تیم «هیولا» با اشاره به آنکه تولد این فروشگاه در حقیقت  الهام گرفته از نیاز خود این تیم بازی‌ساز به زیرساختی برای عرضه بازی‌ها بصورت دیجیتالی است، گفت:

فن‌افزار بیش از یازده سال است که بازی‌های رایانه‌ای و ویدیویی برای رایانه‌های شخصی  و گوشی‌های هوشمند تولید می‌کند و شناخت ما از این بازار نشان می‌دهد که برخلاف تفکر عمومی درباره کم‌رنگ شدن بازار بازی‌های رایانه‌ای، همچنان این گرایش در میان بازیکنان حرفه‌ای بسیار محبوب و مقتدر است. پاشنه آشیل بازی‌های رایانه‌ای در این بازار نبودن کانال توزیع قانونی، شفاف و کارآمد برای تیم‌های تولید‌کننده داخلی و خارجی است و ما هم در هیولا به دنبال رفع همین نیاز بازار، توسعه‌دهندگان و ناشرین هستیم.

در حال حاضر بیش از 20 عنوان بازی ایرانی و تنها 3 بازی خارجی در هیولا برای دانلود موجود است. یاسر ژیان، کارگردان فنی هیولا با اشاره به این‌که باید این پلتفرم آنلاین را بیش از یک فروشگاه صرف برای کاربران و توسعه‌دهندگان دانست، گفت:

در حال حاضر پشتیبانی فنی، خدمات پس از فروش، به روز رسانی و اطلاع‌رسانی ‌بخشی از خدمات ما به کاربران است و ویژگی‌هایی مانند رتبه‌بندی و امکان بازی آنلاین و تعامل با دوستان هم در زمره قابلیت‌هایی است که اضافه خواهند شد.

وی همچنین با اشاره به این‌که پس از خرید بازی توسط کاربر، ارتباط او با هیولا و تیم پشتیبانی به پایان نمی‌رسد افزورد:

در مورد تیم‌های بازی‌ساز ایرانی هم بازخوردگیری، معرفی به کاربران و رسانه‌ها، مشاوره در نحوه تولید و بازاریابی و انتقال تجارب و استفاده از کیت نرم‌افزاری یا SDK هیولا اقداماتی هستند که ما برای تقویت تیم‌های ایرانی انجام می‌دهیم.

بیشتر بخوانید
1 از 839

تیم هیولا در عین حال از اقدامات این مجموعه برای ارایه قانونی، با کیفیت و بومی‌سازی شده بازی‌های جهانی خبر داد و کسرا تهرانی ، مدیر توسعه تجاری هیولا، از بازی «این جنگ من» محصول تحسین‌شده و پر فروش استودیوی لهستانی 11Bit رونمایی کرد که اولین بازی جهانی ترجمه و بومی‌شده با رعایت حق مولف به شمار می‌آید که رسما عرضه شده است.

در حال حاضر برای این بازی قیمت 19 هزار تومان یعنی چیزی در حدود یک چهارم قیمت 20 دلاری اصلی بازی در نظر گرفته شده است. به نظر می‌رسد هیولا بتواند در مدت زمان کمی به عنوان یک پلتفرم قابل اتکا برای بازی‌های پی‌سی مطرح شود.

هیولا اولین پلتفرم عرضه بازی‌های پی‌سی

هیولا را می‌توانید همین حالا از وب‌سایت این شرکت دانلود کنید.

از طريق farnet

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.