Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

۷ نکته‌ای که باید درمورد پردازنده‌های جدید Ryzen شرکت AMD بدانید

0

AMD در جریان رویداد تکنولوژی خود در لاس وگاس، پردازنده‌های جدید Ryzen را معرفی کرد. جدید‌ترین‌های AMD در این زمینه Ryzen 5 2400G و Ryzen 3 2200G نام دارند که G در انتهای نام‌ آن‌ها نشان‌گر گرافیک است. این شرکت هر دو این پردازنده‌ها را جزء APU‌ها دسته‌بندی کرده است چرا که از گرافیک داخلی مبتنی بر Vega بهره می‌برند. مشخصات، قیمت و تاریخ عرضه‌ی این پردازنده‌ها را می‌توانید در ادامه‌ی این مطلب بررسی کنید.

 

Ryzen 5 2400G

Frequency: 3.6GHz, 3.9GHz max boost

Cores: four

Threads: eight

Compute Units: 11

Price: $169

Ryzen 3 2200G

Frequency: 3.5GHz, 3.7GHz max boost

Cores: four

Threads: four

Compute Units: 8

Price: $99

 

پردازنده‌های جدید Ryzen جایگزین پردازنده‌های پیشین خود یعنی Ryzen 5 1400 و Ryzen 3 1200 خواهند شد.

 

عملکرد:

AMD ادعا کرده است که Ryzen 5 2400G از لحاظ گرافیکی دوبرابر سریع‌تر از پردازنده‌ی Intel i5-8400 است. این شرکت اطمینان می‌دهد که می‌تواند حتی در صورت جفت شدن با پردازنده‌ی گرافیکی GeForce GTX 1030 عملکردی برابر داشته باشد که باعث می‌شود ترکیب Intel/Nvidia بسیار پرهزینه‌تر و پرمصرف‌تر باشد.

برای نشان‌ دادن عملکرد این پردازنده در دنیای واقعی می‌توان به این موضوع اشاره کرد که Ryzen 5 2400G قادر است بازی The Witcher 3 را با وضوح 1080 و با نرخ تصویر میانگین 31 فرم بر ثانیه و اسکایریم را با 96 فرم بر ثانیه اجرا کند.

AMD همچنین اعلام کرده است که تمامی پردازنده‌های Ryzen این شرکت از Enmotus FuzeDrive پشتیبانی خواهند کرد که عملکردی مشابه با تکنولوژی Optane از شرکت اینتل را دارد و برای کسانی که در دو نوع حافظه‌ی SSD و HDD را در اختیار دارند مناسب خواهد بود. این نرم‌افزار به صورت هوشمند کارهای پراستفاده‌ی شما را روی حافظه‌ی پر سرعت SSD و کارهای کمتراستفاده‌شده را روی حافظه‌ی کندتر HDD ذخیره خواهد کرد.

 

اوورکلاک:

هر دو پردازنده‌ی معرفی شده از قابلیت افزایش دقت 2 و XFR 2 پشتیبانی خواهند کرد. ای‌ام‌دی می‌گوید که این قابلیت‌ها استاندارد‌های پردازنده‌های قبلی Ryzen را ارتقاء خواهند داد و اجازه‌‌ی دسترسی به سرعت‌های بالاتر تک‌هسته‌ای را می‌دهند.

هردو پردازنده‌ی 2400G و 2200G دارای CPU، GPU و DRAM باز هستند. ای‌ام‌دی می‌گوید که توانسته با اوورکلاک کردن این سه بخش، عملکرد کلی را تا 39 درصد افزایش دهد.

ای‌ام‌دی گفته است که با استفاده از سیستم خنک‌کننده‌ی معمولی توانسته سرعت پردازنده‌ی 2400G را به بالای 4GHz ببرد و همچنین گفته است که می‌تواند با استفاده از نیتروژن مایع برای خنک‌کردن پردازنده‌ی گرافیکی داخلی را تا بیش از 2GHz اوورکلاک کند. با این که نیتروژن مایع روش‌ خنک‌کننده‌ی متداومی نیست، اما این شرکت این کار را انجام داده است تا نشان دهد این پردازنده تا چه اندازه جای اوورکلاک کردن دارد.

 

برنامه‌های آتی Ryzen:

با این که ای‌ام‌دی سال جدید را با معرفی کردن پردازنده‌های جدید Ryzen 5 2400G و Ryzen 3 2200G آغاز کرده است، اما برنامه دارد که نسل دوم پردازنده‌های Ryzen را در ماه آوریل سال 2018 معرفی کند. نسل دوم این پردازنده‌ها دارای سرعت بالاتری هستند و در آن‌ها از شیوه‌ی تولیدی کوچک‌تر و به‌صرفه‌تر 12 نانومتری استفاده می‌شود.

 

کاهش قیمت:

این شرکت همچنین اعلام کرده است که چند مورد از پردازنده‌های کنونی Ryzen با کاهش قیمت مواجه خواهند بود. برای مثال 1900X به زودی به قیمت 449 دلار به فروش خواهد رسید که با این حساب 100 دلار از قیمت آن کاسته خواهد شد. پردازنده‌ی 1800X نیز با 150 دلار کاهش قیمت، به مبلغ 349 دلار به فروش خواهد رسید. این کاهش‌های قیمت هفته‌ی آینده اعمال خواهند شد.

 

سازگاری:

تمامی پردازنده‌های جدید ای‌ام‌دی از سوکت‌ AM4 این شرکت پشتیبانی خواهند کرد که سال پیش با عرضه‌ی پردازنده‌های Ryzen معرفی شده بودند. با این حال AMD یک چیپست جدید X470 نیز معرفی کرده است که برای نسل دوم پردازنده‌های این شرکت بهینه‌سازی شده و کم‌مصرف‌تر خواهد بود. مادربورد‌هایی با این چیپست جدید در ماه آوریل سال 2018 در کنار نسل دوم پردازنده‌های Ryzen به بازار عرضه خواهند شد.

 

خنک‌سازی:

ای‌ام‌دی اعلام کرد که قیمت خنک‌‌کننده‌های Wraith Max خود را از 59 دلار به 45 دلار کاهش داده است. این شرکت همچنین اعلام کرد که نسخه‌‌ای با RGB به نام Wraith Prism در دست ساخت است که در آن علاوه بر چراغ‌های ال‌ای‌دی RGB قابل شخصی‌سازی، کلیدی فیزیکی برای روشن‌و‌خاموش کردن نیز وجود دارد که به شما اجازه می‌دهد ال‌ای‌دی‌ها را خاموش کنید و کلید دیگری نیز وجود دارد که به کمک آن می‌توانید میان سرعت‌های مختلف فن، یکی را انتخاب کنید. Wraith Prism قرار است تا در نیمه‌ی اول سال 2018 به بازار عرضه شود.

منبع Gamespot

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.