Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

سونی می‌گوید بازی‌های واقعیت مجازی تا پایان ۲۰۱۸ دوبرابر می‌شوند

0

سونی معتقد است که امسال بازار واقعیت مجازی داغ خواهد شد. این شرکت انتظار دارد که تا پایان سال 2018، در حدود 130 بازی برای هدست واقعیت مجازی پلی‌استیشن منتشر شود. این رقم اواخر سال 2017 60 بازی بوده است. برای بررسی عملکرد  واقعیت مجازی در سال 2017 اینجا کلیک کنید.

در حال حاضر 150 عنوان بازی برای هدست واقعیت مجازی وجود دارد و بدین ترتیب، در 12 ماه آینده با افزایش 80 درصدی این رقم مواجه خواهیم بود. سونی این پیش بینی را در مصاحبه با Nikkei اعلام کرده است.

به نظر سونی، دلیل افزایش تعداد بازی‌های منتشرشده این بوده است که جامعه‌ی کاربران دارای هدست واقعیت مجازی پلی‌استیشن هم‌‌اکنون به 2 میلیون نفر رسیده است و این مسئله باعث می شود که ناشرین علاقه‌ی بیشتری به انتشار بازی‌های مختلف برای آن داشته باشند.

هدست واقعیت مجازی پلی‌استیشن

دلیل این تعداد کاربر بالا این است که سونی در اواخر سال 2017، قیمت هدست واقعیت مجازی خود را کاهش داده بود. این کار باعث شد که این هدست، به‌صرفه‌ترین ابزار موجود برای بهره بردن از واقعیت مجازی باشد؛ چرا که برای بهره بردن از Oculus و Vive به سیستم قدرت‌مندی نیازمندید و همچنین هزینه‌ی کنترلرها و دیگرموارد مرتبط را نیز باید در نظر گرفت. در ضمن باید گفت که اچ‌تی‌سی هم امروز اعلام کرده است که ارتقاء جدید HD هدست واقعیت مجازی خود با نام Vive Pro را روانه‌ی بازار خواهد کرد که به نظر می‌رسد قیمت بالایی داشته باشد.

عناوین واقعیت مجازی هنوز هم در ابتدای راه خود هستند اما با این حال باز هم بازی‌های شاخصی در میان عناوین ارائه‌شده برای PSVR به چشم می‌خورند. در ایمان این بازی‌ها می‌توان به Monster of the Deep: Final Fantasy 15 اشاره کرد که اگر از ماهی‌گیری لذت می‌برید می‌تواند برای شما بسیار مناسب باشد؛ Superhot VR تیراندازی اسلوموشن را بسیار لذت‌بخش می‌کند و بازی Batman: Arkham VR یک عنوان بتمن کوتاه اما لذت‌بخش است.

اگر به دنبال‌ بازی‌های متفاوت‌تری هستید می‌توانید بازی‌هایی نظیر Accounting+، Keep Talking and Nobody Explodes، I Expect You To Die را نیز بررسی کنید. در کنار این عناوین می‌توانید بازی‌های واقعیت مجازی بتسدا را نیز در نظر داشته باشید که شامل عناوینی همچون Fallout 4، Doom VFR و Skyrim VR می‌شوند. بازی‌هایی مانند Resident Evil 7 و Driverclub که قابلیت واقعیت مجازی انتخابی دارند را نیز از یاد نبرید.

منبع vg247

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.