رییس جدید پلی استیشن از بازیهای تک نفره دفاع میکند
رییس جدید پلی استیشن «جان کودرا» که بعد از جدایی «اندرو هاوس» از این شرکت به سمت مدیر عاملی بخش پلیاستیشن سونی نائل شد، تصریح کرده که سونی به ساخت بازیهای تک نفره با تمرکز بر روی داستان ادامه خواهد داد.
در یک اطلاعیه در توئیتر، کودرا گفته است که شما نباید نگران تغییر کامل سیاستهای بازیسازی سونی به سمت مدل موفق «بازی به عنوان سرویس» باشید. (مدلی که مثلا بازی Destiny طبق آن ساخته شده یا Star Wars: Battlefront II).
به گزارش گیمنیوز به نقل از گیمزرادار، او در این باره گفته است:
من تمام تلاشم را میکنم تا کار فوقالعادهای که [اندرو هاوس] انجام داد را ادامه بدهم.
وی صراحتا در مورد این نگرانی گیمرها اضافه کرده است:
در مورد این موضوع «بازی به عنوان سرویس» [باید بگویم] که نگران نباشید. راهی که پلیاستیشن میرود کاملا متفاوت است.
مدلی که رییس جدید پلی استیشن به درستی در مورد آن صحبت میکند، این روزها توسط بازیسازان به جد پیگیری میشود. محبوبیت این نوع بازیها به حدی رسیده که از جمله ترندهای سال گذشته در صنعت بازی بودهاند. مدلی که در آن بازیساز به طور مداوم محتوای اضافه در اختیار بازیکننده قرار میدهد و پشتیانی از بازی را برای مدت زیادی، گاهی ماهها و گاهی سالها ادامه میدهد و به فکر قسمت بعدی از بازی نیست. PUBG یکی از نمونههای موفق بازی به عنوان سرویس است.
در رویداد تجربهی پلیاستیشن سال گذشته نیز، اعضای استودیوی ناتیداگ پشتیبانی خود از بازیهای تکنفرهی داستانمحور را اعلام کرده بودند. نیل دراکمن، کارگردان بازیهایی از جمله The Last of Us و Uncharted 4 گفته بود:
ما برای همیشه بازیهای تک نفره تولید میکنیم، بازیهای خطیِ داستان محور.
سونی تعدادی بازی تکنفرهی خوش آب و رنگ در دست ساخت دارد تا به طور انحصاری برای کنسول پلیاستیشن 4 عرضه کند. بازیهایی مثل The Last of Us: Part II، God of War و Detroit: Become Human در کنار Spider-Man دلایل محکمی هستند که رییس جدید پلی استیشن به گیمرها اطمینان دهد سونی از راه خود برنمیگردد.