Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

دیوید کیج به اتهامات نژاد پرستی و تبعیض جنسیتی پاسخ می‌دهد

0

اگر از دنبال کنندگان بازی‌های جدی پلی‌استیشن در سال‌های اخیر باشید، حتما نام دیوید کیج و استودیوی کوانتیک دریم را شنیده‌اید. این استودیو که در سال‌های اخیر عناوین درخشانی مثل Heavy Rain و Beyond: Two Souls را برای کنسول سونی عرضه کرده است و در حال حاضر مشغول ساخت بازی Detroit: Become Human است، متوجه اتهاماتی است. بنا به گزارش‌های متعدد این استودیو ظاهرا فضای فرهنگی مناسب کاری ندارد.

گزارش‌هایی که در روز گذشته در رسانه‌های فرانسوی منتشر شدند، با اشاره به این‌که «دیوید کیج» (David Cage) و «گیلم دو فاندمیر» (Guillaume de Fondaumiere) رفتار نامناسبی با کارمدان خود دارند اتهاماتی را متوجه استودیوی کوانتیک دریم و این دو موسس آن کرده‌اند. این در حالی است که هم دیوید کیج و هم دو فاندمیر در واکنش به این اتهامات عنوان کرده‌اند که از این گزارش‌ها “بسیار غافل‌گیر” شده و “شوک زده” اند. این دو همچنین این موضوع را “یاوه گویی” بازی‌سازانی که تا کنون این شرکت را ترک کرده‌اند خوانده و این اتهامات را بی‌اساس دانسته‌اند.

استودیوی کوانتیک دریم در بیانیه‌ای که روز گذشته منتشر کرده است همه‌ی این اتهامات وارده را قویا تکذیب کرده و با اشاره به این‌که چند ماه پیش در همین راستا شکایتی را به ثبت رسانده، اضافه کرده است که در روزهای آتی چند شکایت دیگر را نیز برای پیگیری به دادگاه ارائه خواهد کرد.

تک تک اشخاصی که در کوانتیک دریم مشغول به کار هستند برای ما ارزشمندند.

به گزارش گیم‌نیوز به نقل از لوموند بخش دیگری از این موضوع مربوط به صدها تصویر فتوشاپ شده‌ای از “شرکای” کوانتیک دریم است که آن‌ها را در موقعیت‌های نامتجانس قرار می‌دهد و به موضوع هوموفوبیا اشاره دارد. در ادامه‌ی اتهامات، تبعیض جنسیتی نیز از جمله مواردی است که در این تصاویر به آن اشاره شده است.

دیوید کیج و فاندمیر در واکنش به این تصاویر گفته‌اند که فقط آن دسته از عکس‌هایی که “بسیار خنده‌دار و برخی از آن‌ها کم و بیش سرگرم‌کننده” بوده‌اند را تا پیش از این دیده‌اند. این تصاویر که مربوط به سال 2013 می‌شوند و به صورت گروهی توسط ایمیل برای کارکنان این استودیو ارسال می‌شدند، به دست کیج و فاندمیر هم رسیده‌اند. اوایل سال 2017 بوده که این عکس‌های دست‌کاری شده منتشر شدند.

همچنین در این گزارش‌ها آمده است که دیوید کیج از کارکنان خود انتظار ساعات طولانی کار دارد و همیشه به نظرات دیگران اهمیت نمی‌دهد. او همچنین به استفاده از شوخی‌های جنسی در محیط کار و اهمیت ندادن به نظرات کارکنان زن استودیو متهم شده است. طبق آمار استودیوی کوانتیک دریم حدود 180 نفر کارمند دارد که 83 درصد آن‌ها مردان هستند.

در این‌باره دیوید کیج این اتهامات را “مسخره، ابزورد و گروتسک” خوانده و اضافه کرده است:

می‌خواهید در مورد هوموفوبیا شایعه بسازید؟ من با الن پیج (Ellen Page) همکاری می‌کنم که برای حقوق دگرباشان جنسی در حال مبارزه است. می‌خواهید در مورد نژادپرستی شایعه بسازید؟ من با جسی ویلیامز (Jesse Williams) همکاری می‌کنم که در ایالات متحده برای حقوق شهروندان می‌جنگد. من را از طریق کارم قضاوت کنید.

دو فاندمیر نیز به برخوردهای نامتعارف با همکاران در میهمانی‌های بعد از کار متهم شده است. او در پاسخ به این اتهامات گفته است:

کاملا دروغ است. هیچ کدام از این اتفاقات در هیچ کدام از رویدادهای عصرانه‌ی ما رخ نداده‌اند.

یوروگیمر به صورت کامل این موضوع را پوشش داده است. با این‌حال، این خبر ابتدا در رسانه‌های فرانسوی بازتاب داده شد و اصل موضوع به زبان فرانسه در سایت‌های مختلفی موجود است.

بازی بعدی استودیوی کوانتیک دریم Detroit: Become Human که اخیرا یک نمایش خیره‌کننده از گیم‌پلی آن دیده‌ایم، قرار است امسال به طور انحصاری برای کنسول پلی‌استیشن 4 عرضه شود.

منبع gamespot

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.