Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

رئیس بازی ماینکرفت خواستار افزایش قابلیت کراس‌پلی است – ماینکرفت رکورد شکست

0

بازی ماینکرفت سال گذشته با به‌روزرسانی Better Together توانست اولین عناصر لازم برای ایجاد قابلیت کراس‌پلی این بازی سندباکس محبوب را فراهم کند. اکنون برای اولین بار دارندگان ایکس‌باکس وان می‌توانند هنگامی که این قابلیت به بازی افزوده شود، با دارندگان کنسول نینتندو سوییچ به انجام بازی بپردازند. این قابلیت باعث خواهد شد که جامعه‌ی بازیکنان این دو کنسول به هم ملحق شوند. کراس‌پلی همچنین در پلتفرم‌های دیگری همچون پی‌سی و موبایل نیز پشتیبانی می‌شود. کنسولی که هنوز تن به کراس‌پلی نداده است، پلی‌استیشن 4 سونی است. طبق گزارشات، مایکروسافت و سونی هنوز درباره‌ی ایجاد قابلیت کراس‌پلی در آینده هستند اما این اتفاق هنوز عملی نشده و به فاز اجرایی نرسیده است. رئیس ماینکرفت، هلن شیانگ، در یکی از اولین مصاحبه‌های خود از زمانی که به سمت ریاست ماینکرفت برگزیده شده گفته است که امیدوار است روزی تمامی جامعه‌ی کاربری بازی ماینکرفت بتوانند هرکجا که هستند به یک‌دیگر ملحق شوند.

شیانگ گفته است:

تمامی بازیکنان ما از طریق پلتفرم‌ها و دستگاه‌های مختلفی به بازی می‌پردازند و این موضوع که بازی روی چه دستگاهی انجام می‌شود نباید مهم باشد. آن چه مهم است این است که این امکان برای آن‌ها وجود داشته باشد تا بتوانند با یکدیگر بازی کنند، چرا که این مسئله باعث می‌شود تجربه‌ی حاصل از بازی بسیار غنی‌تر از گذشته باشد. هنوز در این راه هستیم…

شیانگ همچنین اضافه کرد که علائه بر متحد کردن جوامع کاربری مختلف، مایکروسافت قصد دارد ماینکرفت را به نقاط بیشتری از دنیا برساند. این خواسته بخشی از تلاش این شرکت برای این هدف است که بازی برای همه، هرکجا که هستند، قابل‌دسترس باشد. این خواسته‌ی بزرگ و جاه‌طلبانه‌ای است اما غافل‌گیرکننده نیست، چرا که مایکروسافت برای خریداری بازی ماینکرفت مبلغ 2.5 میلیارد دلار پرداخت کرده است.

شیانگ همچنین در مصاحبه اعلام کرد که ماینکرفت سال‌ها پس از انتشار خود، در ماه دسامبر گذشته رکورد جدیدی را ثبت کرده است. این رکورد داشتن 74 میلیون بازیکن فعال ماهانه‌ است. پیش‌تر در خبری دیده بودیم که بازی ماینکرفت توانست رکورد بازی دوتا2 را در تعداد بازیکن آنلاین بشکند. درست مشخص نیست که منظور از بازیکنان فعال دقیقا چیست، اما هرچه که باشد، این عدد واقعا خیره‌کننده است. شیانگ اضافه‌ کرد که بخشی از آن‌چه که باعد به دست آمدن این رقم شده‌ است این است که به‌روزرسانی‌های جدید مداوم باعث می‌شود بازیکنان به بازی بازگردند و این موضوع به هدف اصلی که سطح دسترسی به این بازی را در دنیا افزایش دهند کمک خواهد کرد.

شیانگ همچنین به انتشارات گفته است که هم‌کنون بازی ماینکرفت 114 میلیون نسخه در تمامی پلتفرم‌های پشتیبانی شده فروخته است. شیانگ پس از ارتقاء پیدا کردن مت بوتی به یک سمت بالاتر در تیم ایکس‌باکس به جایگاه او ارتقاء پیدا کرده بود.

منبع Gamespot

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.