Publisher Theme
I’m a gamer, always have been.

بسته‌ی گسترش‌دهنده‌ی Civilization 6 به نام Rise and Fall به حساسیت بازی خواهد افزود

0

بسته‌ی گسترش‌دهنده‌ی Civilization 6 به نام Rise and Fall قرار است تا در ماو فوریه عرضه شود. برای این بسته مبلغ 30 دلار در استیم در نظر گرفته شده است و در این مطلب قصد داریم تا به نکات جدید و تازه‌ی موجود در آن بپردازیم. با گیم‌نیوز همراه باشید.

 دوره‌ها و اعصار و طلایی:

اعصار طلایی بسته‌ی گسترش‌دهنده‌ی Rise and Fall بازی Civilization 6 مجددا بازمی‌گردند اما نسبت به سیستمی که در بازی‌های قبلی مانند Civilization 5 استفاده می‌شد تفاوت‌های زیادی دارند. به جای این که این موضوع وابسته به میزان رضایت مردم باشد، نتیجه‌ی برخی اچیومنت‌های خاص خواهند بود.

به نظر می‌رسد این سیستم جدید برای تشویق کردن بازیکنان به پروژه‌های بزرگ مانند Wonder ها طراحی شده باشد اما همچنین به مبارزات نیز بستگی دارد. برای مثال با ساختن شهر در کنار یکی از عجایب طبیعی می‌توانید اچیومنت Great Person را به دست بیاوردید اما با نابود کردن کمپ‌های بربرها می‌توانید امتیز بیشتری را از آن خود کنید.

هربار که کار خوبی انجام دهید، امتیار دوره‌ی شما افزایش پیدا می‌کند که می‌توانید آن را از طریق دایره ای که دور دکمه‌ی اصلی است بررسی کنید.

برای دست پیدا کردن به دوره‌ی تاریخی باید تعداد امتیازات مشخصی را به دست آورید. در همین حال اگر امتیازی کمتر از یک حد لازم را به دست بیاورید، نتیجه‌ی آن عصر تاریکی خواهد بود. در صورت دچار شدن به این وضعیت، وفاداری به شما کاهش پیدا خواهد کرد اما به نظر نمی‌رسد این مسئله در مراحل اولیه‌ی بازی مشکل خاصی ایجاد کند. ممکن است با پیشرفت در بازی و زمانی که با یک امپراطوری عظیم طرف هستید، این موضوع از اهمیت بیشتری برخوردار باشد.

 

وفاداری و فرماندارها:

در Civilization VI: Rise and Fall سیستم جدیدی وجود دارد که به وفاداری مردم شما بستگی دارد. کسانی که در شهر‌های دور از مرکز زندگی می‌کنند و مخصوصا آن‌هایی که توسط بیگنگان شکست خورده‌اند و اکنون این بیگانگان در میان آن‌ها ساکن هستند را سخت از از شهرهایی می‌توان کنترل کرد که به مرکز نزدیک‌ترند.

اگر وفاداری یک شهر بیش از حد پایین بیاید، شورش خواهند کرد و شهر موردنظر به یک شهر آزاد تبدیل خواهد شد که در این صورت دشمنان و قبای شما می‌توانند از راه‌های نظامی یا فرهنگی آن‌ را مال خود کنند.

 

راه‌های مختلفی برای افزایش و یا اجبار کردن وفاداری وجود دارد. ساده‌ترین راه پیش روی شما در بازی Civilization VI: Rise and Fall این است که یک فرماندار را برای فرستادن به یک منطقه‌ی مشکل‌ساز انتخاب کنید. شخصیت‌های جدیدی برای این منظور وجود دارند که هرکدام از آن‌ها دارای توانایی‌های متفاوتی هستند. برای مثال می‌توانید یکی از شخصیت‌هایی را که برای توانایی‌های نظامی خود شناخته می‌شود را به شهر‌های مرزی بفرستید و برای فرمانداری پایتخت خود، یکی از افرادی را انتخاب کنید که به فرهنگ کمک می‌کنند.

این فرماندارها را می‌توان به صورت انفرادی ارتقاء داد. در صورتی که یک امپراطوری کوچک داشته باشید شاید بهترین کار این باشد که مرتبا فرمانداری را که در زمینه ی نظامی تخصص دارد را ارتقاء دهید چرا که به توانایی‌های دفاعی شما کمک شایانی خواهد کرد.

میزان وفاداری را می‌توان به کمک تاثیرات فرهنگی، پروژه‌های عظیم و جاسوسی نیز تغییر دارد. موقعیت مکانی شهرها نیز در این زمینه بی‌تاثیر نیست و برای مثال اگر شهری را در اختیار داشته باشید که توسط شهر‌های فرانسوی احاطه شده باشد، ممکن است با برسی کردن میزان وفاداری آن‌ها متوجه شوید که به سرعت در حال تاثیر گرفتن از فرهنگ شهرهای مجاور هستند.

این تاثیر بی شباهت به نحوه‌ی از دست دادن شهرها در بازی Civilization 4 به دلیل برتری فرهنگی نیست، اما به نحوی منطقی‌تر است و گزینه‌های بیشتری در اختیار دارید تا بتوانید پیش از خارج شدن اوضاع از دست، شرایط را مدیریت کنید.

 

لحظات تاریخی:

لحظات تاریخی در اصل یک نمایان‌گر است که کارهای خوبی را که شما به عنوان یک رهبر انجام می‌دهید مانند کشفیات علمی، پیروزی‌های نظامی و یا ساختن عجایب- را ثبت می‌کند. این لحظات به امتیاز عصر شما اضافه خواهند شد و نقش بیش از یک تشویق خشک و خالی دارند.

 

اتحاد‌ها و مواقع اضطراری:

از این به بعد می‌توانید اتحادها را مشخصا تعریف کنید. برای مثال می‌توانید با ملت دیگری اتحاد اقتصادی و یا نظامی داشته باشید که منافع خاص خود را برای شما به همراه خواهند داشت. شاید تاثیرات این مسئله آن‌چنان در ابتدای بازی برای شما تاثیر مشخصی نداشته باشند، اما باعث خواهد شد که روابط خود با همسایگانتان را جدی‌تر بگیرید.

هوش مصنوعی دشمن در بازی‌های Civilization به متغیر بودن شهرت دارد.اگر این سیستم باعث شود که رفتار هوش مصنوعی بازی معقول‌تر و یک پارچه‌تر باشد، بسیار قابل توجه است.

مواقع اضطراری زمان‌هایی هستند که یک کشور کار به شدت شوکه‌کننده انجام می‌دهد و یا کاری را زودتر از همراهان خود انجام می‌دهد. در این مواقع دعوت‌نامه‌ای برای شما فرستاده می‌شود که می‌توانید از طری آن با دیگران همکاری کنید. هدف شما در این بخش مشترک خواهد بود.

مواقع اضطراری به نوعی بسیار روی شانس تکیه دارند که ممکن است از طریق آن‌ها پول و منابع به دست بیاورید. اما اگر ببازید، باید مقداری از پول و منابع خودتان را بدهید. برای مثال اگر یک موقعیت اضطراری پیش بیاید که کسی به‌جز شما آن را قبول نکند، به احتمال زیاد با شرایطی روبرو خواهید بود که به تنهایی از پس آن برنخواهید آمد.

 

دیگر موارد جدید در بسته‌ی گسترش دهنده‌ی Civilization VI: Rise and Fall:

در این بسته‌ی گسترش‌دهنده 9 رهبر جدید اضافه شده‌اند که تاکنون از هویت شش نفر از آن‌ها اطلاع داریم.

کره: سئون‌دئوک

هلند: ویلهلمینا

مغولستان: چنگیزخان

هند: چاندراگوپتا

کری: پاوندمیکر

گرجستان: تامار

 

در کنار این رهبرهای جدید، همچنین با منابع، عجایب، یونیت‌ها و ساختمان‌های بیشتری نیز مواجه خواهید بود. در ضمن با سیاست‌های دولتی جدیدی نیز آشنا خواهید شد.

غیر از برخی تغییرات ظاهری که در بسته‌ی گسترش‌دهنده‌ی Rise and Fall صورت گرفته‌ است، این بسته همچنین به پیچیدگی‌های بازی Civilization 6 نیز می‌افزاید و ایده‌هایی را به بازی افزوده است که به آن حس خطرناک و حساس بودن می‌دهد.

مفاهیم وفاداری، اعصار طلایی و سیاست‌های بهبود یافته نشان از پیشرفت بازی هستند اما باید دید که این میزان از پیشرفت به اندازه‌ای هست که بتواند هزینه‌ی 30 دلاری آن را توجیه کند یا خیر.

 

بسته‌ی گسترش‌دهنده‌ی بازی Civilization 6 به نام Rise and Fall قرار است تا در تاریخ 8 فوریه‌ی سال 2018 منتشر گردد.

منبع Polygon
مطالب مرتبط

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.