Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

۱۰ پیشگویی سریال The Simpsons که به واقعیت پیوسته است

0

سریال خانواده‌ی سیمپسون (The Simpsons) از سال 1989 تا کنون در حال پخش شدن از شبکه‌‌ی فاکس است. The Simpsons با 29 فصل -که شامل بیش از 600 قسمت می‌شود- و ییک فیلم، هرکاری که ممکن بوده است را انجام داده‌اند. از میان این کار‌ها می‌توان به پیش‌بینی‌هایی اشاره کرد که به واقعیت پیوسته‌اند. با این که بیشتر این پیش‌گویی‌ها به نوعی شوخی هستند، این که بتوانیم امروزه ببینیم که برخی از تیتر‌های خبری را پیش‌تر در سریال خانواده‌ی سیمپسون‌ دیده بودیم به نوعی عجیب و جالب توجه است.

البته باید به این نکته توجه داشته باشیم که سریال The Simpsons تقریبا سه دهه‌ است که در حال پخش شدن است و برخی چیز‌ها ناچارا به واقعیت می‌پیوندند، اما برخی لحظات از این سریال توانسته‌اند که کاملا درست و دقیق آینده را به تصویر بکشند. در این مطلب به 10 پیش‌بینی به حقیقت پیوسته‌ی سریال خواهیم پرداخت که نسبت به بقیه‌ی موارد از دقت بالاتری برخوردار بوده‌اند.

 

ساعت‌های هوشمند

از فصل 6 قسمت 19

پیش‌بینی شده در سال 1995

به حقیقت پیوسته در سال 2014

زمانی که لیسا یک پیش‌گو را ملاقات می‌کند، او با یک احتمال از آینده روبرو می‌شود که با مردی به نام هیو نامزد شده است. در جایی از این قسمت هیو از طریق ساعتش صحبت می‌کند و به کسی دستور می‌دهد. با این که ساعت‌های هوشمند هنوز به یکی از گزینه‌های موجود در تمامی خانه‌ها تبدیل نشده‌اند، بسیاری از افراز از زمان معرفی آن‌ها در سال 2014 از این ساعت‌های هوشمند استفاده می‌کنند.

 

دستگاه‌‌های رای‌گیری معیوب

از فصل 20، قسمت 4

پیش‌بینی شده در سال 2008

به حقیقت پیوسته در سال 2012

در این قسمت هومر وارد یک محل رای‌گیری الکترونیکی می‌شود و سعی می‌کند به باراک اوباما رای بدهد. با این حال هربار که صفحه‌ را لمس می‌کند، رای خود را برای جان مک‌کین ثبت می‌کند. در سال 2012 چیزی بسیار شبیه به این مورد در یکی از محل‌های رای‌گیری اتفاق افتاد. این دستگاه به طور صحیح تنظیم نشده‌ بود و هربار که شخصی به باراک اوباما رای می‌داد، رای او برای میت رامنی ثبت می شد.

 

رئیس جمهور ترامپ

از فصل 11، قسمت 17

پیش‌بینی شده در سال 2000

به حقیقت پیوسته در سال 2017

در این قسمت بارت نگاهی به آینده می‌اندازد و می‌بیند که خواهرش لیسا رئیس جمهور ایالات متحده‌ی آمریکا شده است. او به کابینه ی خود می‌گوید که آن‌ها از رئیس جمهور قبلی (ترامپ) یک کسری بودجه به ارث برده‌اند. در تاریخ 20 ژانویه‌ی سال 2017، دونالد ترامپ سوگند رئیس‌ جمهوری ایالات متحده‌ی آمریکا را خورد.

 

جاسوسی سازمان ان‌اس‌ای از شهروندان

از فیلم خانواده‌ی سیمپسون

پیش‌بینی شده در سال 2007

به حقیقت پیوسته/آشکار شده در سال 2013

در این فیلم سال 2007، خانواده‌ی سیسمپسون‌ پس از این که هومر در هنگام آلوده کردن دریاچه توسط سازمان حفاطت از محیط زیست آمریکا شناسایی می‌شوند، در حال فرار هستند. زمانی که آن‌ها از طریق اتوبوس در حال فرار کردن هستند، جاسوسان سازمان امنیت ملی آمریکا از طریق راننده‌ی اتوبوس (که گویی یک روبات بوده است) به مکالمات آن‌ها گوش می‌دادند. در سال 2013 یکی از کارکنان سازمان امنیت ملی آمریکا، ادوارد اسنودن، مدارکی را در اختیار عموم قرار داد که نشان می‌داد این سازمان مشغول جاسوسی از عموم مردم بوده است.

 

بردن جایزه‌ی نوبل توسط بگت آر هولستروم

از فصل 22، قسمت 1

پیش‌بینی شده در سال 2010

به حقیقت پیوسته در سال 2016

در این قسمت لیسا، مارتین، دیتابیس و میلهاوس برای جایزه‌ی نوبل شرط‌بندی کرده‌اند. اگر به سمت راست دایره‌ی قرمز توجه کنید می‌بینید که میلهاوس بنگت آر هولستروم را به عنوان برنده‌ی نوبل اقتصادی انتخاب کرده است. در سال 2016، هولستروم در واقعیت این جایزه را از آن خود کرد.

 

فساد فیفا

از فصل 25، قسمت 16

پیش‌بینی شده در سال 2014

به حقیقت پیوسته در سال 2015

لیسا در یک سخنرانی درباره‌ی پدرش و اینکه او یک قهرمان است اشاره می‌کند. این سخنرانی دست به دست می‌گردد و همه‌گیر می‌شود و به همین خاطر از هومر درخواست می‌شود که داور مسابقات جام‌جهانی در رزیل باشد. هومر از قبول کردن رشوه برای مداخله در بازی‌ها سر باز می‌زند و به نظر می‌رسد که فساد در جام‌جهانی بیداد می‌کند. در سال 2015 مشخص شد که برخی مسئولان عالی‌رتبه‌ی فیفا در مواردی مانند رشوه‌خواری، کلاه‌برداری و پول‌شویی دست داشته‌اند.

 

جرم بوزون هیگز

از فصل 10، قسمت 2

پیش‌بینی شده در سال 1998

به حقیقت پیوسته در سال 2012

این که برخی خوره‌های ریاضیات قسمت‌های سریال The Simpsons را می‌نویسند بر کسی پوشیده نیست. در قسمتی از این سریال که ر سال 1998 پخش شده بود، هومر می‌‌خواهد که یک مخترع باشد و به همین منظور، یک مسئله‌ی پیچیده را با گچ روی تخته می‌نویسد. آن چه درباره‌ی این موضوع عجیب است این است که معادله‌ی ذکر شده در واقع جرم بوزون هیگز را پیش‌بینی می‌کند. بوزون هیگز که به عنوان «ذره‌ی خدا» نیز شناخته‌ می‌شود، در سال 2012 کشف شد.

 

بدهی یونان

از فصل 23، قسمت 10

پیش‌بینی شده در سال 1998

به حقیقت پیوسته در سال 2015

از هومر سیمپسون برای شرکت در یک برنامه‌ی تلویزیونی به نام هدبات دعوت می‌شود و در این قسمت، حین پخش برنامه‌ از تلویزیون، در قسمت زیرنویس‌ها یک جوک گذری به چشم می‌خورد. این جوک این است که «اروپا یونان را برای فروش روی وبسایت eBay قرار می‌دهد». این جوک که بدهی این کشور اشاره دارد. در سال 2015 یونان از پرداخت بدهی‌های خود ناتوان شد و این کشور هنوز هم با مشکلات مالی روبرو است.

 

حمله‌ی ببر «روی هورن» به او

از فصل 5، قسمت 10

پیش‌بینی شده در سال 1993

به حقیقت پیوسته در سال 2003

آقای برنز در این قسمت کازینوی خود را افتتاح می‌هد و نمایش خود را نیز دارد که در آن گانتر و ارنست اسفای نقش می‌کنند. این نمایش درواقع یک پارودی از زیگفرید و روی است. در طی این نمایش، یکی از آن‌ها توسط ببر خود مورد حمله قرار می‌گیرد. در سال 2003 روی توسط ببر خود، مانت‌کور، مورد حمله قرار گرفت و میزان جراحت‌های او به اندازه‌ای شدید بود که روی سال‌ها پس از آن‌ حادثه نمی‌توانست حرکت یا صحبت کند. با این که روی از طرف ببرش مورد حمله قار گرفته بود، اطمینان حاصل کرد که آسیبی به این ببر نرسد. در آخر این ببر در سال 2014 به خاطر بیماری از دنیا رفت.

 

دیزنی مالک فاکس می‌شود

فصل 10، قسمت 5

پیش‌بینی شده در سال 1998

به حقیقت پیوسته در سال 2017

جریان این قسمت، ران هاوارد داستان قسمتی را که هومر نوشته است به فاکس قرن بیست و یکم ارائه می‌کند و در نمایی اس ساختمان فاس، نشان داده می‌شود که نوشته شده «بخشی از شرکت والت دیزنی». در پایان سال 2017 دیزنی شرکت فاکس قرن 21 را به مبلغ 52 میلیارد دلار خریداری کرد.

منبع Gamespot

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.