Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

آموزش بازی Shadow of the Colossus: کشتن کلوسوس پنجم

0

در ادامه‌ی مبحث آموزش بازی Shadow of the Colossus و به دنبال مطلب قبلی در این موضوع، این باز به سراغ پنجمین کلوسوس این بازی خواهیم رفت. این بار نوبت این است که با اولین کلوسوس پرنده‌ی بازی مواجه شوید و باید در نظر داشته باشید که این‌جا زمان‌بندی همه‌چیز است.

برای مطالعه‌ی پست‌های دیگر در مبحث آموزش بازی Shadow of the Colossus به لینک‌های زیر مراجعه کنید:

آموزش کشتن کلوسوس اول

آموزش کشتن کلوسوس دوم

آموزش کشتن کلوسوس سوم

آموزش کشتن کلوسوس چهارم

 

در Shrine of Worship به شنا نشانه‌ای داده می‌شود که می‌گوید این کلوسوس پرواز می‌کند و شاید مجبور شوید که راه متفاوتی برای حمله به آن انتخاب کنید. درواقع شکست دادن این کلوسوس آن قدر‌ها هم متفاوت نیست و تنها باید زمان مناسبی را برای پریدن انتخاب کنید.

 

آموزش بازی Shadow of the Colossus

مکان قرارگیری کلوسوس پنجم: The Bat

 

مانند کلوسوس چهارم، این بار هم به سمت شرق حرکت کنید اما این بار کمی به طرف چپ مسیری که برای پیدا کردن کلوسوس چهارم طی کرده بودید بروید. با حرکت به این سمت به تپه‌ای می‌رسید که سمت چپ شما قرار دارد و یک سراشیبی خواهید و یک تک درخت در برابر شما قرار خواهد داشت. با پیدا کردن این درخت خواهید فهمید که مسیر درستی را در پیش گرفته‌اید.

آموزش بازی Shadow of the Colossus

راه سراشیبی را ادامه دهید تا راه دیگری را ببینید که از میاه صخره‌های روبروی شما عبور کند. با عبور از این را به معبدی می‌رسید که توسط آب محاصره شده و بخشی از آن زیر اب است.

آموزش بازی Shadow of the Colossus

جلوی این معبد و تقریبا هم‌سطح (کمی بالاتر) با اب شکافی در یک گذرگاه وجود دارد. به سمت آن شنا کنید و با فشردن R1 از زیر آن رد شوید. حالا می‌توانید از یکی از ستون‌ها بالا بروید و مسیر سنگی روبرو را پیش بگیرید تا به کلوسوس پرنده برسید.

آموزش بازی Shadow of the Colossus

زمانی که کلوسوس در حای خود ثابت شد، در آب پیرجه بزنید و به سمت ستون‌هایی بروید که تنها مقداری از آب سربراورده‌اند. از آن‌ جا تیری به سمت کلوسوس پرتاب کنید تا توجه او را به خود جلب کنید.

همین که کلوسوس به سمت شما حمله‌ور شد بپرید و با فشردن R1 خود را به شانه ی او آویزان کنید. از آن‌جا باید به سمت دم هیولا بخزید و به نقطه‌ ضعف او حمله کنید. باید به این مسئله توجه داشته باشید که این هیولا شیرجه می‌رود و در آسمان چرخ می‌خورد و به همین خاطر باید مرتبا توقف کنید و جای خود را مستحکم کنید. اگر بیافتید (احتمالا حداقل یک‌بار این اتفاق پیش خواهد آمد) باید دوباره از ستون سنگی بالا بروید و اعمال لازم را مجددا تکرار کنید.

زمانی که دم هیولا آسیب دید، به هیولا بچسبید و به سمت نوک یکی از بال‌های او بخزید. به قسمتی از آن خواهید رسید که مویی روی آن نیست. اطمینان حاصل کنید که زمان‌بندی‌تان درست است (چون که باید به سرعت به سمت بال دوم رفته و همین کار را تکرار کنید) و به نقطه‌ی ضعیف روی بال او حمله کنید.

زمانی که بال به خون‌ریزی افتاد، به سمت بال دیگر بروید . به یاد داشته باشید که هر حرکت خود روی بال را زمانی انجام دهید که کلوسوس چرخش خود را انجام داده است و در حال پرواز بدون بال زدن است. هربار که به بال هیولا خنجر بزنید خواهید دید که کلوسوس تلاش می‌کند با وارونه پرواز کردن شما را بیاندازد. شما باید صبر داشته باشید و خودتان را محکم به هیولا بچسبانید.

 

زمانی که کلوسوس را شکست دهید و به داخل آب بازگردید تروفی Riding the Wind را دریافت خواهید کرد.

منبع vg247

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.