یک بازی اتومبیلرانی بی حد و مرز همیشه آرزوی بسیاری از طرفداران این سبک محبوب بوده است و در سال 2014 بود که شرکت یوبیسافت با انتشار بازی کرو (The Crew) این آرزوی دیرینه را برای طرفدارانش به ارمغان آورد. هر چند که بازخوردها آنطور که باید و شاید عالی نبود اما در هر صورت کلید شروع یک ماجراجویی هیجانانگیز با سری بازی کرو زده شد. اکنون نسخه دوم بازی تحت عنوان The Crew 2 از سوی استودیو آیوری تور در دست ساخت قرار دارد و قرار است تجربهای فراتر از نسخه اول به ما ارائه دهد. البته این بار علاوه برا اتومبیلهای رنگارنگ شاهد حضور طیف گستردهتری از وسایل نقلیه خواهیم بود. در ادامه نگاهی به اطلاعات منتشر شده از بازی The Crew 2 میاندازیم؛ با گیمنیوز همراه باشید.
کار ساخت بازی کرو 2 (The Crew 2) بلافاصله پس از اتمام نسخه اول آغاز شد و تیم آیوری تاور در تلاش برای توجه به بازخوردها در صدد ساخت نسخهای بهتر و کاملتر برآمده است. یکی از نقاط قابل اتکا نسخه اول کرو، تنوع بالای آن بود و برای نسخه دوم آن از نظر وسایل نقلیه تنوع بسیار بیشتری در نظر گرفته شده است.
اتومبیل، موتورسیکلت، قایق و هواپیما به کرو 2 اضافه شدهاند و تیم سازنده برای هر کدام فیزیک و هدایت مشخصی در نظر گرفته تا تجربه هر کدام حس متفاوتی را به بازیکن القا کند. آزادی عمل در انتخاب مراحل نیز دستخوش تغییرات زیادی شده است چون در نسخه قبل بازیکن مجبور به طی کردن خطی ماموریتها بود و بدون انجام یک سری از آنها نمیتوانست وارد سطوح پیشرفتهتر رقابتها شود. شرکت آیوری تاور طی تصمیمی هوشمندانه میخواهد نمونهای از آمریکا را در داخل بازی کرو 2 ارائه کند که به چند بخش خاص تقسیم شده و هر بخش مختص به یک سری ماموریت خواهد بود تا بازیکنان با خیال راحت بتوانند از کنار هر ماموریتی که دوست ندارند، به سادگی بگذرند یا حداقل انجام آن را به تعویق بیاندازند.
به لطف اضافه شدن تعداد بیشتری از وسایل نقلیه گوناگون، انجین بازی باید دچار تغییر و تحولات بیشتری میشد تا به خوبی حس و حال متغیر بین هر کدام از ماشینها به بازیکن انتقال یابد. مهمترین تغییرات گرافیکی که از دنباله هر سری بازی انتظار میرود، افزایش کیفیت بافتها، واقعگرایانهتر شدن سیستم آب و هوا و ایجاد حس بهتری از تغییر زمان بازی طی شب و روز است. تا حدود زیادی میتوان از این بابت خیال هواداران راحت باشد زیرا بهتر شدن بازی از نظر گرافیکی حداقل انتظار از بازیهای شرکت یوبیسافت است.
در خصوص بخش داستانی بازی کرو 2 اطلاعات چندانی در دسترس نیست. به نظر میرسد که حتی در این بازی نسبت به نسخه اول شاهد المانهای کمتری از داستانسرایی باشیم چون هدف تیم سازنده ارائه یک بازی باز و فاقد سیر خطی است تا بازیکنان با تصمیمات خود احساس آزادی عمل بیشتری داشته باشند. همانند گذشته هدف افراد دست و پا کردن اسمی برای خود در دنیای ریسینگ بوده و اینکه بتوانند به بالاترین سطح شهرت در دنیای بازی دست یابند.
بازی کرو 2 بازیکنان را به داخل جهانی هدایت میکند که در آن نقشه بازی به قسمتهای مختلفی تقسیم شده و هر بخش میزبان یک سری از مسابقات خاص خواهد بود. چهار قسمت کلی بازی هر کدام تمهای اختصاصی خود را دارا هستند تا به بهترین شکل ممکن با محیط اطراف سازگار شوند. همچنین هر بخش روی تعداد خاصی از رویدادها، سبک بازی و وسایل نقلیه تمرکز دارد تا به بازیکنان اجازه دهد به اختیار خود کاراکتر و مهارتهایشان را بهبود ببخشند. در بازی با وسایل نقلیه مختلف مانند اتومبیل، موتورسیکلت، قایق و هواپیما سر و کار دارید و البته میتوانید در هر لحظه از بازی هنگامی که خارج از مسابقات هستید، بین آنها سوییچ کنید.
نسخه دیلاکس و طلایی بازی هم در هنگام عرضه موجود هستند که در ادامه مشخصات هر کدام را مشاهده میفرمایید:
نسخه دیلاکس:
- پک افسانهای موتورها
- پک دیلاکس موتوراسپورت
- اتومبیل فورد اف-150رپتور ریس
- اتومبیل ابارث 500-2008 مانستر ادیشن
- هواپیما پیلاتوس پیسی-21
- سه دست لباس مخصوص رانندگی برای تغییر ظاهر کاراکتر در بازی
- قیمت = 69.99 دلار
نسخه طلایی:
- تمام محتویات نسخه دیلاکس
- سیزن پس
- دسترسی سه روز سریعتر به بازی
- قیمت نسخه فیزیکی = 109.99 دلار
- قیمت نسخه دیجیتالی = 99.99 دلار
درک این قضیه که قرار است با هواپیما یا قایق در نسخه بعدی بازی کرو به رقابت بپردازیم، شاید کمی مشکل باشد. در تریلر به نمایش درآمده از بازی شاهد جایگزین شدنهای مکرر وسایل نقلیه شدیم و در نهایت سر از بخش قایقرانی بازی درآوردیم که تا حدودی بیننده را سردرگم میکرد. هنوز هیچ تعریف درستی برای ارتباط این وسایل نقلیه با یکدیگر نشده است و معلوم نیست که برای پیروزی در مسابقات باید در تک تک این وسایل نقلیه عالی کار کرد یا خیر. تغییر وسایل نقلیه و حال و هوای بازی میتواند از تکراری شدن آن جلوگیری کند اما باید ارتباطی بین مسائل وجود داشته باشد تا مقبولیت آن در بین طرفداران سری کرو بالا رود.
شخصیسازی وسایل نقلیه یکی از سیستمهای محبوب طرفداران است که میتواند یکی از انگیزههای مهم بازیکن برای تجربه طولانیتر بازی هم به شمار آید. هدف آیوری تاور ارائه سیستم کنترل پیشرفتهای است که به خودی خود نتوان سریعا روی آن مسلط شد اما در کنار آن تجربهای معمولی از یک ریسینگ را هم به بازیکن انتقال دهد. تاکید بسیار روی بخش چندنفره، بستر بسیار خوبی را برای رویدادهای تعاونی مانند رالی ریدز و رقابتی مثل ثبت سریعترین زمان ممکن در یک مسیر فراهم کرده است. افرادی که خواهان تجربه بازی به صورت تکنفره هستند، میتوانند به کمک رانندگان دارای هوش مصنوعی به طور کامل از آن لذت ببرند اما ایده اصلی و کلی کرو 2، تجربه بازی به صورت آنلاین و چندنفره است. تاکنون مشخص نشده که بازی The Crew 2 هم مثل نسخه اول نیازمند همیشه آنلاین بودن است یا خیر.
تمهای هر منطقه از نقشه بازی شامل حالت آزاد (Free Style)، مسابقات حرفهای، مسابقات شهری و البته الهامگرفته شده از محتویات اضافی نسخه قبل بازی است. مشخص نیست که کدام شهرهای آمریکا به عنوان بیس اصلی بازی در نظر گرفته شدهاند اما به لطف کاور بازی میدانیم که شهرهای سنفرانسیسکو، نیویورک و نواحی جنوب آمریکا مانند نیومکزیکو به طور قطع در بازی بازسازی شدهاند.
در نهایت باید گفت که بازی کرو 2 میخواهد ادامهای موفق و تکمیل کننده راه نسخه اول باشد تا بتواند تمامی بازیکنان علاقمند به سبک ریسینگ را به همدیگر متصل کرده و میدان رقابت گستردهای را به پا کند. نسخه اول کلید چنین آرزوی بزرگی را زد و اکنون یوبیسافت امیدوار است با نسخه دوم این قضیه را به صورت کامل به سرانجام برساند. بازی The Crew 2 در اواسط سال 2018 برای کنسولهای ایکسباکس وان، پلیاستیشن 4 و پلتفرم پیسی عرضه میشود.