Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

اولین نگاه به بازی Hunt: Showdown از استودیو کرایتک

0

بازی Hunt: Showdown جدیدترین عنوان از استودیو کرایتک است که هم‌اکنون از طریق پلتفرم دسترسی پیش از موعد استیم قابل بازی کردن است. در نگاه  اول ممکن است این بازی مقداری شبیه به دیگر عناوین موجود در سبک‌های تیراندازی و بتل رویال باشد، اما اگر با انتظار یافتن یک بازی مانند Playerunknown’s Battleground به سراغ آن بروید متوجه تفاوت‌های آن‌ها خواهید شد. در این مطلب به جنبه‌های مختلفی از بازی Hunt: Showdown خواهیم پرداخت و نکاتی را مطرح می‌کنیم که دانستنشان برای لذت بردن از بازی لازم است.

بازی Hunt: Showdown به هیچ‌ عنوان یک بازی در سبک تیراندازی مانند PUBG نیست و درواقع ترکیبی است از دو بازی نسبتا ناشناخته به نام‌های Evolve (بازی تیم‌محور درباره‌ی شمار هیولاها که در سال 2015 منتشر شده بود) و Escape From Tarkov (بازی تیراندازی تاکتیکی). در این بازی همچنین نشان‌هایی از حالت PVP موجود در بازی The Division نیز به چشم می‌خورد.

زمانی که برای  اولین باز وارد این بازی می‌شوید باید اولین شکارچی خود را استخدام کنید. شخصیتی که انتخاب می‌کنید، کاراکتری خواهد بود که در مراحل او را کنترل می‌کند هرکدام از شکارچی‌ها دارای یک سری ویژگی‌ها و توانایی‌های خاص هستند و تجهیزات مختلفی مانند سلاح‌های مختلف و لباس‌ها و آیتم‌های مصرفی متفاوتی دارند. سپس باید یک ماموریت را انتخاب کنید. هرکدام از ماموریت‌ها شما را ملزم می‌کند که یک هیولای متفاوت را در مکان‌ها و زمان‌های متفاوتی شکار کنید.

اگر به همراه یکی از دوستانتان تیم تشکیل ندهید، خود بازی شما را به صورت تصادفی با یک بازیکن دیگر همراه می‌کند. ارتباط در این بازی بسیار مهم است و به همین خاطر اگر دوستی داشته باشید که بتوانید با او به انجام این بازی بپردازید، موقعیت ایده‌آل‌تری خواهید داشت. شما می‌بایست به همراه یکدیگر مکان قرارگیری هیولاها را شناسایی کرده و آن‌ها را بکشید و به همراه لوت هیولای کشته‌شده، از نقشه خارج شوید. باید توجه داشته باشید که تیم‌های دیگری نیز در جست‌و‌جوی هیولای مشابه هستند و اگر حواستان نباشد، شما را نیز شکار خواهند کرد.

در بازی Hunt: Showdown، جزئیات محیطی –مانند نورپردازی و سایه‌های پویا- به شکلی بی‌نظیر به کار برده شده‌اند و در کنار آن‌ها محیط طبیعی نیز به خوبی به نمایش درآمده است. برای مثال اگر مزاحم یک دسته کلاغ بشوید، باعث می‌شود که جای شما لو برود. در این بازی می‌بایست سرنخ‌ها را پیدا کرده و از آن‌ها استفاده کنید تا محل هیولاها مشخص شوند. زمانی که هیولا کشته شد، یک تایمر شروع به شمارش می‌کند و سپس لوت نمایان می‌شود. زمانی که لوت را بردارید، تمامی بازیکنان دیگری که ماموریتی مشابه ماموریت شما دارند می‌توانند شما را روی نقشه ببینند. از این جا به بعد باید برای خارج شدن عجله کنید.

راه‌های مختلفی برای موفق شدن با استفاده از استراتژی‌های متفاوت وجود دارد. می‌توانید به شکار کردن و کشتن دیگر بازیکنان بپردازید اما با توجه به میزان محدود مهمات، این روش چندان مناسب نیست. همچنین می‌وانید بازیکنانی را که نزدیک به یک هیولا هستند را تحت نظر بگیرید و زمانی که هیولا را شکست دادند، آن‌ها را شکار کنید. کشتن دو بازیکن سخت‌تر از شکست دادن یک هیولا است و شما و یارتان می‌بایست تصمیم بگیرید که آیا این کار عاقلانه‌ای هست یا نه.

زمانی که بازیکنان از ماموریت خارج شوند، به خاطر حساب آنلاین خود تجربه کسب می‌کنند. این باعث می شود که در دراز مدت مزایایی را به دست بیاورید و به وسیله‌ی آن‌ها توانایی‌هایی که می‌توانید به شکارچی خود بدهید را گسترش دهید.

گیم‌پلی ماموریت‌-محور بازی Hunt: Showdown از جهاتی برخی از مشکلاتی که در بازی Escape From Tarkov وجود داشتند را اصلاح می‌کند. در بازی Tarkov  استفاده از اسلحه و توانایی مانوور بسیار بالا و مناسب است اما اهدافی که به بازیکنان ارائه می‌شود آن‌چنان واضح نیستند. به نظر می‌رسد تیم توسعه‌دهنده‌ی این بازی می‌خواسته است که بازیکنان این آزادی را داشته باشند ا در محیط پرسه بزنند و هرکاری که می‌خواهند را انجام دهند. این رویکرد بازی را تبدیل به یک شبیه‌ساز می‌کند که زمان مرده‌ی زیادی را در بین فعالیت‌ها پدید می‌آورد.

از طرف دیگر، در بازی Hunt، بازیکنان اهداف مشابه و مشخصی دارند و با گذشت زمان و پیشرفت در بازی به یکدیگر نزدیک و نزدیک‌تر می‌شوند. این روش تقریبا همان کاری را می‌کند که محدودده‌ی قابل‌بازی در PUBG انجام می‌دهد و فقط یک مانع مصنوعی برای پیش بردن اهداف خود لازم ندارد.

این بازی از این جهت شباهت‌هایی با دارک زون (حالت PvP بازی The Division) نیز دارد. در این حالت بازیکنان باید در یک محل خاص جمع می شدند تا بتوانند لوت‌هایی را که به دست آورده بودند دریافت کنند. درگیری‌های حساس و هیجان‌انگیزی در این محل شکل می‌گرفت که همیشه بخشی از هیجان و تنش بازی را به دوش می‌کشید. با این حال این مکان‌ها نهیتا تبدیل به جایی می‌شدند که متقلبین و دیگر افراد به کشتن بازیکنان سطح پایین روی می‌آوردند و باعث می‌دند برخی از بازیکنان از بازی دوری کنند.

بازی Hunt: Showdown برای این که بتواند موفق شود، باید اطمینان حاصل کند که بازیکنان قادر باشند به صورت متعادلی به بازی کردن بپردازند؛ یعنی سیستم یافتن بازیکنان باید به‌ شکلی عمل کند که بتواند بازیکنانی را با در کنار یک‌دیگر قرار دهد که توانایی‌های مشابهی را داشته باشند. این موضوع باعث خواهد شد که جامعه‌‌ی بازیکنان Hunt سالم‌تر باشد و بهینه‌تر عمل کند.

بازی Hunt: Showdown در حال حاضر از طریق استیم در دسترس است و برای تجربه کردن آن باید مبلغ 30 دلار را بپردازید.

منبع Polygon

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.