Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

آموزش بازی Shadow of the Colossus: کشتن کلوسوس چهاردهم

0

بازی Shadow of the Colossus در مجموع 16 باس برای شکست دادن دارد که پیش‌تر در گیم‌نیوز در خصوص آموزش بازی Shadow of the Colossus نحوه‌ی پیدا کردن و شکست دادن سیزده‌تا از آن‌ها را آموزش داده‌ایم. حال تنها سه کلوسوس دیگر باقی مانده‌اند و در این مطلب به آموزش کشتن کلوسوس چهاردهم خواهیم پرداخت.

برای بررسی مطالب پیشین در زمینه‌ی آموزش بازی Shadow of the Colossus می‌توانید از لینک‌های زیر استفاده کنید:

آموزش کشتن کلوسوس اول

آموزش کشتن کلوسوس دوم

آموزش کشتن کلوسوس سوم

آموزش کشتن کلوسوس چهارم

آموزش کشتن کلوسوس پنجم

آموزش کشتن کلوسوس ششم

آموزش کشتن کلوسوس هفتم

آموزش کشتن کلوسوس هشتم

آموزش کشتن کلوسوس نهم

آموزش کشتن کلوسوس دهم

آموزش کشتن کلوسوس یازدهم

آموزش کشتن کلوسوس دوازدهم

آموزش کشتن کلوسوس سیزدهم

 

پیدا کردن این کلوسوس مقداری دشوار است و برگ برنده‌ی شما برای شکست دادنش این است که از حماقت او علیه خودش استفاده کنید. شاید این عصبانی‌ترین کلوسوسی باشد که با آن مواجه شده‌اید و یا خواهید شد.

اولین سرنخ‌های شما درباره‌ی این کلوسوس این است که باید به دنبال یک شهر مخروبه بگردید و این که کلوسوس شهوت تخریب دارد.

محل قرارگیری کلوسوس چهاردهم: Stone Bull

 

از معبد به سمت پل سنگی در جهت شمال بروید و از دومین دره به سمت غرب حرکت کنید. زمانی که به یک راه سنگلاخ رسیدیدی به سمت چپ حرکت کنید تا به نقطه‌ای برسید که دو ساختمان کوچک و چند پله قرار دارند.

پس از این‌جا به سمت راس حرکن کنید. وارد یک دره ی دیگر خواهید شد و باید همین مسیر را ادامه دهید. دست‌آخر به مسیری می‌رسید که ستون‌های متعددی در آن قرار دارند و در انتهای آن غاری تاریک دیده می‌شود. از اسب خود پایین بیایید و عرض رودخانه را شنا کنید، از جزیره‌ی کوچک عبور کنید و سپس مسیر را ادامه دهید تا به یک محوطه‌ی باز سرسبز با ستون‌ها و دیوار‌ها و پله‌های متعدد برسید.

راهی که باید برای رسیدن به این کلوسوس بپیمایید مقداری دشوار است. به همین خاطر می‌توانید از این تصویر استفاده کنید. برای دیدن مسیر آبی رنگ، روی عکس زوم کنید:

حالا پایین بپرید و از شکاف درون دیوار رد شوید. از کنار  گودال بودیو و از سمت سمت چپ خود بالا بروید تا بتوانید این کلوسوس را ببینید.

شاید در اولین نگاه شکست دادن این کلوسوس سخت‌تر از چیزی به نظر برسد که هست. شما باید از این کلوسوس که عاشق درهم شکستن چیزهاست دوری کنید. از ستون‌های تخریب شده بالا بروید و عبور کنید تا به ستون‌هایی برسید که هنوز هم سرپا هستند.

زمانی که به بالای ستون‌ رسیدید، کلوسوس دوبار به آن حمله خواهد کرد و این باعث خواهد شد که ستون بیافتد. افتادن ستون‌ها به این معنی ات که می‌توانید در لحظه‌ی افتادن، از روی آن‌ها بپرید و خود را به ستون بعدی برسانید.

هر زمان که بالای یک ستون هستید با نگه‌داشتن R1 خود را آماده نگه دارید و منتظر باشید که کلوسوس ستون را تخریب کنید. اگر حواس کلوسوس از شما پرت شد، با پرتاب کردن یک تیر به سمت او توجهش را مجددا به دست بیاورید.

همین رویه را پیش بگیرید تا به یک ستون مربعی عریض‌تر برسید. از آن‌جا روی آخرین ستون گرد موجود بپرید. زمانی که کلوسوس این ستون را هم نابود کند، شما جایی خواهید افتاد که از دیوار شکاف‌خورده وارد شده بودید.

به سمت لبه‌هایی بدوید که شبیه به نردبان هستند و در سمت مخالفجایی که افتاده‌اید قرار دارند. با پرتاب کردن یک تیر توجه کلوسوس را به خود جلب کنید. او با تخریب یک سطح باعث می‌شود که زره‌اش شکافته شده و نقطه‌ی ضعفش پدیدار شود.

حالا باید با استفاده از یکی از ستون‌های تخریب‌شده، روی کمر این کلوسوس بپرید و خود را به آن بچسبانید. آن‌قدر به نقطه‌ ضعف آن حمله کنید تا از پا دربیاید. اگر این کلوسوس توانست شما را از خودش جدا کند، از یک ستون دیگر بالا بروید و هنگامی که تلاش کرد ستون را خرد کند، روی آن بپرید. زمانی که این کلوسوس را شکست دهید تروفی Shielf of the Colossus را به دست خواهید آورد.

منبع vg247

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.